استفاده از جکوزی خانگی ، بهترین راه برای بهره مندی از فواید آب درمانی برای بدن می باشد. علاوه بر آن، فواید یوگا با جکوزی به اثبات رسیده است و برای علاقمندان به این ورزش ذهنی بسیار جالب توجه می باشد.

فواید یوگا با جکوزی

چند مورد از مهم ترین فواید یوگا با جکوزی به شرح ذیل است:

افزایش انعطاف پذیری

آب وان گرم به طور طبیعی خون شما را به جریان می اندازد و به شل شدن عضلات منقبض کمک می کند. به علاوه انجام حرکات یوگا در آب نتیجه بهتری را به همراه دارد، زیرا آرامش زیادی بر ذهن شما حاکم است و بدن شما راحت تر می تواند انرژی های منفی را از خود دور سازد.

تقویت عضلات

یوگا از هزاران سال پیش در کشورهای آسیای شرقی، یک ورزش موثر برای مراقبت از تمام بدن به شمار می رود. تمرینات آن بدون توجه به سن یا توانایی ورزشی فرد، یک راه فوق العاده برای تقویت قدرت بدنی و فکری محسوب می گردد. از جمله فواید یوگا با جکوزی، فشار وارده کمتر بر بدن در آب است و خروجی آن، تقویت قدرت و خوش اندام شدن بدن می باشد.

تسکین درد

یوگا در آب به کاهش فشار روی مفاصل، تاندون‌ها و رباط‌های اصلی فرد کمک می‌کند. این موضوع برای تمرین‌کنندگان در سنین مختلف و قدرت‌های بدنی متفاوت می تواند حائز اهمیت باشد.

راهنمای یوگا با وان داغ شما | فواید یوگا با جکوزی

برای شروع آماده اید؟ در اینجا چند مورد از ژست های مناسب یوگا که در وان جکوزی مدرن خود می توانید آن را به اجرا درآورید به شرح زیر است:

1. موج

ما این تمرین را « موج « می نامیم، زیرا باعث می شود عضلات پشتی و مایل شما به اندازه امواج اقیانوس کشیده شوند.

نحوه انجام این ژست: در جای پایی وان آب گرم خود بایستید و پاها را به اندازه شانه باز کنید. بازوی چپ خود را به سمت آسمان بلند کنید و به آرامی به سمت راست خم شوید و به دست چپ خود نگاه کنید. 3 بار در هر طرف اینکار را تکرار کنید. (میزان سختی این حرکت متوسط است.)

فواید یوگا با جکوزی

2. هلال ماه

بدن خود را مانند هلال ماه خم کنید تا عضلات شکمتان کشیده شود.

نحوه انجام این ژست: در جای پای تعبیه شده بایستید. به آرامی به سمت بالا بروید و دست های خود را در بالای سر قرار دهید. به آرامی پشت خود را قوس دهید و تصور کنید که رشته ای وجود دارد که سینه شما را به سمت آسمان می کشد. بسیار مراقب باشید که بیش از حد به کمر خود فشار نیاورید. این حرکت برای کسانی که مشکلات کمر دارند، توصیه نمی شود. (میزان سختی این حرکت متوسط است.)

حرکات یوگا در جکوزی

3. درخت نخل

پای خود را برروی بالای ران پای دیگر خود قرار دهید و دست های خود را بالای سر خود بکشید تا وضعیت درخت نخل کامل شود. (می توانید دستان خود را برروی قفسه سینه نیز قرار دهید)

نحوه انجام این ژست: در جای پایی وان آب گرم خود بایستید. این کشش را با بلند کردن یک پا به سمت بالا و خم کردن آن شروع کنید تا پایتان به ران دیگر برسد. این کار را با قرار دادن دست های خود بالای سر خود و به هم قلاب کردن آن ها ادامه دهید. پس از تکمیل، این وضعیت را برای چند دقیقه نگه دارید و سپس با پای دیگر تکرار کنید. برای استفاده حداکثری از این کشش، پای خود را تا جایی که ممکن است بالا ببرید. نکته دیگر، سعی کنید کمر خود را در تمام مدت کشش صاف نگه دارید. از جمله فواید یوگا با جکوزی می توان به افزایش قدرت تمرکز در طی این حرکت اشاره نمود. (میزان سختی این حرکت پایین است)

4. نیلوفر آبی (فواید یوگا با جکوزی)

ژست لوتوس یکی از حرکات آرامش بخش و محبوب یوگا است که در آن هر پا روی ران مقابل قرار می گیرد. ژست نیلوفر آبی که به عنوان یک حالت مراقبه و آرامش‌بخش در نظر گرفته می‌شود، هم کیفیت خواب و هم کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد. همچنین باعث کشش عضلات باسن و پشت می شود.

