هیچ چیز مانند پریدن به درون یک وان آب گرم برای فرار از سرما لذت بخش نیست. خصوصاً اگر در همان ساعات، برفی سنگین نیز ببارد! برای تجربه چنین لذتی باید قبل از شروع برودت هوا، تمهیدات لازم را برای نگهداری و آماده سازی جکوزی خود در زمستان انجام دهید.

نگهداری و آماده سازی جکوزی در زمستان

فهرست زیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شما و خانواده تان می‌توانید در سراسر زمستان از جکوزی فضای باز خود لذت ببرید!

1- آب وان گرم خود را تخلیه و مجدداً پر نمایید!

تلاش برای تعویض آب وان، زمانی که بیرون برف شدید می بارد بسیار دشوار و حتی ناخوشایند است. به همین دلیل است که پاییز زمان بسیار خوبی برای آماده سازی جکوزی می باشد. توصیه می شود قبل از شروع کاهش شدید دمای هوا، آب درون وان آب گرم را تخلیه و مجدداً پر نمایید.

جکوزی در زمستان

2- فیلترهای جکوزی را تعویض کنید!

تمیز کردن یا تعویض فیلترهای جکوزی امری بسیار مهم است، زیرا شاخ و برگ های پاییزی می توانند باعث گرفتگی فیلتر شوند. آب تازه و فیلترهای تمیز هردو تضمین کننده عملکرد خوب وان آب گرم در فصل زمستان می باشند.

بیشتر بخوانید: سیستم استریلیزاسیون به طور سنتی آب جکوزی را از طریق برنامه های تصفیه ، متعادل و شفاف می سازد. در نمونه های جدیدتر، سیستم استریلیزاسیون با بهره‌گیری از قدرت پاک‌کنندگی خورشید و استفاده از فناوری قدرتمند (UVC)، 99.9 درصد از ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در آب جکوزی را ضدعفونی می نماید. استرلیزه شدن آب وان به این شیوه، نیاز به استفاده از ضدعفونی‌کننده های سنتی را تا 50 درصد کاهش می دهد. هرچه مواد شیمیایی کمتر، هزینه نگهداری توسط مالک نیز کاهش می یابد.

3- سطح آب را به صورت دوره ای بررسی نمایید!

به صورت دوره ای، باید سطح آب را در وان خود در طول زمستان بررسی کنید. به خصوص اگر چند هفته باشد که از آن استفاده نشده است. اگر سطح آب کاهش یابد، پمپ از کار خواهد افتاد و در نتیجه آب یخ زده و احتمال آسیب به جکوزی شما وجود خواهد داشت.

4- به عایق بودن پوشش جکوزی اهمیت دهید!

بیشترین کاهش دما در وان آب گرم در سطح آب رخ می دهد. قبل از شروع سرمای زمستان، حتماً وضعیت و عایق پوشش جکوزی خود را بررسی کنید. پوشش وان آب گرم با کیفیت بالا نه تنها به ظاهر جکوزی شما می‌افزاید، بلکه برای عملکرد آن نیز بسیار ضروری است.

جابجایی روکش‌های قدیمی وان آب گرم در زمان بارش باران یا برف بسیار دشوار است. همچنین برای به دام انداختن گرما، عملکرد مناسبی نخواهد داشت. زمانی که روکش جکوزی دیگر به راحتی قابل جابجایی نباشد یا قابلیت آب‌بندی در گرما را نداشته باشد، هزینه‌های قبض گرمایشی برای شما بالاتر رفته و باید زمان بیشتری را صرف نگهداری از وان آب گرم تمیز و سالم در زمستان نمایید.

جکوزی در زمستان

اهمیت عایق سازی در ساخت وان آب گرم

بهینه سازی مصرف انرژی، مهم ترین موضوعی است که سازندگان وان آب گرم ویلایی یا روباز به آن توجه می نمایند. کلید به حداقل رساندن اتلاف گرما و به حداکثر رساندن راندمان، عایق سازی وان است. عایق کاری کامل حفره داخلی جکوزی مانع از خروج رطوبت و گرما از پوسته آن از هر طرف می گردد. درست مانند دیوارهای خانه شما، عایق بندی برای جلوگیری از انتقال گرما به خارج از وان مورد نیاز است.

عایق مورد استفاده در اغلب کارخانه های سازنده، یک محصول فوم با فرمول خاص است که که به داخل دمیده شده و برای پر کردن هر شکاف حفره منبسط می شود. پس از خشک شدن، سفت می شود و وان آب گرم را به یک واحد یکپارچه تبدیل می کند تا گرما را در داخل آن نگه دارد. در ادامه روش طراحی سازگار با محیط زیست نیز به شیوه عایق سازی قبلی افزوده گردید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه های انرژی، عایق به تجهیزات داخلی اجازه دهد تا در دمای ثابتی کار کنند. این امر، عمر طولانی تجهیزات را تضمین می کند و دمای آب مورد نظر شما را حفظ می نماید.

فونداسیون نیز نقش مهمی در کارایی وان آب گرم شما دارد. به دنبال خرید جکوزی باشید که پایه محکمی داشته باشد، تا از جذب رطوبت و گرما در حفره فوم عایق داخلی جلوگیری نماید.

سخن پایانی | آماده سازی جکوزی در زمستان ضرورت دارد!

با برداشتن این چند قدم، می‌توانید از جکوزی ویلایی خود در فصل زمستان بیشترین بهره را ببرید! اجرای تمهیدات لازم، درست در زمانی که به تفریح در وان آب گرم خود در سردترین روزهای سال نیازمند هستید، مثمرثمر واقع خواهد گردید.

ژیمان وارد کننده تجهیزات بهداشتی لوکس و مدرن

شرکت ژیمان عرضه کننده انواع تجهیزات بهداشتی مدرن خارجی از برندهای معتبر جهانی می باشد. انواع روشویی ساده بثکو اسپانیایی،، روشویی طرح دار بثکو ،، توالت فرنگی بثکو و شیرآلات ایتالیایی Daniel با بالاترین کیفیت متریال اولیه عرضه می گردد.

مدل های وان و جکوزی خارجی عرضه شده توسط این شرکت بسیار متنوع و به روز هستند و برای فضاهای مختلف با متراژ متفاوت سازگار می باشند.

برای مشاهده کلیه مدل ها به صفحات « وان حمام خارجی » و « وان جکوزی خارجی » مراجعه نمایید.