اگر علاقمند به کارگذاری وان و جکوزی در منزل خود هستید ، باید از یک پیمانکار ساختمانی یا یک متخصص در این زمینه مشورت گرفته تا تمهیداتی را اتخاذ نماید که بتوانید آن را با استانداردهای لازم نصب نموده و بدون ایجاد مشکل از وان جکوزی خود استفاده و از آن لذت ببرید.
انتخاب وان جکوزی به چندین المان مهم بستگی دارد:
1- ابعاد و اندازه وان جکوزی
2- جنس و کیفیت متریال وان جکوزی
3- ظاهر وان جکوزی
4- محل نصب وان جکوزی

راهنمای خرید | محل نصب وان جکوزی

یکی از مهم ترین مقوله هایی که قبل از خرید وان حمام باید به آن توجه کنید ، محل نصب وان جکوزی می باشد. میزان قدرت تحمل کف حمام شما باید توسط یک مهندس معمار سنجیده گردد تا مشخص گردد آیا تحمل وزن وان جکوزی شما را دارد یا خیر. نباید بی گُدار به آب بزنید و بدون اینکه با یک فرد متخصص مشورت کنید به خرید جکوزی یا وان بپردازید.

وان جکوزی ها انواع مختلفی دارند و دارای جنس های متفاوتی می باشند. از پلاستیک گرفته تا فولاد زنگ نزن ، کوارتز ، چدن ، سرامیک و سنگ ، هر کدام دارای یک وزن متفاوت می باشند. سبک‌ترین وان‌ها مربوط به جنس پلاستیکی هستند و معمولاً وان چدنی و وان فولادی از سایر مدل‌ها سنگین‌تر هستند. به علاوه باید در نظر بگیرید که آب داخل آن نیز ، جکوزی شما را دارای وزن مضاعف می کند.

طبق اطلاعاتی که در کاتالوگ این تجهیزات بهداشتی وجود دارد ، هر 1 لیتر آب حدود یک کیلوگرم وزن دارد. براساس ظرفیت و گنجایش وان جکوزی که مدنظرتان است خریداری نمایید ، باید وزن تعداد لیتر آبی را که حجم آن را پر می نماید ، حساب کنید و سپس وزن سنگین ترین فرد خانواده را نیز به این عدد اضافه نمایید. قدرت تحمل کف حمام شما باید نسبت به این عدد ارزیابی گردد و در صورتی که توان کافی را برای این بار ندارد ، بازسازی شده و به استحکام آن افزوده گردد.

نصب وان جکوزی

استاندارد های لازم برای انتخاب محل نصب وان جکوزی چیست؟

اگر خانه شما نوساز نیست ، دردسرهای بیشتری را برای نصب وان خواهید داشت. محلی که برای کارگذاری وان جکوزی انتخاب می نمایید ، باید کاملاً به آب سرد و گرم و همچنین سیستم تخلیه فاضلاب دسترسی داشته باشد. اگر چنین محلی مورد پسند شما برای قرار گیری وان جکوزی نیست و قسمت دیگری را برای کارگذاری در نظر دارید که دکوراسیون حمام شما را زیباتر نماید ، باید لوله های آب گرم و سرد را به صورت روکار به وان جکوزی برسانید که این خود هم هزینه های اضافی را در برخواهد داشت ، هم جلوه ظاهری حمام را به هم می ریزد.
بهتر است وان جکوزی را نزدیک دیوار یا در گوشه ها نصب نمایید.

دلایل کارگذاری وان جکوزی در گوشه ها

اگر از یک طراح بپرسید که بهترین محل کارگذاری وان جکوزی کدام قسمت از حمام است ، معمولاً کنج ، زوایا یا کنار دیوار را پیشنهاد می دهد. البته همه این ها بستگی به میزان فضای حمام شما دارد ، هرچه این محیط بیشتر باشد دست شما را برای انتخاب محل نصب وان جکوزی باز می گذارد. از جمله دلایل انتخاب گوشه ها عبارتند از :

  • استفاده بهینه از فضا به خصوص در محیط های کوچک
  • انتقال لوله های آب و فاضلاب به گوشه ها راحت تر است.
  • فضای حمام شما بزرگتر به نظر خواهد رسید.
  • از سایر تجهیزات بهداشتی نیز می توانید بهره لازم را ببرید. (نظیر کابین دوش ، توالت فرنگی و … )

نصب وان جکوزی

محل نصب وان جکوزی در محیط بیرون از خانه

کارگذاری وان جکوزی در هوای آزاد و در بیرون از فضای داخلی منزل برای خانه های لوکس و لاکچری و ویلاها یک ایده جالب می باشد که مورد استقبال افراد قرار گرفته است.

مزایای استفاده از وان جکوزی در محیط بیرون عبارتست از :

  • مشکلی برای تحمل وزن وان وجود نخواهد داشت و شما هر وان جکوزی با ابعاد و ظرفیتی را می توانید انتخاب کنید.
  • سیستم تخلیه فاضلاب به آسانی می تواند در قسمت موردنظر تعبیه گردد.

بهترین فضا در کارگذاری وان جکوزی در بیرون از منزل کجاست؟

در پاسخ به این سوال باید چند نکته را در نظر بگیرید و سپس محل نصب وان جکوزی را انتخاب نمایید.

  • وان جکوزی نباید در مسیر عبور و مرور اشخاص قرار گیرد.
  • قسمتی از باغ یا حیاط پشتی را که دنج و بدون رفت و آمد و دارای حریم خصوصی است ، انتخاب نمایید.
  • میزان باد ، میزان نور آفتاب و دیگر شرایط آب و هوایی باید حتماً در نظر گرفته شود.
  • دسترسی خردسالان و کودکان به آن کمتر باشد.
  • اگر از سیستم حرارتی الکتریکی استفاده می‌ نمایید، از همه لحاظ نکات ایمنی آن را رعایت کنید.

تجهیزات بهداشتی خارجی ژیمان

شیرآلات خارجی دنیل  ،  چینی آلات بهداشتی bathco  ،  وان و جکوزی از بهترین متریال اولیه و ایده های منحصر به فرد در طراحی ، متعلق به دو شرکت ایتالیایی دنیل و شرکت اسپانیایی Bathco می باشد که برای شما مشتریان عزیزی که به دنبال تجهیزات بهداشتی لوکس ، مدرن و زیبا هستید ، بهترین انتخاب می باشد.