نحوه انجام این ژست: با نشستن راحت روی لبه صندلی جکوزی شروع کنید و پاهای خود را به خوبی روی زمین قرار دهید. ستون فقرات خود را صاف کنید و سر خود را به سمت جلو و بالا نگه دارید. سعی کنید کاملاً آگاهانه، از طریق هر دو سوراخ بینی نفس های عمیق بکشید.

به آرامی پای راست خود را به سمت بدن خود بیاورید و آن را روی ران چپ خود قرار دهید. از دستان خود برای کمک و تنظیم در صورت نیاز استفاده کنید. سپس به آرامی پای چپ خود را بلند کرده و زیر پای راست خود بلغزانید و روی ران راست خود قرار دهید.
به آرامی نفس کشیدن را ادامه دهید و روی آرامش ذهن خود تمرکز کنید. 30 ثانیه تا یک دقیقه در این حالت بمانید. طرفین را عوض کنید، سپس برای مدت زمان مساوی در موقعیت بمانید. (میزان سختی این حرکت پایین است)

5. ستاره دریایی

ژست ستاره، بدن را در وضعیت عمودی قرار می دهد، پاها باز شده و بازوها به طور مساوی به طرفین کشیده می شوند. همچنین کف دست ها رو به جلو رفته و انگشتان بدن زاویه قرار خواهند گرفت. این حرکت به قفسه سینه انرژی می دهد و تنفس عمیق را تسهیل می کند.

نحوه انجام این ژست: ابتدا به طور قائم بایستید. هر دو پای خود را از هم باز کنید و دستان خود را در ارتفاع شانه به سمت چپ و راست بکشید. پاهای خود را به خوبی روی زمین محکم کنید و در تمام مدت سعی کنید پاهای خود را کاملاً صاف نگهدارید.

نوک انگشتان خود را به سمت بیرون بکشید، اما شانه های خود را شل نگه دارید و قفسه سینه خود را به آرامی به سمت جلو باز کنید. همانطور که نفس می کشید، بدن خود را منبسط کنید. این حالت را حدود 1 دقیقه نگه دارید و سپس بازوهای خود را به پهلوهای خود رها کنید. برای بهره مندی بیشتر از فواید یوگا با جکوزی بهتر است چشمان خود را بسته نگه دارید و ذهن خود را از افکار منفی خالی کنید! (میزان سختی این حرکت پایین است)

فواید یوگا با جکوزی

در هنگام انجام حرکات یوگا در جکوزی به موارد ایمنی توجه نمایید!

با انجام صحیح هریک از این حرکات ، از فواید یوگا با جکوزی آب گرم خود برخوردار خواهید شد که مهم ترین آن « آرامش ذهنی » می باشد. در طی انجام هریک از این تمرینات مراقب جای پای خود و تثبیت آن در وان بوده و بیش از حد به خود فشار نیاورید. اگر از قرار گرفتن در موقعیت های خاصی مطمئن نیستید، با پزشک خود مشورت کنید.

ژیمان

شرکت ژیمان با سال ها تجربه در حوزه واردات تجهیزات بهداشتی لوکس و مدرن از برندهای مطرح خارجی ، اقدام به عرضه انواع وان جکوزی جدید خارجی می نماید. مدل ها به صورت روکار و توکار به فروش می رسد.

جکوزی ویلایی و خانگی در ظرفیت های متفاوتی عرضه شده اند (تک نفره، دو نفره و …) و برای فضاهای مختلف بهترین کارایی را دارند.

برای مشاهده کلیه مدل ها به صفحه « وان جکوزی خارجی » مراجعه نمایید.

تجربه بهره مندی از فواید یوگا با جکوزی خانگی ژیمان لذت بخش است!