یکی از مواردی که در هنگام خرید روشویی باید به آن توجه نمایید ، جنس و کیفیت مواد سازنده آن می باشد. داشتن ظاهری زیبا می تواند جذابیت سرویس بهداشتی منزلتان را چند برابر نماید ، اما در صورتی که جنس سنگ آن مرغوب نباشد ، بعد از مدتی کدر ، مات و یا چرک مُرد می شود و دیگر آن ظاهر دلچسب را نخواهد داشت. حتی اگر از شوینده ها و پاک کننده های قوی استفاده نمایید نه تنها روشویی به حالت اولیه خود باز نمی گردد ، بلکه ممکن است به آن آسیب نیز برساند.
در این مطلب به بررسی روش های مختلف تمیز کردن روشویی با جنس ها و طرح های مختلف می پردازیم و نحوه صحیح نظافت هریک را بیان می نماییم.

فقط این نکته را در نظر بگیرید که قبل از خرید روشویی ، تمامی دقت لازم را در انتخاب متریال مناسب به خرج دهید تا برای پاک کردن آن به دردسر نیفتید!

بررسی روش های مختلف تمیز کردن روشویی

تمیز کردن روشویی مدرن

با استقبال مردم از اجرای دکوراسیون های داخلی مدرن ، سازندگان لوازم خانگی نیز به سمت نوآوری های جدیدی سوق پیدا نمودند تا بتوانند همسو با طراحان ، ایده های نوین را در منازل و یا دفاتر کاری به مرحله اجرا برسانند. یکی از قسمت های مهم در یک خانه لوکس ، سرویس بهداشتی و حمام آن می باشد که دکوربندی آن در سال های دورتر کمتر مورد توجه قرار می گرفت ، اما باید اذعان داشت که طراحی این بخش از منازل بسیار مورد پسند واقع شد و امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است. تولید روشویی های مدرن می توانست نیاز طراحان را برطرف نموده و دست آن ها را باز بگذارد تا بهترین های خود را در مدل سازی ارائه دهند.

اگر شناختی از مدل های روشویی مدرن و لوکس ندارید ، کافی است از تجهیزات بهداشتی ژیمان دیدن فرمایید. برای این کار بر روی لینک روشویی ساده  و  روشویی طرح دار ، کلیک نمایید.

طیف وسیعی از کاسه های روشویی با جنس های مختلفی به بازار عرضه شده اند. در مورد تمیز کردن روشویی مدرن بیشتر باید جنس کاسه آن را مد نظر قرار دهید و بهترین گزینه را با توجه به آن انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از آبلیمو یا سرکه معمولی برای روشویی‌های سرامیکی، از شوینده‌های معمولی مانند آب صابون برای روشویی کوارتز و کورین و از آب گرم و شوینده های بسیار ضعیف برای روشویی‌های فلزی استفاده کنید.

تمیز کردن روشویی

تمیز کردن روشویی

تمیز کردن روشویی کلاسیک

روشویی های کلاسیک با قیمت های کمتری نسبت به روشویی های مدرن در بازار به فروش می رسند.
استفاده از روشویی های کلاسیک گرچه شاید نتواند بر جذابیت سرویس های بهداشتی لاکچری آن طور که باید و شاید بیفزاید ولی قادر است تا همان عملکرد یک روشویی مدرن را برعهده داشته باشد.

جزئیات و حاشیه ها در مدل های کلاسیک بیشتر است و این می تواند تفاوت بزرگ بین روشویی های کلاسیک و مدرن باشد ، لذا تمیز کردن آن ها دقت بیشتری را می طلبد تا داخل حاشیه ها به درستی نظافت گردد و اثری از آلودگی باقی نماند. از مواد شوینده معمولی یا اسیدهای طبیعی همچون آبلیمو و سرکه استفاده کنید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا تأثیر آن ها بر ذرات آلوده کننده گذاشته شده و سپس با یک پارچه مرطوب آن ها را کاملاً از روی سطح روشویی پاک نمایید.

تمیز کردن روشویی ایستاده

روشویی ایستاده نیز در انواع مختلف و با طرح های متفاوتی تولید می شوند. استفاده از این نوع روشویی ها نیز از متداول ترین نوع سنگ روشویی می باشد. عمدتاً از جنس پرسلان و یا چینی هستند. این نوع از روشویی ها بیشتر رسوبات مربوط به شختی آب را به خود جذب می کنند. البته میزان آن باز هم به جنس ماده اولیه روشویی بستگی دارد و هرچه از متریال مرغوب تر ساخته شده باشد ، کمتر رسوبات بر روی آن ها جا خوش خواهند کرد.

بهترین گزینه برای پاک کردن روشویی ایستاده ، استفاده از اسپری سرکه معمولی یا استفاده از برخی شوینده‌ها مانند آب صابون گرم است. توصیه می شود به هنگام نظافت آن ، از برس های زبر استفاده نکنید.

تمیز کردن روشویی

تمیز کردن روشویی سلطنتی

معمولاً روشویی های سلطنتی دارای کابینت می باشند که در هنگام پاک کردن روشویی باید به جنس کابینت زیر آن نیز توجه نمود. اگر جنس روشویی از پرسلان یا سرامیک است، می‌توانید از شوینده‌های معمولی یا حتی از سرکه و آبلیمو استفاده کنید. اما اگر جنس کاسه روشویی از برنج یا مس است، این مواد بر روی آن ها تأثیر منفی گذاشته و باعث سیاه شدن سطح آن‌ها می‌شود.

تمیز کردن روشویی پی وی سی

در مورد این نوع از روشویی ها نیز از مواد شوینده قوی استفاده نکنید ، زیرا این کار باعث آسیب رساندن به آن می گردد. از پاک کننده های ملایم مانند صابون یا مایع دستشویی استفاده نمایید. اگر مجبور شدید که از شوینده قوی تر استفاده نمایید ، ابتدا یک گوشه کوچک و قسمتی که جلوی دید نمی باشد را تست کنید تا اگر اثر مخربی بر روی آن گذاشت به کل قسمت های روشویی صدمه ای وارد نگردد.

تمیز کردن روشویی چوبی

استفاده از روشویی های چوبی عموماً رایج نمی باشند ولی بسته به سلیقه مشتری یا خاص پسند بودن او می توانند انتخاب شوند. چوب یا ام دی اف مواد اصلی سازنده این نوع از روشویی ها می باشد و از یک لعاب برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به درون آن ها استفاده می گردد. بهتر است که از شوینده های قوی اسیدی یا جرم گیرها برای پاک کردن روشویی استفاده نکنید. حتی ممکن است آب لیمو ، سرکه یا  نوشابه نیز به ساختار آن ها آسیب بزند.

بهترین گزینه برای شستشو ، استفاده از آب گرم و صابون به همراه یک پارچه کتانی نرم می باشد.

 

محصولات بهداشتی ژیمان

اشیاء می توانند نقش بزرگی را در روحیه بخشی به افراد ایفا نمایند. چشم ها همواره بهترین ها را جستجو می نمایند. چشمان خود را از دیدن زیبایی ها محروم نسازید!
با انتخاب شیرآلات خارجی ژیمان ، چینی آلات bathco ، زیبایی و آرامش را برای سرویس بهداشتی و حمام خانه خود به ارمغان بیاورید.