لذت بردن از جکوزی تا حد زیادی به مدت زمان استفاده مناسب از آن بستگی دارد. کارشناسان پیشنهاد می دهند بین 15 تا 45 دقیقه در وان آب گرم غوطه ور بمانید. این عدد با توجه به میزان سلامت، سن، ترجیحات و تحمل شما متغیر است. در این مطلب می خواهیم مدت زمان استفاده از جکوزی را با کمک چند پارامتر تعیین نماییم.

پارامترهای مدت زمان استفاده از جکوزی

این پارامترها عبارتند از:

هیدراتاسیون

هرچه به دمای بیشتر آب علاقمندتر باشید، بیشتر در معرض خطر کم آبی خواهید بود. به همین دلیل بسیار ضروری است که وقتی به جکوزی می روید یک نوشیدنی خنک با خود ببرید. با نوشیدن آن در طول زمان استفاده از جکوزی، می توانید تمام مایعاتی را که در اثر تعریق از دست داده اید، دوباره به بدن خود بازگردانید. فقط به یاد داشته باشید، هرگز نباید در حین آبگرم الکل مصرف کنید. الکل باعث کم آبی بدن می شود و نباید استفاده شود.

جکوزی در خانه

وضعیت سلامتی

افرادی که دچار فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت یا مشکلات گردش خون هستند، قبل از استفاده جکوزی باید با پزشک خود مشورت نمایند. همین امر در مورد کسانی که از داروهای ضد انعقاد یا قرص هایی استفاده می کنند که باعث خواب آلودگی می شوند نیز صدق می کند.

در صورتی که از سلامتی کامل برخوردار هستید نیز باید در حین مدت زمان استفاده از جکوزی وضعیت خود را کنترل نمایید. اگر شروع به احساس سرگیجه، حالت تهوع یا سبکی سر کردید، با احتیاط از آبگرم خارج شوید و یک صندلی برای استراحت پیدا کنید.

توجه به سن برای تعیین مدت زمان استفاده از جکوزی

بزرگسال

اگر بزرگسال سالمی هستید، به عنوان یک قانون کلی، اکثر جلسات جکوزی بین 15 تا 45 دقیقه طول می کشد. معمولاً تا دمای 38 درجه سانتی گراد بی خطر است. اگر بعد از 45 دقیقه می خواهید به غوطه ور ماندن ادامه دهید، توصیه می کنیم کمی بیرون بروید و به بدن خود استراحت دهید. هیدراته کنید، استراحت نمایید و دوباره وارد آبگرم شوید. در بسیاری از موارد تا زمانی که راحت باشید و احساس خوبی داشته باشید، چراغ سبزی برای استفاده از وان آب گرم خواهد بود.

میانسال

اگر سن شما بالای 65 سال است حتی اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید، باید با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود چه زمانی برای شما مناسب است.

مدت زمان استفاده از جکوزی

کودکان

توصیه می شود کودکان 12 سال و کمتر از جکوزی استفاده نکنند. آن ها به سادگی آنقدر عرق نمی کنند که بتوانند بدن خود را خنک نمایند. کودکان 5 تا 12 ساله فقط در صورتی باید اجازه ورود به جکوزی را داشته باشند که دمای آب در دمای 36 درجه سانتی گراد یا خنک‌تر باشد. مدت زمان استفاده از جکوزی برای کودکان زیر 15 دقیقه درنظر گرفته شده است. البته قبل از هر اقدامی حتما با پزشک متخصص کودک خود مشورت نمایید.

خانم های باردار

کودکان تنها جمعیتی نیستند که باید در استفاده از جکوزی احتیاط کنند. خانم های باردار هم باید. مهم نیست که کاهش درد در وان آب گرم چقدر موثر است، اگر باردار هستید، باید آب را در دمای 37 درجه سانتی گراد یا کمتر نگه دارید. متخصصان پزشکی همچنین از زنان باردار می خواهند که هر بار بیش از 10 دقیقه غوطه ور نمانند. برای اطمینان بیشتر قبل از استفاده جکوزی با پزشک خود مشورت نمایید.

رابطه دما با مدت زمان استفاده از جکوزی

اگر ترجیح می دهید در حداکثر دمای تنظیم شده – 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتی گراد) – غوطه ور شوید، باید مدت زمان غوطه وری شما بر این اساس برنامه ریزی گردد. در حالی که این دما برای بزرگسالان سالم ایمن است، اما نباید بیش از 20 دقیقه در هر بار غوطه ور بمانید. اگر تجربه طولانی تری از آبگرم را ترجیح می دهید، باید دمای آب را متناسب با آن کاهش دهید.

ماساژ پا در جکوزی

استفاده ایمن از وان آب داغ

هنگامی که بدانید چه مدت در یک جکوزی بمانید، با خیال راحت از آن استفاده خواهد نمود و می توانید از مزایای آن لذت ببرید. اگر به نکات بیشتر در مورد جکوزی نیاز دارید، کارشناسان ما می توانند به شما کمک نمایند.

شرکت « ژیمان » به عنوان برترین وارد کننده انواع جکوزی و وان حمام خارجی ، جدیدترین مدل های تولید برندهای مطرح را عرضه می نماید. برای مشاده مدل ها و ویژگی های انواع جکوزی یک نفره، جکوزی دو نفره و چند نفره به صفحه ذیل مراجعه نمایید:

جکوزی خارجی