اگر علاقمند به مطالعه انواع سبک های دکوراسیون و معماری فضای داخلی هستید ، حتماً نام سبک بوهمین را شنیده اید. در صورتی که بخواهید فضای متفاوت از آنچه در سایر مکان ها دیده می شود طراحی کنید ، به کارگیری سبک بوهمین می تواند خواسته شما را برآورده سازد.
در متن ذیل با شکل دکوراسیون داخلی بوهمین به طور کامل آشنا شده و ویژگی های آن را خواهید شناخت. برای آنکه بدانید طراحی حمام بوهیمن ، به چه صورتی می باشد ، همراه ژیمان شوید!

طراحی حمام بوهمین ، یکی از سبک های دکوراسیون داخلی

قبل از آنکه به نحوه طراحی حمام بوهمین بپردازیم ، اطلاعاتی را در مورد این سبک بیان می نماییم:

تعریف سبک بوهمین

بوهمین نام سبکی است که برای نخستین بار در اوایل دهه نود میلادی در کشورهای اروپایی ظهور پیدا نمود. این طرح با الگو گرفتن از سبک هیجانی آوانگارد به معنی خروج از تصورات معمول ، رایج و مرسوم از سبک های معماری از قبل تعریف شده ، بنا گردیده است.
در سبک بوهمی می توانید آزادانه و بی پروا ، از رنگ ها استفاده کنید و طرح های مختلفی را به کار ببندید. جامعه شناسان مفهوم لغت بوهمین را مختص افرادی تعریف نموده اند که در لحظه زندگی می کنند و بدون فکر کردن به فردا و دغدغه هایش ، از زندگی امروز لذت می برند.

تفاوت سبک بوهمی با سبک مینیمال

سبک بوهمی کاملاً در تضاد با سبک مینیمال است. در مینیمالیسم هر شیء جای خود را دارد و از رنگ ها باید به صورت اصولی استفاده شود. ساده گرایی محور اصلی این سبک است و باید محیط به ساده ترین و در عین حال شیک ترین صورت ، دیزاین گردد.

اما در طراحی داخلی خانه به سبک بوهمی ، می توان از هر شیء در هر مکانی استفاده نمود و از رنگ ها بدون قید و شرط بهره جست. شلوغی فضا نماد و نشانه ای از به کارگیری سبک بوهمین می باشند. شیک یا لوکس بودن خیلی اهمیتی ندارد ، زیرا تفکر بوهمی به این مسائل نمی پردازد و نمی خواهد که صاحب خانه نیز به آن ارج نهد.
آن چه که مهم است لذت بردن از اشیا ، رنگ ها ، گیاهان و کلیه تجهیزاتی است که در این نوع دیزاین استفاده می گردد.

طراحی حمام بوهمین | دعوت گیاهان به داخل حمام

طرفداران این سبک تفاوتی میان فضای داخلی و فضای خارجی خانه قائل نیستند و ترجیح می دهند حمام خود را مانند یک باغچه ، پُر از گل و گیاه نمایند. تعدد تعداد گیاهان در طراحی حمام بوهمین ، نشانه ای از به کارگیری این سبک دارد.
همانگونه که در تصاویر زیر مشاهده می نمایید ، تلفیق رنگ سبز و گیاهان طبیعی ، فضای قدرتمندی ساخته که هر بیننده ای خود را در جنگل تصور خواهد کرد و بدین طریق استحمام را لذت بخش تر می نماید.

در سبک مدرن نیز به استفاده از گیاهان طبیعی توصیه می شود اما با توجه به اصل مینیمال ، تنها یک یا دو گیاه برای دیزاین کافی است ولی در سبک بوهمین برای تعداد گیاهانی که می خواهید استفاده نمایید ، محدودیتی وجود ندارد و می توانید به هر تعدادی که بخواهید آن ها را به داخل حمام خود بیاورید.

طراحی حمام بوهمین

طراحی حمام بوهمین

طراحی حمام بوهمین | فیروزه ای ، رنگ مورد توجه کاربران

رنگ فیروزه ای یکی از رنگ های مورد علاقه طرفداران این سبک برای رنگ آمیزی دیوارها می باشد. فیروزه ای رنگی براق و در عین حال آرامش بخش است که احساس پویایی را در فرد زنده می کند. البته توصیه می شود روی یک یا دو دیوار این رنگ به کار گرفته شود و از اینکه تمامی دیوارها در طراحی حمام بوهمین فیروزه ای گردند ، خودداری نمود.

طراحی حمام بوهمین

 طراحی حمام به سبک بوهمی | استفاده از رنگ های گرم

در این سبک تنها الزام به استفاده از رنگ فیروزه ای وجود ندارد و همان طور که قبلاً بیان شد شما کاملاً آزادانه می توانید از هر رنگی برای نمای دیوارها استفاده نمایید. عموماً در سبک بوهمی از رنگ های شاد استفاده می شود و نیازی نیست که به جزئیات فکر کنید و نگران ست شدن رنگ دیوار و رنگ تجهیزات بهداشتی باشید.
در تصویر زیر ملاحظه می کنید که هر یک از اجزا به یک رنگ هستند و نظم و ترتیبی در به کار بردن رنگ ها وجود ندارد.

