اصطلاح آرتریت برای توصیف بیش از 100 بیماری استفاده می شود که مفاصل، بافت های اطراف مفاصل و سایر بافت های همبند را تحت تاثیر قرار می دهند. این شرایط از اشکال خفیف تاندونیت و بورسیت تا شرایط جدی مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و سایر بیماری‌های خودایمنی که کل بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند، متغیر است. در این مطلب چند روش ساده از جمله کاهش درد مفاصل با جکوزی را ارائه می نماییم.

کاهش درد مفاصل با جکوزی

آرتریت بیش از 350 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. در حال حاضر، از هر 6 نفر 1 نفر دارای یک نوع ناتوان کننده آرتریت است. کارشناسان انتظار دارند تا سال 2036 این تعداد به 1 در 4 افزایش یابد. آرتریت شایع ترین وضعیت مزمن گزارش شده برای زنان است (67 درصد افراد مبتلا به آرتریت زن هستند) و سومین وضعیت گزارش شده برای مردان است. کودکان نیز مستعد ابتلا به آرتریت هستند. از هر 10 مراجعه به پزشک، 1 مورد به دلیل آرتروز است. این بیماری می تواند باعث ایجاد عوارض تهدید کننده خطرناکی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و لخته شدن خون گردد.

گام هایی برای کاهش آرتروز

در اینجا چند راه کار ساده برای پیشگیری یا کاهش درد مفاصل وجود دارد.

کاهش وزن

حفظ وزن مناسب می تواند آرتروز را کاهش دهد. از فشار وارد شده به مفاصل کاسته و به جلوگیری از آسیب های بعدی کمک کند.

ورزش

انعطاف پذیر نگه داشتن مفاصل برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری بسیار مهم است. این امر با ورزش امکان پذیر می باشد. فعالیت‌هایی مانند شنا یا غوطه ور شدت در جکوزی از جمله راه‌های عالی برای ادغام یکپارچه ورزش در برنامه‌های روزانه‌تان بدون ایجاد فشار بر مفاصل هستند.

بیماری آرتریت

فیزیوتراپی

شرکت در فیزیوتراپی برای کاهش آرتروز مفید است. حرکت ایمن مفاصل سفت یا دردناک را تضمین می‌کند و در عین حال باعث می شود تا فعالیت بیشتری را در روز انجام داد.

وان آب گرم ، یک گزینه عالی برای انجام عمل فیزیوتراپی خانگی می باشد. کاهش درد مفاصل با جکوزی با استفاده منظم از این وسیله امکان پذیر است. همانطور که می دانید مچ دست، مچ پا، پشت کمر و هر نقطه ای که در آن احساس ناراحتی می‌کنید، می تواند در جکوزی خیسانده شود. در واقع غوطه ور شدن در وان آب گرم باعث تسکین درد مفاصل و درد عضلانی می گردد.

تحقیقات ثابت کرده است که آب درمانی برای انواع بیماری های اسکلتی عضلانی، از جمله آرتریت، فیبرومیالژیا و کمردرد معجزه می کند. این احتمال وجود دارد که همه ما فردی را بشناسیم که دردهای روزانه آرتریت یا دردهای مزمن را تحمل می کند. در این حالت می توانید راهکار استفاده از جکوزی را به او پیشنهاد دهید.

کاهش درد مفاصل با جکوزی

فواید استفاده از جکوزی برای بیماران مبتلا به آرتریت

تعداد بی‌شماری از مطالعات نشان می‌دهد افرادی که از وان آب گرم استفاده می کنند، در اواخر روز کمتر از درد رنج می‌برند. از آنجایی که آب گرم ماهیچه های منقبض را تسکین می دهد و گردش خون را بهتر می کند، موجب رفع سفتی در عضلات بدن می شود.

کاهش درد مفاصل با جکوزی با حمایت کامل از اندام های دردناک، کاهش تورم و شل شدن بافت هایی که باعث ناراحتی شما می شود، میسر می گردد.

فقط یک خیساندن 20 دقیقه ای می تواند به تسکین هرگونه دردی که ممکن است احساس کنید کمک نماید. با درنظر گرفتن این موارد، این مراحل ساده را در نظر بگیرید تا از حمام آب گرم بعدی خود نهایت استفاده را ببرید.

کاهش درد مفاصل با جکوزی با ایجاد احساس بهتر 

جت ها به ماساژ بدن کمک می کنند، استرس ماهیچه ها را کاهش می دهند و تنش را از بین می برند. ثابت شده است که حمام آب گرم باعث ترشح اندورفین می شود، هورمونی که مسئول احساس شادی است. داشتن احساس بهتر می تواند تاثیر بیشتری بر روی درد از لحاظ بعد روانی بگذارد.

درمان بیماری آرتریت با وان آب گرم

همچنین اضافه کردن مدیتیشن به روز خود در کنار تمرینات تنفسی می تواند تمرکز را از احساسات منفی و طاقت فرسایی که تجربه می کنید تغییر دهد و در عوض بر افکار و موقعیت های مثبت متمرکز شود. مدیتیشن شما را در لحظه حال کاشته و شما را مجبور می کند سرعت خود را کم کنید و از تسخیر احساسات اضطرابی جلوگیری می کند.

تمرکز بر تنفس راهی عالی برای کاهش علائم اضطراب است. کشیدن نفس های عمیق و رها کردن آهسته آن ها به آرام شدن ضربان قلب و پاکسازی ذهن شما کمک می کند. با تمرکز بر روی چیزی غیر از افکاری که در سر دارید، می توانید علائم خود را راحت تر کنترل کنید.

سخن پایانی – کاهش درد مفاصل با جکوزی

کارشناسان حفظ دمای آب بین 92 تا 100 درجه را یک محدوده سالم برای غوطه ور شدن در جکوزی می دانند. اگر مشکلات قلبی عروقی دارید، مراقب آب خیلی داغ باشید، زیرا می تواند به قلب استرس بیافزاید. آب گرم جریان خون را در ماهیچه های سفت و مفاصل یخ زده تحریک می کند، بنابراین وان آب گرم می تواند مکانی ایده آل برای انجام برخی کشش های ملایم باشد.حتما قبل و بعد از خیساندن آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید. در نظر بگیرید که زنگ یادآوری را روی تلفن خود تنظیم کنید تا لیوان آب خود را پس از خیس کردن فراموش نکنید!

* توصیه می شود قبل از هر اقدام با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

خرید لوازم بهداشتی ساختمانی لوکس خارجی از شرکت ژیمان

شما مشتریان عزیز می توانید از مدل های مختلف ” جکوزی خارجی  “در سایت « ژیمان » دیدن فرمایید. این محصولات دارای بهترین امکانات هستند و کیفیت آن ها توسط کارشناسان باتجربه این مجموعه تایید شده است.

انواع وان جکوزی توکار و ایستاده (روکار) در مدل های مختلف و ظرفیت های متنوع (نظیر جکوزی دو نفره و …) با دوام و استحکام بالا، ثبات رنگ و کیفیت عالی عرضه می گردد.

ماساژ پا در جکوزی