در حال حاضر استفاده از وان آب گرم به یک روش آرامش‌بخش محبوب تبدیل شده است. فیلترهای وان آب گرم زمانی بهترین عملکرد را دارند که به طور مرتب تمیز شوند. زباله ها می توانند محیط فیلتر را مسدود کنند و در به دام انداختن آلاینده ها موثر واقع نگردند. راه های ساده ای برای نگهداری از جکوزی و شفاف نگه داشتن آب آن وجود دارد. در مطلب ذیل می توانید اطلاعاتی در مورد نحوه بهترین شیوه تمیز کردن فیلتر وان آب گرم خود بیابید.

راهنمای مبتدیان برای نگهداری از جکوزی خانگی

تمیز کردن منظم فیلتر جکوزی بهترین کاری است که می توانید برای مراقبت از وان آب گرم خود انجام دهید. بدون تمیز کردن مناسب، فیلتر بیش از حد اشباع شده و آلاینده‌ها را در حین عبور از بین نمی‌برد. در نتیجه، کاربران جکوزی در آب کدر و پُر از زباله غوطه ور خواهند شد. لذا داشتن یک برنامه منظم برای تمیز کردن فیلتر ضروری است.

توجه به کیفیت فیلتراسیون ، دومین موردی است که باید به آن توجه نمایید. هنگامی که الیاف یک رسانه فیلتر خراب می شود، کیفیت فیلتراسیون به خطر می افتد. اگر متوجه کاهش کیفیت فیلتراسیون شدید، فیلتر باید هر 1 تا 2 سال یا زودتر تعویض شود.

بهترین روش ها برای تمیز کردن فیلتر وان جکوزی

  • شستشوی هفتگی
  • تمیز کردن ماهانه با مواد شیمیایی
  • خیساندن فیلتر در مواد شیمیایی (هرسه ماه)

نگهداری از جکوزی با شستشوی هفتگی

بسته به دفعات استفاده از وان جکوزی مدرن ، فیلتر وان آب گرم می تواند با مو، خاک و سایر زباله ها مسدود شود. شستشوی هفتگی فیلتر جکوزی به آب تمیز اجازه می دهد آزادانه از آن عبور کند و تضمین می کند که زباله ها دوباره وارد آبگرم نمی شوند. می توانید فیلتر وان آب گرم را با شلنگ باغبانی یا شیر آب بشویید.

از استفاده سیستم هایی با خروجی فشار بالا خودداری کنید، زیرا می توانند به کارتریج فیلتر آسیب برسانند. در این مرحله نیازی به استفاده از پاک کننده های شیمیایی ندارید، زیرا به کمک آب می توانید زباله ها را از روی فیلتر شستشو دهید. در حین آبکشی، هر پلیسه فیلتر را پخش کنید تا تمیزی به حداکثر برسد. پس از شستشوی فیلتر، قبل از قرار دادن آن در وان آب گرم، اجازه دهید تا کاملاً خشک شود.

نگهداری از جکوزی با شستشوی ماهانه شیمیایی

پاک کننده های شیمیایی وان آب گرم در یک بطری اسپری یا یک بطری درب دار عرضه می شوند. اگر پاک کننده باید قبل از استفاده رقیق شود، مطمئن شوید که مقدار مناسب آب را از قبل به بطری اسپری اضافه کرده اید. برای تمیز کردن ماهیانه فیلتر خود، آن را با محلول پاک کننده خود اسپری کنید و اجازه دهید پانزده دقیقه بماند. سپس آن را کاملاً با آب بشویید.

قبل از قرار دادن مجدد در آبگرم، اجازه دهید فیلتر در هوا خشک شود. اگر بقایای مواد شیمیایی روی فیلتر باقی بماند، آب هنگام عبور از آن کف می کند و نیاز به تخلیه و پر کردن مجدد وان آب گرم خواهید داشت. هرچه بیشتر آبکشی کنید، احتمال تشکیل کف کمتر می شود.

خیساندن فیلتر در مواد شیمیایی (سه ماهه)

برای خیساندن فیلتر جکوزی، به یک ظرف به اندازه کافی بزرگ برای غوطه ور شدن کامل فیلتر و یک پاک کننده شیمیایی مخصوص فیلتر وان داغ نیاز دارید. طبق دستور روی بطری، ظرف را با مقدار مناسب آب و پاک کننده پر کنید. اجازه دهید محلول به مدت 24 ساعت بماند. پس از پایان خیساندن، فیلتر را به دقت با آب بشویید تا باقی مانده مواد شیمیایی بر روی آن نماند. قبل از قرار دادن مجدد آن در آبگرم، اجازه دهید فیلتر هوا خشک شود.

روش های مضر برای تمیز کردن وان آب گرم کدامند؟

هرگز نباید از پاک کننده های خانگی برای تمیز کردن فیلتر جکوزی استفاده کنید! محیط فیلتر، ذرات این پاک کننده ها را جذب می کند و مهم نیست که فیلتر چقدر آبکشی شود، باعث ایجاد کف خواهد شد.

