طراحی سرویس ها و فضاهای بهداشتی یکی از موضوعاتی است که وقتی صحبت از ترکیب بندی و طراحی داخلی ساختمان می شود، کمتر به ذهن خطور می کند. فضاهایی که یکی از مهم ترین بخش های خانه را تشکیل می دهند. به شکلی که در طراحی این فضاها علاوه بر دقت در طراحی نیاز به دانش تاسیساتی نیز وجود دارد تا بتوان بهترین نتیجه را در پایان کار مشاهده کرد. در طراحی سرویس های بهداشتی نکاتی ساده اما کاربردی می تواند نتیجه بسیار مطلوبی در پایان کار برای پروژه یا منزل شما داشته باشد. شیرالات طلایی

انتخاب سبک مناسب فضای بهداشتی

پس از جایگذاری مناسب هر یک از عناصر فضاهای بهداشتی و طراحی پلان آن، نیاز است که سبک کاری خود را مشخص کنید. به طور مثال اگر سبک طراحی منزل یا پروژه شما کلاسیک است، این سبک باید در فضاهای بهداشتی نیز رعایت شود و بسته به مدرن یا کلاسیک بودن طراحی منزل ، این سبک را در فضاهای بهداشتی نیز باید مد نظر قرار دهید.

سرویس بهداشتی مدرن

سرویس های بهداشتی به سبک مدرن اکثرا بسیار ساده هستند و از ترکیب رنگ های کمی در آن ها استفاده می شود. عناصر این سرویس ها مانند شیرآلات، روشویی ، کابینت ، توالت وال هنگ ، وان و جکوزی ، از طرح های ساده انتخاب می شوند.

کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی مدرن نیز با کمترین ترکیب رنگ انتخاب می شوند.

سرویس بهداشتی مدرن1

روشویی مدرن

سرویس بهداشتی کلاسیک

در سرویس های بهداشتی که به سبک کلاسیک طراحی می شوند بیشتر از المان های پر جزئیات استفاده می گردد. یکی از دیگر ویژگی های سرویس بهداشتی کلاسیک می تواند استفاده از شیرآلات طلایی، شیرآلات رزگلد و یا کاسه روشویی طلایی باشد که المان هایی بسیار جذاب و لوکس هستند. همچنین کاشی و سرامیک مورد استفاده در این سرویس ها معمولا دارای طرح و نقش زیاد و برجسته و رنگ های چشمگیر می باشند.

سرویس بهداشتی کلاسیک 2

سرویس بهداشتی کلاسیک

ترکیب بندی مناسب عناصر فضای بهداشتی

هر کدام از المان هایی که در یک فضای بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند باید با دیگر المان ها متناسب باشند. به طور مثال اگر از کاسه روشویی روکار بیضی استفاده می کنید، شیر روشویی پایه بلند مورد استفاده با آن باید از محصولاتی انتخاب شود که زوایای تیز ندارند و منحنی شکل هستند و اگر از کاسه روشویی مربع یا مستطیل شکل استفاده می شود باید شیرآلات بهداشتی مورد استفاده نیز به شکل مربع و دارای زوایای تیز باشند. به همین شکل می توان شکل توالت وال هنگ و یا توالت فرنگی مورد استفاده را نیز تعیین کرد.شیرالات طلایی

این ترکیب باید در مورد وان و جکوزی نیز رعایت شود تا نتیجه کار، طراحی یک سرویس بهداشتی لوکس و زیبا شود. روشویی ایستاده

شیرالات کروم

به انتخاب آینه ها اهمیت دهید

آینه ها از عناصر مهم در یک فضای بهداشتی محسوب می شوند. انتخاب یک آینه متناسب، می تواند فضای بهداشتی را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. امروزه طرح های متنوعی از آینه ها در بازار موجود می باشند. در انتخاب آینه باید به عناصر دیگر در فضای بهداشتی دقت شود. به طور مثال آینه ای که با کاسه روشویی روکار مربعی شکل ترکیب می شود بهتر است به شکل مربع یا مستطیل (بسته به ابعاد کابینت) انتخاب شود و آینه مورد استفاده با کاسه روکار بیضی یا دایره شکل بهتر است دایره یا بیضی در نظر گرفته شود.

روشویی کلاسیک

اینه سرویس بهداشتی

محلی که آینه در آن نسب می شود حتما باید دارای نورپردازی مناسب باشد تا هم زیبایی محیط را تامین کند و هم بهترین کارایی را برای مصرف کننده آن داشته باشد. آینه هایی که در روی خود دارای روشنایی و نور می باشند، می توانند جلوه خاصی به فضای بهداشتی ببخشند و کارایی بهتری نیز دارند.همچنین برخی از مدل های آینه ها دارای نورپردازی در قسمت های پشت خود هستند که باعث می شوند کاشی و سرامیک های دیوار سرویس بسیار زیبا جلوه کنند.

گاهی نکات ساده ای که در انتخاب مدل شیرآلات یا مدل کاسه روشویی یا کابینت در یک فضای بهداشتی در نظر گرفته می شود، می تواند در طراحی کلی یک منزل یا پروژه نمود ویژه ای داشته باشد.

برای داشتن انتخاب های متنوع در میان شیرآلات ، کاسه روشویی ، وان و جکوزی از محصولات شرکت ژیمان دیدن کنید.