در حال حاضر استفاده از توالت فرنگی در خانه های ایرانی و مکان های عمومی بسیار فراگیر شده است. توالت فرنگی از دنیای غرب وارد کشور ما شده است، بنابراین باید نحوه صحیح نشستن بر روی آن را آموخت. شیوه صحیح نشستن بر توالت فرنگی می تواند از بروز بسیاری از بیماری های گوارشی جلوگیری نماید.

نحوه صحیح نشستن بر توالت فرنگی

اکثر افراد استفاده از توالت فرنگی را به توالت ایرانی ترجیح می دهند، زیرا اعتقاد دارند که به زانوهای خود فشار کمتری وارد می شود. به همین دلیل، هنگام ساخت خانه حداقل یک توالت فرنگی را در حمام یا دستشویی خود نصب یا کارگذاری می نمایند و یا هنگام خرید خانه تاکید دارند تا این وسیله بهداشتی در آپارتمان نوساز آن ها کارگذاری شده باشد.

اما باید توجه داشت که اگر از آن به درستی استفاده نشود، نه تنها باعث بروز درد در زانو و مفاصل خواهد شد، بلکه مشکلات گوارشی و روده ای را نیز به همراه خواهد داشت.

اغلب افراد به حالت 90 درجه بر روی صندلی توالت می نشینند. از نظر متخصصان، این وضعیت نشستن (در حالت 90 درجه) مناسب بدن انسان نیست و می تواند برای بدن مشکلاتی را به همراه داشته باشد. بر اساس تحقیقات محققان آلمانی نشستن 90 درجه روی توالت فرنگی، باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری بواسیر و یبوست می شود، چراکه در این حالت فشار بیشتری به بالاتنه وارد می گردد.

نحوه صحیح نشستن برروی توالت فرنگی

 

 

بهترین حالت در استفاده از توالت فرنگی به صورت چمباتمه زده و گذاشتن یک چهارپایه کوچک در زیر پا به هنگام استفاده است. به گونه ای که پاها در بغل جمع شوند.

بهترین نحوه نشستن برروی توالت ایستاده

مشکلات نشستن با زاویه 90 درجه

براساس تحقیقات محققان، نشستن در حالت 90 درجه بر روی توالت فرنگی ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند: یبوست مکرر، تحریک مکرر رکتوم، عفونت ادراری، دردهای موضعی، مشکلات متعدد زنانگی، هموروئید یا بواسیر شود. چرا که نشستن 90 درجه بر توالت فرنگی به جای تسریع روند دفع، باعث طولانی شدن این روند می گردد.

تصویر زیر نشان می دهد که چرا وضعیت نشستن بر توالت فرنگی تا این حد مهم است.

مشکلات نشستن به صورت 90 درجه بر روی توالت فرنگی

نحوه صحیح نشستن با زاویه 35 درجه

بهترین حالت نشستن بر توالت فرنگی ، به صورت چمباتمه زدن (مانند وضعیت استفاده از توالت ایرانی) یا مانند حرکت «اسکات» در ورزش است. چرا که در این حالت روده بزرگ در وضعیت بهتری قرار می گیرد و عمل دفع بهتر صورت می گیرد. هم چنین چمباتمه زدن باعث کم شدن فشار وارده به پرینه و کاهش فشار بر روی رگ های مقعد و رکتوم می شود. به همین علت از ابتلا به هموروئید، آپاندیسیت ، التهاب روده و مشکلات دیگر جلوگیری می کند.

برای استفاده صحیح از توالت فرنگی ، چهارپایه پلاستیکی کوچکی را در زیر پای خود قرار دهید و اندکی به سمت جلو خم شوید تا بدن در زاویه 35 درجه (در قسمت بین بالاتنه و باسن) قرار بگیرد. به این شکل بدن در وضعیت چمباتمه قرار می گیرد و روده و کلیه ها بسیار راحت تخلیه خواهند شد.

توالت فرنگی خارجی برند « BATHCO » چه ویژگی هایی دارد؟

« برند بثکو اسپانیا » برند مطرح اروپایی در حوزه ساخت تجهیزات بهداشتی است. ویژگی های برتر این سازنده، محصولات این شرکت را نسبت به سایر رقبا متمایز نموده است.

ویژگی های محصولات برند بثکو عبارتست از:

  • سیستم تخلیه Jet
  • لعاب کاملاً آنتی باکتریال ، ضدخش و لک
  • درب اسلیم و مجهز به آرام بند ، مقاوم به شکستگی و ترک
  • دوام و استحکام بالا پس از نشستن بر توالت فرنگی
  • عدم تغییر رنگ
  • ابعاد متناسب با معیارهای روز
  • طراحی و ساخت براساس ارگونومی بدن انسان
  • متریال مرغوب به کار رفته در آن
  • ریخته گری با استفاده از ماشین آلات اتوماتیک پیشرفته
  • قالب گیری با سطحی صاف و بدون موج

ژیمان عرضه کننده لوازم بهداشتی ساختمانی لوکس

کارشناسان با تجربه شرکت « ژیمان » با بررسی نیاز داخل کشور به محصولات لوکس وارداتی، کاربردی ترین و باکیفیت ترین انواع تجهیزات بهداشتی را در اختیار هموطنان عزیز قرار می دهند.

شما عزیزان می توانید انواع مدل های توالت فرنگی روکار (ایستاده) و توالت فرنگی توکار (وال هنگ) این برند مطرح اسپانیایی را در صفحه ذیل مشاهده بفرمایید:

توالت فرنگی خارجی BATHCO