دردهای مزمن به خصوص برای افرادی که وارد میانسالی شده اند، می تواند بسیار آزاردهنده باشد. آب درمانی یکی از روش های کاهش درد به شمار می رود که اغلب مورد تایید پزشکان است. آب درمانی در جکوزی خانگی در طول شبانه روز برای کاهش دردهای مزمن از سوی پزشکان توصیه می شود. اگر شما هم دچار دردهای مزمن جسمی هستید، ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. در صورت تایید پزشک از همین امروز آب درمانی را شروع کنید! فواید آب درمانی برای درد بی نظیر است!

فواید آب درمانی برای درد مزمن

جکوزی چیزی فراتر از آب گرم است. از نظر علمی ثابت شده است که سلامت جسمانی شما را بهبود می بخشد. سه عامل در جکوزی وجود دارد که سبب تسکین درد می شود:

  • گرما
  • ماساژ
  • شناوری

ترکیب این سه عامل، یک تجربه درمانی بی نظیر برای کل بدن ایجاد می کند که برای مبتلایان به درد مزمن بسیار مفید است.

جکوزی در خانه

چگونه وان آب گرم به درد مزمن کمک می کند؟ – فواید آب درمانی برای درد

سه عامل فوق الذکر به دلایل ذیل برای تسکین درد موثر واقع می گردند. این دلایل عبارتند از:

گرما

آب گرم جکوزی دمای بدن شما را بالا می برد و باعث باز شدن رگ های خونی و افزایش گردش خون می شود. این برای مبتلایان به درد چه معنایی دارد؟ ممکن است به سرعت متوجه نشوید، اما گرما درمانی ضایعات مضر درون سلولی را از بین می برد. التهاب را کاهش داده و باعث ترشح اندورفین می گردد.

شناوری

ممکن است در حین غوطه ور شدن در وان آب گرم کمی احساس سبکی داشته باشید، اما آیا می دانستید که آب در واقع وزن بدن شما را 85 تا 90 درصد کاهش می دهد و فشار را از روی مفاصل، رباط ها و ماهیچه ها برمی دارد. شناوری با کاهش استرس بر بدن شما، سفتی را کاهش می دهد و حرکت را آسان تر و بدون درد می نماید. همچنین دامنه حرکتی را بهبود می بخشد. این اثر به ویژه در درمان آرتریت و فیبرومیالژیا مفید است.

ماساژ دادن

جت های وان آب گرم جریان های آب را به قسمت های مختلف بدن شما می رسانند. آن ها با هم عضلات سفت را هدف قرار داده و شل می کنند. اثرات استفاده مداوم شامل انعطاف پذیری قوی تر، افزایش گردش خون، بهبود فرآیندهای گوارشی و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.

فواید آب درمانی برای درد

استفاده منظم؛ تاثیر بیشتر

به یاد داشته باشید، استفاده منظم از جکوزی کلیدی است! اگر بخواهید از فواید آب درمانی برای درد بهره مند گردید، باید استمرار ورزید. سعی کنید هر شب 20 دقیقه در وان آب گرم غوطه ور شوید.

مدت زمان استاندارد خیساندن خود را بعد از فعالیت هایی که عضلات را بیشتر تحت فشار قرار می دهند، مانند تمرینات شدید ورزشی یا دوره های طولانی رانندگی افزایش دهید.

اگر وقتتان کم است، مدت زمان ماندن در جکوزی را کوتاه نمایید (به 10 تا 15 دقیقه)، اما استفاده مرتب و مستمر را در اولویت قرار دهید.

جکوزی برای تسکین استرسی که همه به آن نیاز دارند!

فواید فیزیکی جکوزی به خوبی شناخته شده است. ماساژ آب درمانی محرکی عالی برای آرامش عضلات و کاهش تنش به شمار می رود. اما تنها همین نیست! وان آب گرم مجموعه ای از انرژی های مثبت را نیز وارد ذهن شما می نماید.

فقط 15 دقیقه در وان آب گرم به آرامش ذهن شما کمک می کند، شبی آرام را به ارمغان می آورد و ترشح اندورفین را سرعت می بخشد تا به طور طبیعی خلق و خوی شما را تقویت کند. انرژی خوب را در ذهن خود پخش کنید و برای یک روز با شروع عالی برنامه ریزی نمایید!

راحت و آسوده باشید! – فواید آب درمانی برای درد

در جکوزی ریلکس کنید! برای رسیدن به انرژی بالا، با تنفس عمیق و رها کردن افکار و حواس پرتی خود شروع کنید. برای کمک به این امر، سعی کنید روی نفس خود تمرکز نمایید. فکر خود را به نحوه بالا و پایین رفتن ریه های خود در هر دم و بازدم منعطف کنید.

اگر ذهن شما منحرف شود، خوب است. فقط افکار خود را جمع آوری کنید و سپس دوباره روی تنفس خود تمرکز کنید تا زمانی که در لحظه حال با خود باقی بمانید. اگر در حال شروع هستید، توصیه می کنیم 5 تا 8 دقیقه مدیتیشن در جکوزی را امتحان کنید. ممکن است در ابتدا کار سخت تری داشته باشید، اما مانند ضرب المثل قدیمی، تمرین زیاد باعث رسیدن به هدف می شود.

هنگامی که بر توانایی بیشتر برای رها کردن محیط اطراف خود مسلط شدید، سعی کنید کمی بیشتر در آن بمانید. ثابت شده است که حرکت تا 15 دقیقه در روز بیشترین بازده را در وضوح ذهنی کلی شما دارد. متوجه خواهید شد که در کمترین زمان احساس آرامش و رضایت خواهید کرد. ذهن آرام و بدون تنش از دیگر فواید آب درمانی برای درد می باشد.

عرضه انواع وان جکوزی مدرن وارداتی

جدیدترین مدل های جکوزی خارجی را در سایت ژیمان مشاهده فرمایید. این محصولات وارداتی بسیار باکیفیت هستند و برای دکوراسیون های مدرن بهترین انتخاب می باشند.

جکوزی جدید خارجی