سبک پاپ آرت (pop art) ، در چندین سال اخیر به نامی آشنا در میان سبک های دکوراسیون داخلی ، تبدیل شده است. این سبک نشانگر طراحی داخلی ساختمان براساس المان های هنری می باشد. در متن ذیل طراحی حمام به سبک پاپ آرت را بررسی نموده و ویژگی های این نوع دیزاین را بیان می نماییم.

طراحی حمام به سبک پاپ آرت (pop art)

افرادی که به طراحی حمام به سبک پاپ آرت علاقمند هستند ، آن را سبکی خودنما می دانند که دیزاین فضا برخلاف اصول معمول می باشد.

تاریخچه پیدایش سبک pop art

اندی وارهال هنرمند ، نویسنده و عکاس از بنیانگذاران هنر پاپ در دهه 1950 میلادی در ایالات متحده امریکا بود. هنر پاپ ، را می توان تا حدی ، ضد هنر آکادمیک دانست که در میانهٔ قرن بیستم پا گرفت. آثار اندی وارهال با وجود آنکه در زمان حیات او مخالفان بسیاری در میان منتقدان داشت محبوبیت عام زیادی کسب کرد و او را به یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌های هنری مبدل کرد. تصویری که او از مرلین مونرو تهیه کرده است به عنوان آغازگر این سبک شناخته می شود.

ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی پاپ آرت

اگر بخواهید از میان چندین عکس که در یک ژورنال وجود دارد ، تشخیص دهید که هریک دارای چه نوع سبک دکوراسیونی می باشند ، مادامی که با تصویری مواجه شدید که از رنگ های نئونی ، درخشان و تاثیرگذار در آن استفاده شده است و یا از تعداد زیادی پوستر با رنگ های شارپ و با تم هنری ، به طور حتم آن فضا با سبک پاپ آرت دیزاین شده است.

این سبک همانگونه از معنای لغت لاتین آن پیداست ، برمبنای هنر می باشد و از آنجا که هنر همواره در طول تاریخ تأثیرگذار بوده است ، با دیدن این نوع دیزاین ، بیننده از تلفیق رنگ ها شگفت زده شده و به هیجان در می آید.

در تصاویر زیر ، چندین نمونه طراحی حمام به سبک پاپ آرت را ملاحظه می نمایید:

طراحی حمام به سبک پاپ آرت

طراحی حمام به سبک پاپ آرت

رنگ های به کار رفته در طراحی حمام به سبک پاپ آرت

هدف از جریان یافتن این سبک هنری ، دریافت انرژی رنگ ها می باشد. رنگ های بنفش ، زرد ، آبی ، قرمز و صورتی دارای انرژی فوق تصوری هستند که با مشاهده آن ، احساس تحرک ، پویایی و جوانی در هر فرد با هر نوع روحیه ای ، زنده می شود.

طراحی حمام به سبک پاپ آرت

پنفش رنگ محبوب طرفداران پاپ آرت

در فرهنگ چین ، بنفش رنگ رویا پردازان ، فیلسوفان و عارفان است و نشان قدرت طلبی و ثروت است. رنگ بنفش ترکیبی از طیف رنگ های گرم و سرد یعنی عشق و آرامش، رنگ های قرمز و آبی می باشد. این رنگ ، هیجان رنگ قرمز و آرامش رنگ آبی را با هم دارد. تندی قرمز، به واسطه آرامش و خنكی آبی، فروكش می كند و به حس تازه تبدیل می شود و شما را به آرامش و رهایی دعوت می نماید.

این رنگ قادر است محیط شما را جذاب، هنری و خلاق کند. بنفش در طبیعت کم‌ یاب است و بیشتر رنگ آتلیه و کارهای هنری است. بنفش همچنین به ترویج حس خلاقیت و قوه تخیل کمک می کند. رنگ بنفش در طیف های پر رنگ تر مجلل و با شکوه است. در طیف های کمرنگ تر و یاسی رنگ نیز آرام و معتدل جلوه می کند.

زرد رنگ محبوب طرفداران پاپ آرت

زرد ، نماد امیدواری ، شادی ، خرسندی ، و سعادتمندی است. مردم اصولاً با مشاهده این رنگ اشتیاق ، وجد و سرور ، خوش بینی و شور را تجربه می کنند. رنگ زرد نشانه توجه ، ارتباط ، مناظره و حکمت است.

زرد ، رنگی بسیار مهیج است و به همه چیز حس روشنائی و انرژی خورشیدی می بخشد. رنگ زرد برای برجسته تر کردن موضوعی یا تاکید استفاده می شود؛ اما استفاده تمام طرح از این رنگ بسیار دشوار است. زیرا باید با انتخاب کنتراست های موجود در این رنگ مطمئن شوید که پیغام شما درست منتقل می شود .
در صورتی که این رنگ در فرمت روشن تر استفاده شود، جلوه اولیه خود را دست می دهد. رنگ زرد نه تنها باعث ارتقاء فعالیت‌های جسمی می‌ گردد، بلکه باعث تحریک ذهن نیز می شود و به تقویت حافظه هم کمک می‌ کند.

رنگ زرد در طراحی و دکوراسیون داخلی باعث روشن تر شدن فضا، جذابیت و چشم گیر شدن فضا می شود. زرد قویترین گزینه برای روشن تر کردن فضاهای شمالی منزل می باشد. همچنین انتخابی بسیار هوشمندانه برای روشن و بزرگتر نشان دادن قسمت های تاریک و کم نور ساختمان مانند حمام و سرویس بهداشتی است.

طراحی حمام به سبک پاپ آرت

استفاده از خطوط هندسی در طراحی حمام به سبک پاپ آرت

استفاده از پوسترها و تابلوهایی که دارای خطوط هندسی مختلفی هستند ، در اولویت قرار دارند. هریک از خطوط در دکوراسیون داخلی دارای معنا و مفهومی می باشد.
به طور مثال خط مایل یا مورب جنبش ، هیجان و سرزندگی را القا می کند. یا خطوط عمودی قدرت و استواری ، خطوط منحنی آرامش ، لطافت ، ملایمت و عشق و خطوط شکسته خشونت و نظم بیش از اندازه را نشان می دهند.

امروزه اکسسوار ها ، اشیاء و تابلوهای نقاشی بسیاری به سبک پاپ آرت متداول شده اند و به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید.

طراحی حمام به سبک پاپ آرت

نتیجه گیری درباره طراحی حمام به سبک پاپ آرت

شاید استفاده از سبک پاپ آرت در دکوربندی حمام و سرویس بهداشتی خانه های ایرانی زیاد باب نشده باشد ، اما به هرحال پاپ آرت نیز نوعی سبک در معماری داخلی به شمار می رود. آشنایی با هر یک از این سبک ها می تواند شما را سر ذوق بیاورد و با تلفیق سبک های مختلف ، ایده های خلاقانه و ابتکاری را خلق نمایید که ذهن بیننده را درگیر کند و فضایی پر از هیجان و شادی بسازد.

ژیمان | فروش تجهیزات بهداشتی لوکس وارداتی

مجموعه ژیمان متشکل از کارشناسان معماری ، طراحان داخلی و متخصصان این حرفه می باشد. انتخاب محصولات بهداشتی براساس کلیه استاندارهای جهانی و مطابق با علم روز صورت می پذیرد.

وان و جکوزی ،، چینی آلات بهداشتی bathco ،، شیرآلات daniel ،، روشویی ایستاده از برندهای معتبر جهانی ( دنیل و بثکو) عرضه می گردد.