شیرآلات روشویی و حمام بخش مهمی از تجهیزات دکوراسیون داخلی هستند که علاوه بر جنبه کاربردی باید از ظاهر زیبا و شکیل برخوردار باشند.
این دو ویژگی اگر در یک نوع محصول وجود داشته باشد ، می توان آن را جزء گروه بهترین ها دانست. این گروه را شیرآلات لاکچری می نامند. اگر علاقمند به خرید شیرآلات لاکچری هستید ، بهتر است با انواع آن آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

خرید شیرآلات لاکچری خارجی

شیرآلات لاکچری از ظرافت خاصی برخوردار هستند و طراحی منحصر به فردی دارند. بدیهی است که قیمت این نوع شیرآلات از نمونه های درجه دو یا سه موجود در بازار ، بسیار بالاتر است. نصب آسان از مزایای خرید شیرآلات لاکچری می باشد.

شیرآلات به چند دسته طبقه بندی می شوند؟

شیرآلات به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که این دو گروه دارای زیرمجموعه های مرتبط می باشند :

  • شیرآلات بدون واشر
  • شیرآلات واشر دار

انواع شیرآلات بدون واشر

خرید شیرآلات لاکچری توپی

نحوه عملکرد این نوع شیرها بدین گونه است که اهرم شیر ، دور یک کلاهک توپی‌شکل که در بالای بدنه اصلی شیر قرار گرفته است، می‌چرخد. در این مدل از شیرآلات خارجی به‌ راحتی می‌توان با یک دست، دما و فشار آب مورد‌نیاز را تنظیم کرد. در بازار به « شیرآلات تک اهرمی » نیز معروف هستند.

شیرآلات لاکچری دیسکی

نسل جدید و مدرنی از شیرآلات لوکس ساختمانی که مانند شیرآلات توپی، تک اهرمی هستند و جزء شیرهای بدون واشر به‌حساب می‌آیند. شیرهای دیسکی ، از کیفیت و طول عمر بالاتری نسبت به سایر شیرها برخوردار هستند.

خرید شیرآلات لاکچری

خرید شیرآلات لاکچری کارتریجی

این نوع شیرآلات بدون واشر هستند که از دو اهرم تشکیل شده‌اند. این شیرها در ظاهر شبیه به شیرهای فشاری هستند اما در هنگام کارکردن با آن‌ها می‌توان تفاوت بینشان را احساس کرد. این شیرها نیاز به هیچ فشاری برای باز یا بستن آب ندارند و به‌ راحتی با یک تکان ، آب جریان پیدا می نماید.

خرید شیرآلات لاکچری

شیرآلات واشردار

شیرآلات لاکچری فشاری

شیرهای فشاری، جزء قدیمی‌ترین و ارزان‌‌ترین شیرآلات هستند که همگی از نزدیک با آن‌ها کار کرده‌ایم. این نوع شیرآلات، جزء شیرهای واشردار هستند كه از دو اهرم جداگانه كه هر یک برای آب سرد و گرم تعبیه شده اند، تشكیل می گردند. به دلیل آنکه با فشار دست باز و بسته می شوند ، نام « فشاری » به آن ها اطلاق گردیده است.

شیرآلات از لحاظ نوع نصب به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

خرید شیرآلات لاکچری روکار

شیرآلات روکار یا همان شیرآلات قابل نصب بر روی روشویی یا سینک به دلیل نصب آسان بدون نیاز به متخصص فنی دارای طرفداران زیادی هستند.

خرید شیرآلات لاکچری

خرید شیرآلات لاکچری توکار

به دسته ای از شیرآلات بهداشتی توکار گفته می شود که تمامی مکانیسم آن اعم از کارتریج، دایورتور و تمامی لوله و اتصالات آن در داخل دیوار قرار گرفته و قابل رویت نیست. تنها قسمت قابل رویت شیر ، قاب روی مغزی توکار آن به همراه هندل (دسته شیر) جهت باز و بسته کردن و تنظیم دما می باشد.

خرید شیرآلات لاکچری

مزایای شیرآلات توکار نسبت به سایر شیرآلات

پس از انقلابی که تولید کارتریج در صنعت شیرآلات به وجود آورد ، شاید بزرگترین تغییر در سالهای اخیر را بتوان یه تولید شیرآلات توکار ساختمانی نسبت داد. از جمله مزایای این شیرآلات در مقابل شیرآلات سنتی و روکار ، می توان به راحتی در نظافت، پوسیدگی و زنگ زدگی بسیار کمتر، عمر بیشتر، اشغال فضای کمتر و چهره مدرن و زیبا اشاره نمود.

چند نکته مهم در هنگام خرید شیرآلات توکار

شیرآلات توکار از حساسیت بیشتری نسبت به نوع روکار برخوردارند. لذا باید در هنگام خرید آن ها دقت لازم را به عمل آورید. چند نکته مهم در زمان خرید شیرآلات توکار وجود دارد که عبارتست از :

1- کیفیت مغزی شیر (اینفینیتی) آن دارای درجه اهمیت زیادی می باشد. به دلیل نصب در داخل دیوار ، دسترسی به آن برای تعمیر یا تعویض آن دشوارتر از شیرآلات روکار است ، به همین علت باید از متریال درجه یک تولید شده باشد.

2- نصب شیرآلات توکار، یک کار بسیار تخصصی است و اگر از نصاب های ماهر و زبده استفاده نشود ، پس از پایان کار و نصب کاور رویی ، ظاهر شیرآلات از توازن برخوردار نخواهد بود و ظاهر زیبایی را به فضا نخواهد بخشید.

3- توجه نمایید که باید از کاورهای همان برندی که مغزی را از آن خریداری کرده اید ، استفاده نمایید زیرا مدل های دیگر را نمی توان بر روی آن نصب و راه اندازی نمود.

ژیمان و عرضه تجهیزات بهداشتی خارجی | خرید شیرآلات لاکچری

افتخار مجموعه ژیمان ، همکاری با برند مطرح Daniel است. تجهیزات بهداشتی این شرکت ایتالیایی از ممتازترین محصولات ارائه شده در سطح جهانی می باشد. امروزه دیگر آوازه این برند نه تنها در اروپا بلکه به سایر قاره ها نیز رسیده است.
آرشیتکت های مطرح با بهره مندی از تجهیزات ساختمانی این شرکت بزرگ ، بهترین آثار را خلق نموده که هریک در نوع خود بی بدیل هستند.

دیگر تجهیزات بهداشتی وارداتی ژیمان :

وان و جکوزی خانگی ( جکوزی دو نفره و … ) ، چینی آلات بهداشتی bathco و شیرآلات Daniel