برخلاف سبک مینیمال که نمایانگر سادگی می باشد ، سبک کلاسیک به رواج تجمل گرایی و تشریفات می پردازد و جزئیات این طراحی نمایان گر آن هستند که برای این دکوراسیون هزینه زیادی شده است. وسایل به کار رفته در این سبک بسیار گران قیمت ، شیک و لوکس می باشند. معمولاً با دیدن سبک کلاسیک به یاد خانه های مجلل و اشرافی فرانسه و بریتانیا خواهید افتاد که به جزئیات با نگاه هنرمندانه پرداخته شده و از لوازم دکوراتیو زیادی بهره گرفته شده است.
اگر خواهان طراحی حمام کلاسیک هستید ، باید تمامی جنبه های این نوع سبک را در نظر بگیرید و براساس آن به طراحی دکوراسیون حمام خود بپردازید. حمامی به سبک کلاسیک باید جلوه اشرافی گری داشته باشد و از تجهیزات و محصولات خاص استفاده گردد.

مجلل ترین و نفیس ترین تجهیزات بهداشتی ساختمانی را عرضه نموده ایم ، زیرا شما مشتریان عزیزمان لایق باشکوه ترین خانه ها هستید!

میزان مساحت | طراحی حمام کلاسیک

اگر فیلم های نوستالوژیک فرانسوی را مشاهده نموده یا سری به ژورنال های مطرح دکوراسیون داخلی خانه های سلطنتی زده باشید ، حمام را به مانند آنچه که امروز در اغلب خانه ها مشاهده می کنید ، نخواهید یافت.
حمام در این خانه های مجلل ، مساحتی به بزرگی یک اتاف خواب را دارد که علاوه بر جایگذاری تجهیزات حمام ، یک محل برای استراحت دارد که شامل مبل و نشیمن گاه لوکس می باشد. این اتاق بزرگ معمولاً دارای یک پنجره بزرگ نیز می باشد که تأمین کننده مقدار کافی نور خورشید به دورن اتاق است.

طراحی حمام کلاسیک

طراحی حمام کلاسیک

طراحی حمام کلاسیک

سقف در حمام کلاسیک

سقف حمام کلاسیک متفاوت از سایر سقف هایی است که در حمام های معمولی مشاهده می شود. این سبک از حمام‌ها دارای سقفی بلند یا طاق‌دار هستند که گچ بری سرتاسری دارند. سقف های کاذب ، حاشیه های تزئینی و گچ بری به شکل گل بوته می توانند یک فضای کلاسیک و خاص را ایجاد کنند. سقف هایی با چنین ویژگی در حمام های مجلل فرانسه به وفور یافت می شوند.

طراحی حمام کلاسیک

کف و دیوارها در حمام کلاسیک

پوشش کف حمام بهتر است از گران ترین مصالح ممکن باشد. سرامیک گرانیتی و مرمرین با رنگ روشن ، گزینه های ایده آلی برای این محیط می باشند. استفاده از سنگ های مرمرین می تواند دیوارها را به بهترین شکل مزین سازد.

رنگ دکوراسیون حمام کلاسیک

رنگی که در اکثر سرویس های بهداشتی و حمام ها استفاده می شود ، سفید است اما طراحی حمام کلاسیک خاص است و باید از رنگ هایی که شکوه و جلال قصرهای درباری فرانسوی و انگلیسی را یادآور می شوند استفاده نمود. طلایی ، کرم ، بژ ، شیری ، سبز کم رنگ می توانند بهترین گزینه باشند که با نورپردازی ایده آل فوق العاده جذاب شوند.

نورپردازی در طراحی حمام کلاسیک

مناسب ترین رنگ برای لامپ هایی که قرار است در طراحی دکوراسیون کلاسیک استفاده نمایید ، زرد است. عموماً لامپ هایی با رنگ سفید در این نوع سبک طراحی داخلی جایگاهی ندارند. علت آن است که نور زرد درخشندگی و زیبایی اجسام طلایی و کرم رنگ را چندین برابر نموده و حس اشرافی گری بیشتریرا به مخاطب یادآور می شود.

همچنین باید توجه داشته باشید که میزان نور نباید زیاد باشد. برخلاف سبک مدرن که نور زیادی را می طلبد و باید فضا غرق نور باشد ، این سبک تنها به قدر نیاز نور می خواهد که با یک لوستر چند شاخه ، آویزهای ساخته شده با شمعدان یا دیوراکوب می توانید آن را تأمین نمایید.

