اگر سرویس بهداشتی منزل شما از متراژ ایده آلی برخوردار است ، دستتان را باز می گذارد تا به بهترین نحو دکوراسیون آن را طراحی نمایید. اما در صورتی که فضای کمی در اختیار دارید و تمایل دارید که از تجهیزات بهداشتی به روز استفاده نمایید ، نگران نباشید! ما به شما شعبده بازی خواهیم آموخت تا از کمترین مساحت ، بیشترین بهره وری را داشته باشید و با انتخاب صحیح ، شیک ترین دکوراسیون سرویس بهداشتی را طراحی نمایید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

در آپارتمان هایی با مساحت کم ، مهندسین سازه ترجیح می دهند که بیشترین فضا را به اتاق پذیرایی و آشپزخانه اختصاص دهند و سهم کمتری از متراژ به حمام و سرویس بهداشتی خواهد رسید. اگر تصور می کنید که دکوربندی در سرویس بهداشتی دارای اهمیت نمی باشد و انجام آن کاری بیهوده و پُر هزینه است ، طرز فکرتان نیازمند اصلاحاتی می باشد! خانه ای لوکس به شمار خواهد آمد که برای طراحی دکوراسیون تمامی قسمت های آن زمان گذاشته شود و به روزترین ایده ها به کار بسته شود.
ترفندهایی برای بزرگ تر جلوه دادن سرویس بهداشتی وجود دارند که با انجام آن به نتیجه مطلوب خواهید رسید. این ترفندها عبارتند از :

استفاده از آینه های بزرگ در دکوراسیون سرویس بهداشتی

آینه ها می توانند به طرز فوق العاده ای به محیط بُعد ببخشند. در معماری های سنتی شهرهای اصفهان و یزد استفاده از آینه ها به عنوان یک منعکس کننده نور برای جلوه دادن هرچه بیشتر به فضا ، کاملاٌ مشهود است.
آینه ها قدرت زیادی در افزایش میزان نور و روشنایی دارند و همین کافی است تا چشمان بیننده فریب خورده و فضا را بزرگتر از آنچه که هست ببیند.
تا حد امکان و بدون توجه به سایز کانتر روشویی ، آینه هایی با سایز بزرگ نصب نمایید. با این کار کنتراست محیط را بیشتر نموده و فضای دلبازتری نصیبتان خواهد شد.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

استفاده از روشویی با ابعاد مناسب در دکوراسیون سرویس بهداشتی

روشویی کابینت دار با تمام ویژگی های مثبتی که در نگهداری و محفوظ نمودن لوازم بهداشتی دارد، مناسب فضاهای کوچک نمی باشد و کاملاً برای فضاهای بزرگ طراحی شده است. توصیه می شود برای بهتر دیده شدن دکوراسیون سرویس بهداشتی از تجهیزات شناور و بدون پایه استفاده نمایید که با نصب بر روی دیوار فضای کمتری را اشغال می کنند. اگر اصرار به استفاده از روشویی کابینت دار دارید ، کم حجم ترین مدل آن را خریداری نمایید.


کاسه های روشویی طرح دار بسیار شیکی تولید و عرضه شده اند که با رنگ های بسیار زیبا می توانند نوید بخش یک طراحی داخلی فوق مدرن باشند.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

گیاهان و اشیای تزیینی

از گلدان گل طبیعی کوچک استفاده نمایید. گیاهان در هر قسمتی از دکوراسیون ، شادابی و نشاط ویژه ای را به محیط می بخشند.
اگر از گلدان گل مصنوعی استفاده می نمایید ، سعی کنید مدلی را برگزینید که شباهت زیادی را با گیاه طبیعی داشته باشد.

اشیای لوکس تزئینی که در بازار به وفور و در مدل های گوناگون یافت می شوند ، موجب خودنمایی فضای کوچک شما خواهند شد. (مانند شمع های تزئینی) بهتر است از اشیایی با گوشه های گرد و نرم استفاده کنید. اشیای مستطیل شکل با زوایه های تیز با وجود جلوه گری بیشتر ، فضای زیادی را اشغال نموده و محیط را بسته تر نشان خواهند داد.

نوردهی متناسب

اگر سرویس بهداشتی شما دارای سقف کاذب و لامپ های ال ای دی تووکار است ، زیبایی فضای شما را چند برابر خواهد نمود. در عیر این صورت از چراغ آویزهای کوتاه تر که به شکل دایره می باشند ، استفاده نمایید.
یکی از ایده های مدرن در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی استفاده از چراغ های تزئینی است که در بالای آینه تعبیه می گردد و درخشش محیط را جند برابر خواهد نمود.

حمام و سرویس بهداشتی مشترک

اگر حمام و سرویس بهداشتی شما مشترک است با پرده های طرح دار و به روزی که در بازار موجود می باشند ، فضا را تفکیک کنید. در زمان عدم استفاده از حمام با کنار زدن پرده ، فضا وسیع تر خواهد شد.

کاشی ها و سرامیک هایی با رنگ روشن

در طراحی مدرن امروزی دیگر دیوارها را از بالا به پایین کاشی کاری نمی نمایند و تنها به اندازه یک نوار کم عرض بسنده می کنند.
هم چنین رنگ های روشن ، فضای کوچک را دلبازتر نشان خواهند داد.
کف سرویس بهداشتی اگر با سرامیک هایی به رنگ های سفید ، کرم ، صورتی و استخوانی طراحی شود ، موجب گشته تا چشم ها دچار خطای دید شوند و به مغز اطلاعات اشتباه خواهند داد ، بنابراین تصور می شود که فضا بزرگ تر است.

استفاده از شیرآلات مدرن

شیرآلات دارای نقش بسزایی در لوکس تر نمودن دکوراسیون سرویس بهداشتی می باشند. این تجهیزات ، در رنگ ها و طرح های متفاوتی تولید می شوند. تنوع در طرح ها آنقدر زیاد است که انتخاب را برای شما سخت خواهند نمود. قیمت ها بر مبنای جنس شیرآلات (شیرآلات خارجی یا ایرانی) و کیفیت آن ها متفاوت می باشد.

 

توجه : در صورت علاقمندی به موضوع تنوع رنگ شیرآلات در طراحی داخلی و خواندن این مطلب ، کافی است بر روی لینک آن کلیک نمایید.

شیرآلات خارجی ژیمان

امیدواریم که این مقاله برای زیباتر ساختن سرویس بهداشتی کوچک منزل شما مفید واقع شده باشد. بسیار خُرسندیم که زمان با ارزش خود را صرف خواندن این متن نموده اید.
شیرآلات خارجی ژیمان عرضه کننده با کیفیت ترین تجهیزات بهداشتی و به روز ترین مدل ها می باشد.

با رضایت مشتریان عزیزمان است که توانسته ایم در این عرصه بهترین باشیم.