از لحاظ بالینی ثابت شده است که وان آب گرم با ترکیبی از گرما، ماساژ و شناوری، تنش را از مفاصل شما می گیرد و عضلات را شل می کند. به شما کمک می کند استرس را کاهش دهید، بهتر بخوابید، وزن خود را مدیریت کنید و فعال بمانید. وان آب گرم فقط مکانی برای تفریح نیست، بلکه فضایی است که شما می توانید ظاهر و احساس خود را به بهترین شکل حفظ کنید!

مزایای سلامت جسمی وان آب گرم

تعداد بی‌شماری از مطالعات نشان می‌دهد افرادی که از غوطه ور ماندن در آب گرم لذت می‌برند، در اواخر روز کمتر از دردهای جسمی رنج خواهند برد. آب گرم ماهیچه های منقبض را تسکین می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد. وان آب گرم باعث رفع تورم در بدن کمک می گردد و از اندام های دردناک حمایت می کند.

حقایق بیماری به نام آرتریت

اصطلاح « آرتریت » برای توصیف بیماری استفاده می شود که مفاصل، بافت های اطراف مفاصل و سایر بافت های همبند را تحت تاثیر قرار می دهد. از عوارض خطرناک این بیماری می توان به حمله قلبی، سکته مغزی و لخته شدن خون اشاره کرد. آرتریت شایع ترین بیماری مزمن گزارش شده برای زنان (67 درصد مبتلایان به آرتریت زن هستند) و سومین بیماری گزارش شده برای مردان است. تحقیقات ثابت کرده است که « آب درمانی » برای انواع بیماری های اسکلتی – عضلانی از جمله آرتریت، فیبرومیالژیا و کمردرد معجزه می کند.

20 دقیقه در آب ماندن می تواند به تسکین هرگونه درد جسمی کمک نماید. با در نظر گرفتن این موضوع، به موارد ذیل توجه کنید تا از حمام آب گرم بعدی خود نهایت استفاده را ببرید!

آب گرم اما داغ نه!

دمای آب بین 92 تا 100 درجه یک محدوده سالم است. اگر مشکلات قلبی عروقی دارید، مراقب آب خیلی داغ باشید زیرا می تواند به قلب شما آسیب رساند.

به حرکت در وان آب گرم ادامه دهید!

از آنجایی که آب گرم جریان خون را در ماهیچه های سفت و مفاصل یخ زده تحریک می کند، به همین دلیل وان آب گرم می تواند مکانی ایده آل برای انجام برخی کشش های ملایم باشد.

هیدراته کنید!

حتماً قبل و بعد از رفتن به وان، آب بنوشید تا از دهیدراته شدن بدن (کم آبی) جلوگیری کنید. زنگ یادآوری گوشی هوشمند خود را تنظیم نمایید تا 2 لیوان آب فراموش نشود!

مزایای سلامت روان وان آب گرم

بر کسی پوشیده نیست که سلامت روانی و فیزیولوژیکی ارتباط نزدیکی با هم دارند. این بدان معناست که استرس‌های معمول روزانه که با آن‌ها مواجه می‌شویم، بر بدن و سلامت فیزیکی ما تأثیر می‌گذارند. گزینه های مختلفی برای کاهش استرس وجود دارد، اما یکی از بهترین روش ها برای طیف وسیعی از مزایای سلامت روان، رویکرد « آب درمانی » است.

وان آب گرم

با غوطه ور شدن در وان آب گرم به مدت 15 تا 30 دقیقه پس از یک روز طولانی می توان از مزایای سلامت روان زیر بهره مند گردید:

به تعادل هورمون‌ها کمک می کند!

مطالعات نشان داده اند که غوطه ور شدن در وان آب گرم موجب افزایش جریان خون و در نتیجه آرام شدن تنفس شده که به نوبه خود باعث کمک به افزایش ترشح هورمون های “شاد” مانند سروتونین و دوپامین و کاهش هورمون های “استرس” مانند کورتیزول و اپی نفرین می گردد. تعادل در هورمون ها می تواند به درمان مشکلات عاطفی، استرس، اضطراب و افسردگی کمک کند.

توجه : خرید « جکوزی دو نفره » یک روش ایده آل برای زوج های جوان می باشد که علاوه بر زیباتر نمودن دکوراسیون حمام مستر، احساس شادابی و نشاط میان اعضای خانواده را افزایش می دهد.

منجر به خواب عمیق تر می شود!

گرمای آب وان به طور طبیعی دمای مرکزی بدن را افزایش می دهد. با خروج از جکوزی خانگی ، دمای بدن شما وارد دوره خنک شدن می شود. این فرآیند الگوی تغییرات دمای بدن قبل و حین خواب را تقلید می کند که در نهایت به شما کمک می کند تا به خواب عمیق تری برسید. بنابراین، بهبود خواب یکی از بهترین سلاح هایی است که می توانید برای مبارزه با استرس به طور مداوم داشته باشید.

آرامش ذهنی پس از بهبود علائم جسمی! 

چه بیماری شما درد عضلانی بعد از تمرین باشد یا آرتریت پیشرفته، درد فیزیکی بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد. با غوطه ور شدن در وان ، علاوه بر کاهش درد، ذهن شما نیز از افکار درد آزاد می گردد. از این فرصت برای تمرین رها کردن سایر افکار خسته کننده ذهنی مانند نگرانی های کاری یا مسئولیت های معمول استفاده کنید و فقط بر غرق شدن در آرامش آب تمرکز کنید.

وان آب گرم فرصتی برای مدیتیشن ارائه می دهد!

اگر تا به حال آرزو کرده اید که بتوانید در پاکسازی ذهن و دستیابی به آرامش کامل تسلط داشته باشید، خرید جکوزی مکان ایده آلی برای تمرین «مدیتیشن» است. می‌توانید از شمع‌های آروماتراپی (با رایحه‌های تسکین‌دهنده اسطوخودوس یا وانیل) استفاده کنید و صداهای آرام‌بخش طبیعت را پخش کنید تا به شما کمک کند از افکار منفی منحرف شوید.

در ابتدا برروی نفس های عمیق و آهسته شکم خود تمرین کنید. با هدف 4 تا 5 دقیقه تمرکز مداوم شروع کنید و به آرامی به جلسات 15 دقیقه ای برسید. در نهایت، می‌توانید به کمک آرامش کسب شده، لحظات اضطراب آور زندگی خود را مهار کنید!

وان آب گرم

محصولات ساختمانی لوکس ژیمان

شیر آلات خارجی ژیمان (شیرآلات ایتالیایی DANIEL) ، چینی آلات بهداشتی BATHCO  نظیر روشویی طرح دار BATHCO و روشویی ساده BATHCO و انواع توالت فرنگی BATHCO در طرح ها و مدل های مختلف عرضه می گردد.

  برترین محصولات ساختمانی ژیمان ، لوکس ترین فضا را برای شما خواهد ساخت!

جهت مشاهده مدل های متنوع با ظرفیت ها و ابعاد مختلف وان آب گرم به صفحه « وان جکوزی خارجی » مراجعه نمایید.