 

وان حمام در دکوراسیون کلاسیک

عموماً وان حمامی که برای این سبک زیاد مورد استفاده قرار می گیرد ، وان های کشیده با پایه های کوتاه طلایی یا نقره ای می باشند. در بسیاری از طراحی ها نیز ، وان حمام در یک قالبی از جنس سنگ مرمر کارگذاری می شود که جلوه با شکوهی را به حمام می بخشد. معمولاً وان حمام در این نوع دکوراسیون ، در نزدیکی دیوار قرار نمی گیرد و طوری نصب می شود که از هر طرف فضای خالی وجود داشته باشد. اینگونه بزرگ بودن فضا بیشتر به رخ کشیده می شود و احساس اشرافی گری بیشتر حس می گردد.

مطلب پیشنهادی : حمام ویکتوریایی

طراحی حمام کلاسیک

استفاده از شیرآلات لوکس در حمام کلاسیک

بهترین گزینه برای حمام کلاسیک استفاده از شیرآلات طلایی می باشد که با شکل های خاصی طراحی شده اند. امروزه انواع مختلفی از این نوع شیرآلات وجود دارد که دست شما را باز می گذارد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. البته قیمت این نوع شیرآلات خارجی ، بیشتر از سایر شیرآلات می باشند.

طراحی حمام کلاسیک

طراحی حمام کلاسیک

روشویی ، قفسه های نگهداری از وسایل و آینه در طراحی حمام کلاسیک

در سبک کلاسیک ، رویه روشویی از سنگ های مرمرین گران قیمت است و قسمت زیرین یا همان کابینت ها از چوب راش یا گردو می باشند.
قفسه ها در طراحی حمام کلاسیک معمولاً به صورت کنسول هستند که از پایه های نازک و بلند و چوب های مرغوب ساخته می شوند که با منبت کاری ظریف بر روی درب ها تزیین می شوند. یک آیینه بزرگ با قاب طلایی نیز بر روی کنسول قرار می گیرد.
می توان گفت استفاده از آیینه بزرگ با قاب های طلایی یا چوبی بخش جدایی ناپذیر طراحی حمام کلاسیک می باشد.

طراحی حمام کلاسیک

عدم استفاده از گیاهان در طراحی حمام کلاسیک

برخلاف سبک مدرن که استفاده از گیاهان در محیط حمام و سرویس بهداشتی ، یک جزء مهم به حساب می آید ، سبک کلاسیک اجازه ورود گیاهان به داخل دکوراسیون را نمی دهد ، زیرا حالت رسمی بودن را از محیط می گیرد. در این سبک سلطنتی به جای گیاهان از تابلوهای نقاشی که تصاویر آن در مورد زندگی اعیانی باشد (نقاشی هایی در قاب های حک شده با طلا ، نقره ای یا برنزی) ، لوازم دکوری نوستالوژیک ، عتیقه جات و آباژور استفاده می شود. البته اگر علاقمند به حضور گیاهان در فضای سرویس بهداشتی و حمام هستید، می توانید از آن استفاده کنید زیرا انتخاب شما در اولویت است و باید محیط را براساس علاقه خود دیزاین نمایید تا بیشترین لذت را از آن ببرید.

ژیمان عرضه کننده انواع محصولات بهداشتی ساختمانی لوکس

کارشناسان ارشد در مجموعه ژیمان با بهره گیری از هنر و علم معماری روز و بررسی کلیه سبک های دکوراسیون ، خاص ترین و شیک ترین تجیهزات بهداشتی ساختمانی را برای عرضه انتخاب می نمایند. کیفیت محصولات نیز دارای اهمیت ویژه ای می باشد ، به همین منظور از معتبرترین برندهای حال حاضر دنیا یعنی برند اسپانیایی بثکو و برند ایتالیایی دنیل بهره گرفته شده است.

وان و جکوزی ، شیرآلات daniel با طرح های متنوع و چینی آلات بهداشتی bathco ، برای خانه های مجلل با دکوراتیو خاص در نظر گرفته شده است.

اعتبار ژیمان به رضایت مشتریانش است که بر زیبایی و کیفیت محصولات صحه گذارده اند.