توالت فرنگی توکار یا وال هنگ نوع جدیدی از توالت های فرنگی است که به جای نصب بر روی پایه و اشغال فضای زیاد در محیط سرویس بهداشتی و یا حمام بر روی دیوار نصب می شود.
در حال حاضر انواع وال هنگ با طراحی و مدل های مختلف در بازار وجود دارند. با نصب وال هنگ ، نمای داخلی سرویس بهداشتی تغییر اساسی خواهد کرد.

انواع وال هنگ

انواع وال هنگ

سیستم تخلیه توالت فرنگی های معمولی ، به صورت سیفونی می باشد. اما در انواع وال هنگ علاوه بر آنکه برخی دارای سیستم تخلیه سیفونی هستند ، سیستم تخلیه « wash down » نیز در نظر گرفته شده است.

سیستم wash down یک شیوه اروپایی است که برای کاهش مصرف آب طراحی و اجرا می شود. این نوع طراحی ساده تر از طراحی سیفونی می باشد و به این شکل عمل می کند که با پاشیدن آب با فشار زیاد از اطراف توالت فرنگی کار تخلیه هم زمان انجام می شود.
البته در این روش باز هم سیفون وجود دارد، اما سیفون wash down نسبت به توالت فرنگی سیفونی بسیار بزرگتر است و عوض کمتری نیز نسبت به نوع سیفونی دارد.

یکی از بزرگترین محاسن سیستم تخلیه wash down این است که به دلیل بزرگ بودن مجرای تخلیه کمتر شاهد گرفتگی در این نوع توالت ها به خصوص با افتادن اشیا و اجسام خارجی در آن خواهیم بود. به طور کلی می توان گفت گرفتگی در توالت های با تخلیه wash down وجود ندارد.

استراکچر وال هنگ چیست؟

در وال هنگ ها به دلیل حذف شدن پایه ، استراکچر یا سازه قادر است تا وزن وارده را تحمل نماید. این استراکچرها را از قوطی های فلزی مختلف و در ابعاد متفاوت تولید شده اند. فلاش تانک نیز در این استراکچر قرار می گیرد. این سازه ضخامت های متفاوتی دارند اما معمولا از ۸ تا ۱۵ سانتی متر تولید و درون دیوار کار گذاشته می شود.

همان طور که گفته شد این سازه ها در دیوار کار گذاشته می شوند و به همین دلیل انتخاب نوع و کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است، چرا که اگر جنس مرغوبی نداشته باشند، بعد از چند سال برای تعویض آن مجبور به بنایی و شکافتن دیوار خواهید شد.

انواع وال هنگ

بهترین استراکچر وال هنگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

فلاش تانک دو زمانه را می توان بهترین استراکچر وال هنگ دانست که قابلیت تنظیم شدن دارد. در این مدل ، می توان سیفون را برای دخیره سازی آب در حجم های مختلف تنظیم نمود. استاندارد فلاش های دو زمانه بر روی 3 و 6 لیتر می باشد.

مزایای انواع وال هنگ

  • امکان تنظیم ارتفاع  (خصوصاً برای افرادی که دارای مشکل زانو و کمر هستند)
  • تغییرات محسوس دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام به دلیل مخفی بودن اجزا و تجهیزات جانبی در درون دیوار
  • اشغال فضای بسیار کمتر از توالت فرنگی ایستاده
  • طراحی منحصر به فرد
  • قدرت تحمل وزن تا 400 کیلوگرم
  • کاهش قابل توجه مصرف آب
  • میزان صدای تولید شده بابت سیستم تخلیه در وال هنگ ، بسیار کم تر از نوع معمولی می باشد.

توجه : معمولاً جنس لعاب توالت های فرنگی وال هنگ دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشد. در صورتی که جنس لعاب به کار رفته مرغوب باشد ، در برابر ضربه، خط و خش، مواد اسیدی و شوینده و … هم مقاومت بیشتری دارد.

انواع وال هنگ

معایب توالت فرنگی توکار

  • وجود فضای کافی در داخل دیوار برای تعبیه فلاش تانک باید در اختیار باشد.
  • تعمیرات انواع وال هنگ سخت تر از توالت فرنگی های معمولی است زیرا اجزای آن در داخل دیوار قرار دارند.

مهم ترین تفاوت توالت فرنگی توکار با نوع ایستاده

تفاوت اصلی وال هنگ با توالت فرنگی ایستاده یا معمولی در نوع نصب و راه اندازی آن است. توالت فرنگی های معمولی بر روی زمین نصب می شوند و تخلیه و خروجی آن در کف قرار دارد اما در نوع وال هنگ مخزن یا فلاش تانک که وظیفه تخلیه و ذخیره آب را دارد به صورت مخفی در داخل دیوار قرار می گیرد.
تمامی وزن وال هنگ توسط یک سازه فلزی که در داخل دیوار تعبیه می گردد (استراکچر) ، مهار شده و برخلاف ظاهر آن که نشان دهنده عدم مقاومتش در برابر وزن های زیاد می باشد ، تا 400 کیلوگرم تحمل وزن را دارد.

انواع وال هنگ

نتیجه گیری درباره نصب انواع وال هنگ

قبل از تصمیم‌گیری درباره تجهیز سرویس بهداشتی یا حمام و خرید وال هنگ حتماً با متخصصان و کارشناسان این مقوله درباره امکان انجام این کار مشورت کنید.

توصیه می شود که برای نصب وال هنگ از کارشناسان مجرب کمک بگیرید. در ظاهر ، نصب آن آسان می باشد ولی جزئیات نصب بسیار مهم است و در صورت نصب غیر اصولی ، در آینده برای تعمیر می بایست دیوار را تخریب کرد و خسارت پرهزینه ای را دربرخواهد داشت.

عرضه تجهیزات بهداشتی لوکس خارجی | ژیمان

جامعه امروزی خواهان محصولات باکیفیت ، مدرن و زیبا در زمینه تجهیزات بهداشتی ساختمان به منظور بالا بردن استانداردهای ساخت و ساز است.

ما بهترین های این صنعت را در نقاط مختلف جهان یافته ایم و با انتخاب حرفه ای و کارشناسانه ، نسل جدیدی از محصولات بهداشتی ساختمانی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.
به کارگیری فناوری روز در محصولات عرضه شده ژیمان + طراحی منحصر به فرد آن سبب تمایز این شرکت با سایر مجموعه ها می باشد.

محصولات لاکچری ژیمان :

1- شیرآلات Daniel ( شیرآلات هوشمند و شیرآلات توکار ایتالیایی)

2- چینی آلات بهداشتی Bathco  (شامل روشویی طرح دار  ، روشویی ساده ، روشویی ایستاده اسپانیایی)

3- انواع وان و جکوزی مدرن با طراحی نوین

4- انواع وال هنگ و توالت فرنگی Bathco اسپانیایی