طراحی حمام بوهمین

طراحی حمام به سبک بوهمین | گالری هنری را به حمام بیاورید!

در گالری های هنری تابلوهایی نقاشی شده یا تابلوهای عکاسی در کنار هم قرار دارند تا ببینده با یک نگاه بتواند از آن ها لذت ببرد. در سبک بوهمی نیز این اصل رعایت شده و اصلاً به شلوغ شدن دیوار اهمیتی نمی دهند. برعکس می توانید تعداد زیادی از تابلوهای مورد علاقه تان را بر روی یک دیوار نصب کنید و از کنار هم قرار گرفتن آثار هنری لذت ببرید.

در طراحی حمام بوهمی نیز می توانید از تابلو به تعداد زیاد استفاده کنید. این تابلوها می توانند از قاب های رنگی متنوع تشکیل شده باشند و یا شیدهای رنگی مختلفی در آن به کار رفته باشد.

طراحی حمام بوهمین

استفاده از تابلوهایی با بافت طبیعی نیز در طراحی حمام بوهمی بسیار رایج است. نوری که بر روی بافت های مختلف می تابد، بازتاب های متفاوتی داشته و افکت های متنوعی ایجاد می کند و باعث می شود تا مکان حجیم تر از آن چه که هست به نظر برسد.

طراحی حمام بوهمین | استفاده از قالی و گلیم

قالی ، قالیچه و گلیم با طرح و نقش های رنگارنگ و با شید رنگی شاد احساس سرزندگی ایجاد نموده و روحیه بخش است. به همین دلیل در طراحی حمام بوهمین از این موارد استفاده می گردد.

طراحی حمام به سبک بوهمی | استفاده از هر نوع اکسسوری

از هر شی ای با هر رنگ و طرحی می توانید به عنوان اکسسوری برای دیزاین حمام استفاده نمایید. هیچگونه قاعده ای در این زمینه وجود ندارد. از اکسسوری های سنتی تا مدل های به روز ، تفاوتی نیست. آنچه مهم است انتخاب اکسسوری دلخواه شماست.

طراحی حمام بوهمین

طراحی حمام به سبک بوهمی | استفاده از تجهیزات بهداشتی متنوع

این سبک دست شما را باز می گذارد تا بدون هماهنگی با سایر قسمت های حمام ، شیرآلات ،  وان و روشویی را براساس هر مدلی که می پسندید، انتخاب نمایید.

نتیجه گیری درباره طراحی حمام بوهمین

معرفی سبک های دکوراسیون داخلی به این منظور است که شما بتوانید از آن ها ایده بگیرید و با استفاده از یک سبک یا تلفیق چندین سبک ، طرحی ابتکاری را خلق نمایید.

معمولاً افرادی سبک بوهمین را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب می نمایند که در قید و بند مقررات و قوانین نیستند. دوست دارند آزادانه و بدون اهمیت دادن به نظرات دیگران راحت و آسوده زندگی کنند. این افراد نمی خواهند همانند دیگران شوند و دوست دارند به شیوه خود و براساس علایق و سلایق شان محیط خانه را طراحی نمایند.
اگر شما دارای روحیه آزاد هستید و خود را متعلق به این گروه می دانید ، می توانید فضای خانه خود را براساس این سبک ، گرم و صمیمی طراحی کنید و از حضور در آن لذت ببرید.

محصولات خارجی وارداتی ژیمان

برای آنکه تجهیزات بهداشتی خارجی وارد کشور شود ، باید تمهیداتی صورت پذیرد تا محصول مطابقت لازم را با نوع درخواست مشتری داشته باشد. این بررسی ها باید توسط کارشناسان معماری و جامعه شناس انجام گیرد.
مُد و ترند روز ، نوع سبک دکوراسیون به کارگرفته شده توسط طراحان در اکثر آپارتمان های نوساز ، سلایق مختلف ، رنگ غالب مورد استفاده در آن سال ، توجه به نوع دیزاین در خانه های لوکس و … از مهم ترین مواردی هستند که حتماً باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند و براساس نتایج و آمار به دست آمده ، تصمیم گیری شده و گزیده ای از بهترین نمونه ها وارد و عرضه گردد.

شیرآلات خارجی از برند ایتالیایی ، چینی آلات بهداشتی bathco ، وان و جکوزی وارداتی ، مجموعه ای از باکیفیت ترین و لوکس ترین محصولات از برندهای معتبر جهانی هستند که شرکت ژیمان آن را در اختیار مشتریان گرامی خود قرار می دهد.