متأسفانه شهرنشینی، ما را از لذت مشاهده زیبایی مناظر شگفت انگیز طبیعت محروم ساخته است و چهره خشن ساختمان های بلند فضای آرامش بخش را از ساکنان شهر سلب نموده است. طراحان دکوراسیون داخلی ، در پی نجات روح افراد از فضای کسل کننده آپارتمان نشینی به دنبال راهکاری برای ایجاد فضایی با رویکرد طبیعت بودند. آن ها با طرح اولیه « باز کردن جایی برای طبیعت در ساختمان های چند طبقه » ، ایده « روف گاردن » را مطرح نمودند. این ایده پس از مدت کوتاهی به مرحله اجرا رسید و پیاده سازی نخستین پروژه با موفقیت زیادی روبرو شد.
طراحی یک فضای سبز جذاب با انواع گل و گیاهانی که بتوانند با کم آبی، یخ زدگی، خشکی، عوامل اقلیمی‌ و آب و هوایی سازگار باشند، مورد استقبال قرار گرفت. همچنین ایده نصب جکوزی در روف گاردن برای ایجاد فضایی برای استراحت و تفریح در پشت بام خانه ، نشان دهنده اوج خلاقیت طراح بود!

در حال حاضر تعداد زیادی از آپارتمان ها و برج ها به روف گاردن مجهز شده اند و افراد زندگی خشک شهری را با آرامشی که از طبیعت دریافت می کنند، تعدیل می نمایند. ساخت روف گاردن حتی در ویلاها نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است و نمونه های مدرن با طراحی منحصر به فرد، چشم ها را به خود خیره می سازد.

برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

09357733120

جکوزی در روف گاردن ؛ یک ایده نو 

هر آنچه در روف گاردن طراحی می گردد باید با هدف تقویت روحیه و افزایش انرژی های مثبت در فضا ایجاد گردد. طراح علاوه بر توجه به محوطه فضای سبز باید برای طراحی جزئیات و المان های دیگر نیز زمان کافی صرف نماید. این المان ها شامل آلاچیق و محل نشیمن ، آتش دان ، آبنما ، باربیکیو ، نورپردازی و … هستند. فضای آبی می تواند تکمیل کننده زیبایی بصری در روف گاردن باشد. استفاده از وان و جکوزی در روف گاردن بهترین انتخاب است.

طراحی و ساخت روف گاردن باید بر چه اصولی پایه گذاری شود؟

روف گاردن ها معمولاً از ترکیب متریال های چوب ، سنگ ، سرامیک و بعضاً فلز ساخته می شوند که به نحوی هارمونی لازم جهت ایجاد چشم انداز بصری زیبا را در ترکیب با فضای سبز داشته باشند. این فضا بایستی با ساختار ساختمان هماهنگی داشته و پوشش سبز آن ضمن ایجاد چشم اندازی مناسب، سازگار با آب و هوای اقلیم منطقه مستقر انتخاب گردد.

از دیگر مواردی که در ساخت روف گاردن باید به آن توجه نمود، عبارتست از :

  • کنترل نور خورشید برای حفظ و رشد بهتر گیاهان
  • نحوه آبیاری اتوماتیک و آبیاری قطره ای
  • نورپردازی مناسب جهت چندین برابر شدن زیبایی روف گاردن
  • زیرسازی بسیار دقیق و حرفه ای برای رشد بهتر گیاهان و عدم آسیب رسانی به ایزولاسیون سقف ها
  • نصب جکوزی در روف گاردن براساس اصول اولیه ایزولاسیون

در تصاویر ذیل، اجرای دکوراسیون های مدرن و لوکس را در روف گاردن مشاهده می نمایید:

جکوزی در روف گاردن

جکوزی در روف گاردن

طراحی و اجرای فضای سبز در پشت بام چه مزایایی خواهد داشت؟

  • ایجاد هوای پاک در فضای پشت بام به هنگام استراحت با جذب آلودگی‌های معلق و کربن دی اکسید هوا توسط گیاهان
  • افزایش راندمان انرژی
  • کمتر احساس شدن آلودگی صوتی ناشی از رفت وآمد خودروها با قرار گرفتن در محیطی با پوشش سبز
  • ایجاد فضایی آکنده از احساس آرامش
  • کاهش بار گرمایش و سرمایش

انواع جکوزی مورد استفاده در روف گاردن 

براساس طرح و ایده طراح، جکوزی می تواند به هر دو شکل توکار و روکار نصب و کارگذاری می گردد. برای نصب مدل توکار باید تمهیدات لازم از قبل در نظر گرفته شود. لذا استفاده از جکوزی توکار در هنگام ساخت ساختمان میسر است. اما مدل ایستاده یا روکار را می توان برای انواع روف گاردن به کار گرفت.

در هنگام انتخاب وان جکوزی مدرن برای روف گاردن خود به موارد زیر توجه فرمایید:

1- از آنجایی که وان جکوزی باید در فضای باز با شرایط جوی متفاوت مورد استفاده قرار گیرد، متریال آن باید محیط و نور خورشید سازگار باشد. یعنی پس از گذشت زمان دچار تغییر رنگ ، کاهش دوام و اُفت کیفیت نگردد.

2- روف گاردن فضایی برای تفریح افراد ساکن یک ساختمان است. پس بهتر است ظرفیت جکوزی را دو نفر یا بیشتر در نظر بگیرید. هرچه ظرفیت جکوزی بالاتر باشد ، کاربری آن آسان تر و ساعات تفریح لذت بخش تری را برای افراد فراهم می آورد. البته انتخاب ظرفیت جکوزی به میزان متراژ روف گاردن نیز بستگی دارد. لذا با درنظرگرفتن تعداد افراد و مساحت پشت بام اقدام به خرید جکوزی نمایید.

3- روف گاردن می تواند بدون وان و جکوزی نیز طراحی گردد. اما نکته مهم اینست که طراحی مدرن براساس دریافت انرژی از محیط شکل گرفته است. علوم فراطبیعی بر انرژی که از آب و خاک توسط انسان دریافت می شود، تاکید فراوانی کرده است. احساس شادابی پس از یک روز خسته کننده به کمک آب درمانی را نمی توان نادیده گرفت. لذا بهتر است در فضای روف گاردن خود ، قسمتی را برای جکوزی در نظر بگیرید. اگر علاقمند هستید تا با نتایج مثبت هیدروتراپی آشنا شوید ، مطلب « فواید آب درمانی با جکوزی خانگی » را مطالعه بفرمایید.

ژیمان، ارائه دهنده محصولات برتر در حوزه تجهیزات بهداشتی ساختمانی

همان طور که بیان گردید جکوزی خانگی قابل استفاده در روف گاردن باید از ویژگی های متمایزی برخوردار باشد. تنوع مدل های ایستاده و توکار زیاد است و شما می توانید براساس ابعاد و ظرفیت دلخواه، (برای روف گاردن ، حمام مستر و یا سرویس بهداشتی مدرن) مدل مدنظر را برگزینید.

برای مشاهده مدل ها به صفحه « وان جکوزی خارجی » مراجعه نمایید.

برای خرید وان و جکوزی با بالاترین کیفیت با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.