مواد سفید کننده (وایتکس) برای فیلتر مضر هستند. فیلترهای جکوزی از الیاف پلی استر ساخته شده اند که در برابر سفید کننده مقاوم نیستند. صرف نظر از اینکه سفید کننده رقیق شده باشد یا خیر، به رشته های محیط فیلتر آسیب می رساند و آن را در به دام انداختن زباله ها در وان آب گرم شما بی اثر می کند.

شستشوی فیلتر وان آب گرم از طریق ماشین ظرفشویی نیز برای الیاف فیلتر بسیار مضر است. این کار باعث می شود که فیلتر زودتر نیاز به تعویض داشته باشد، زیرا آب با فشار بالا به الیاف آن آسیب می رساند.

برای به حداکثر رساندن عمر فیلتر و نگهداری از جکوزی ، باید از پاک کننده های طراحی شده برای فیلترهای آن استفاده کنید.

رایج ترین مواد شیمیایی برای ضدعفونی کردن و نگهداری از جکوزی

کلر و برم اشکال محبوب ضدعفونی کننده آبگرم هستند. هر دو در ضد عفونی کردن آب موثر هستند و همچنین از کدر شدن آب جلوگیری می کنند. سطح کلر در جکوزی باید بین 1.5 تا 3 قسمت در میلیون (ppm) و سطح برم باید در محدوده 3 تا 5 ppm باقی بماند. سطوح بالای کلر و برم می تواند به پوشش پوسته جکوزی آسیب برساند.

ضدعفونی کننده های معدنی جایگزینی برای پاکسازی کلر و برم هستند. آن ها بو یا خواص مضر کلر یا برم را ندارند و در ضد عفونی کردن آب موثر می باشند. نکته منفی ضدعفونی‌کننده‌های معدنی این است که برخی از عناصر آن ها با نوارهای تست قابل آزمایش نیستند. یون‌های نقره جزء اصلی این ضدعفونی‌کننده‌ها هستند و توسط نوارهای تست جذب نمی‌شوند.

مواد شیمیایی برای ضدعفونی کردن جکوزی

حفظ تعادل شیمیایی آب جکوزی ضروری است!

یکی از جنبه های حیاتی نگهداری از جکوزی، حفظ تعادل شیمیایی آب است. مشکلاتی مانند عدم تعادل pH ، باعث کدر شدن آب، کاهش عملکرد آبگرم، تجمع رسوب و کاهش راحتی کاربر می شود.

برای حفظ تعادل pH در جکوزی خود، هم به افزایش دهنده و هم کاهش دهنده PH نیاز دارید. هنگامی که PH آب به زیر 7.2 می رسد، به یک افزایش دهنده PH و زمانی که PH از 7.8 بالاتر می رود به یک کاهش دهنده pH نیاز دارید.

برای تست PH آبگرم خود، می توانید از کیت نوار تست مخصوص جکوزی استفاده کنید. این کیت ها همچنین قادرند قلیائیت کل و سطح برم و کلر موجود در آب را نیز تعیین کنند. شما باید 2 تا 3 بار در هفته از نوار تست بر روی آب خود استفاده نمایید تا هم pH و هم سطح آلودگی آبگرم خود را حفظ کنید. توجه داشته باشید قبل از اینکه مواد شیمیایی دیگری را اضافه کنید، باید PH وان آب گرم خود را متعادل نمایید. آب با pH نامناسب می تواند مواد ضدعفونی کننده را بی اثر سازد. 

نحوه آزمایش سطوح شیمیایی آب برای نگهداری از جکوزی

برای استفاده از نوارهای تست ، یک نوار را در جکوزی فرو برده و به آرامی آن را به مدت 5 ثانیه در اطراف هم بزنید. پس از برداشتن نوار، آن را تکان دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و 15 ثانیه صبر کنید تا رنگ ها ایجاد شوند. می توانید رنگ های روی نوار را با نمودار رنگ ارائه شده روی بطری مقایسه کنید. هنگامی که PH و تعادل شیمیایی را شناختید، می توانید مواد شیمیایی لازم را به آب اضافه کنید.

نگهداری از جکوزی

بهترین سطوح شیمیایی جکوزی

  • pH ایده آل برای آب آبگرم بین 7.2 تا 7.8 است.
  • قلیایی کل ایده آل برای یک جکوزی بین 80 تا 120 ppm می باشد.
  • سختی ایده آل کلسیم برای پرداخت های اکریلیک بین 100 تا 250 ppm است.

خرید جکوزی خارجی با بالاترین کیفیت

شرکت ژیمان ، وارد کننده مطرح انواع تجهیزات بهداشتی ساختمانی لوکس از برندهای مطرح سطح بین المللی می باشد. این شرکت عرضه کننده انواع جکوزی خانگی با بهترین درجه کیفی، رنگ ثابت و دوام بالا است.

برای مشاهده کلیه مدل ها، ابعاد و اندازه هریک به صفحه « وان جکوزی خارجی » مراجعه نمایید.