وقتی صحبت از فواید آب درمانی در جکوزی به میان می‌آید، اغلب در مورد فواید غوطه‌ور شدن در وان آب گرم به‌عنوان راهی برای تسکین ماهیچه‌های افراد مباحثی مطرح می گردد. اما در مورد روش های تمرین ورزشی در جکوزی چطور؟
به وان آب گرم نباید فقط به عنوان مکانی برای تفریح و سرگرمی ​​نگاه کرد. جکوزی خانگی محیطی ایمن و تأثیرگذار را برای ورزش ارائه می دهد که مملو از فواید سلامت شگفت انگیز برای بدن می باشد.

استفاده از جکوزی برای کسانی که از درد مفاصل یا آسیب های ورزشی وارد شده بر مفاصل خود رنج می برند یا برای هرفردی که می خواهد تمرینات درمانی را با گرمای تسکین دهنده و شناور آب گرم ترکیب کند، مفید واقع می گردد. به یاد داشته باشید، قبل از شروع هر تمرین ورزشی جدید، حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

5 تمرین ورزشی در جکوزی

به کمک این حرکات ورزشی که مبتنی بر جریان آب هستند، می توانید داخل جکوزی خود تسلط داشته باشید.

تمرین ورزشی در جکوزی

رول شانه

با ایستادن در مرکز جکوزی خود، تمرین خود را با رول های سبک شانه شروع کنید و به جلو و عقب بروید. گرما و مقاومت موجود در آب به این حرکت ساده و کم ضربه اجازه می دهد تا تحرک مفاصل را بهبود بخشد و گردش خون را در گردن و شانه های شما افزایش دهد. در ابتدا با تمرین سبک شروع کنید و در هر دوره (ست) 10 مرتبه این حرکت را تکرار کنید. در دفعات بعدی می توانید تعداد تکرار این حرکت را به 20 تا 30 برسانید.

ضربات دوچرخه 

در وان آب گرم خود بنشینید و پاهای خود را به سمت وسط قرار دهید، با هر دو دست لبه صندلی را محکم بگیرید و پاهای خود را بدون بیرون آوردن از آب بالا بیاورید. با حرکات دایره ای تمیز، رکاب زدن را طوری شروع کنید که انگار در حال دوچرخه سواری هستید. آن را برای 20 تا 30 ثانیه ادامه دهید و بسته به سطح تمرین ورزشی در جکوزی که به دنبال آن هستید، سرعت را با حرکات دوچرخه خود ترکیب کنید.

لیفت پا و لگن | تمرین ورزشی در جکوزی

تقویت هر دو پا و لگن می تواند به بهبود تعادل شما کمک کند، عضلات پشت پا را تقویت نماید و احتمال آسیب دیدگی در آینده را کاهش دهد. برای دستیابی به نتایج مثبت در وان آب گرم، از دیواره یا لب وان برای حمایت از خود کمک بگیرید و با احتیاط پای خود را به سمت بیرون و به پهلو دراز کنید. در حالی که نشسته اید، دستان خود را ثابت کنید. به آرامی عضلات لگن خود را بلند کرده و به آرامی آن ها را به سمت پایین بیاورید. 10-12 بار این حرکت را تکرار کنید و سعی کنید 2 تا 3 دوره (ست) آن را انجام دهید.

دایره‌های بازو 

از جمله تمرینات ورزشی در جکوزی ، تقویت بازوها می باشد. بسته به اندازه وان آب گرم، بازوهای خود را به طور مستقیم به سمت بیرون باز کنید. (هر دو در یک زمان مشخص) سپس، آن ها را به صورت دایره ای حرکت دهید. با این کار عضلات شانه شما قوی خواهند شد. این حرکت را 10-12 بار طی 2-3 دوره تکرار کنید و ببینید چه احساسی دارید. اگر دوست دارید، جهت شروع عضله سازی بیشتر، وزنه های سبک را به تمرین اضافه کنید. استفاده حرفه ای از وزنه را می توان جزء دسته تمرین ورزشی سنگین در جکوزی قرار داد.

پاشنه بلند

با کف پا در جکوزی خود بایستید، پاشنه های خود را به طور مکرر روی انگشتان پا بلند کنید و در سه ست 15 تا 30 مرتبه آن را تکرار کنید. این حرکت باعث لاغری و تقویت ساق پا می شود. اگر برای حفظ تعادل به کمک نیاز دارید، یک دست خود را برای حمایت روی دیوار قرار دهید.

پیشنهاد ژیمان : انواع جکوزی ویلایی ژیمان با طرح های منحصر به فرد

نتیجه | تمرین ورزشی در جکوزی

آب گرم ماهیچه های شما را شل می کند و وان آب گرم مکانی عالی برای کشش قبل یا بعد از تمرین محسوب می شود! مثل همیشه، اطمینان از هیدراته ماندن شما بسیار مهم است. بنابراین قبل از ورود به وان آب گرم، حتماً یک لیوان آب بنوشید. در حین تمرین ورزشی در جکوزی حتماً به بدن خود توجه کنید و اگر احساس سبکی سر کردید از آب خارج شوید.

به یاد داشته باشید تمرینات ورزشی تنها به انجام حرکات جسمی منتهی نمی شود و شما به کمک جکوزی خانگی خود می توانید تمرینات ورزشی ذهنی را نیز انجام دهید. اجرای تمرینات کششی یوگا، بهترین روش برای آرامش بخشیدن به ذهن و جسم می باشد. در صورتی که علاقمند هستید تا با این حرکات آشنا شوید ، مطالعه مطلب ذیل را از دست ندهید!

تجهیزات بهداشتی لوکس ژیمان | جکوزی ویلایی

شرکت ژیمان با سال ها تجربه در حوزه واردات تجهیزات بهداشتی لوکس و مدرن از برندهای مطرح خارجی ، اقدام به عرضه انواع وان جکوزی جدید خارجی می نماید. مدل ها به صورت روکار و توکار به فروش می رسد.

هریک از مدل ها در ظرفیت های متفاوتی عرضه شده اند (تک نفره، دو نفره و …) و برای فضاهای مختلف، بهترین کارایی را دارند.

برای مشاهده کلیه مدل ها به صفحه « وان جکوزی خارجی » مراجعه نمایید.