معنای لغت لاتین توالت فرنگی Wall hung (وال هنگ) ، دیوار آویز می باشد و ساختار آن دقیقاً براساس معنی نام آن شکل گرفته است. این نوع توالت فرنگی مدرن که در سال های اخیر تولید و وارد بازار شده است ، دارای ویژگی های خاصی می باشد که در ذیل به بررسی آن می پردازیم تا انتخاب میان خرید وال هنگ و خرید توالت فرنگی معمولی را برای شما آسان نماییم.

خرید وال هنگ | تفاوت های وال هنگ و توالت فرنگی های معمولی

توالت فرنگی های معمولی بر روی زمین نصب می شوند و خروجی آن ها عمدتاً در کف زمین قرار دارد. اما توالت فرنگی وال هنگ همانگونه که از نام آن مشخص است ، به دیوار متصل می گردد از این رو به آن توالت فرنگی دیواری یا توالت فرنگی توکار نیز می گویند. در این نوع از توالت های فرنگی، مخزن یا فلاش تانک آن که وظیفه ذخیره و تخلیه آب را دارد، به صورت مخفی در داخل دیوار قرار می گیرد و وال هنگ به آن متصل شده و تمامی وزن وال هنگ توسط یک سازه فلزی مهار می شود و بیننده فقط ساختار نشیمن توالت فرنگی را می بیند.

علت اصلی تولید توالت فرنگی های دیواری (وال هنگ) ، کمبود فضا در آپارتمان های امروزی می باشد تا بدین وسیله بتوان با بهینه سازی فضا ، از تجهیزات بهداشتی بیشتری استفاده نمود و دیزاین سرویس بهداشتی خسته کننده و شلوغ به نظر نرسد.

مطلب پیشنهادی : نکات مهم قبل از خرید توالت فرنگی وال هنگ

خرید وال هنگ | مزایای استفاده از وال هنگ

  • استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی فرنگی کوچک و کم مساحت به دلیل نداشتن پایه
  • ظاهر مدرن و جذاب نسبت به مدل های قدیمی توالت فرنگی
  • نظم بخشیدن به سرویس بهداشتی شیک و مدرن
  • صدای تخلیه کمتر به علت وجود فلاش تانک (مخزن) در داخل دیوار
  • نظافت آسان تر توالت فرنگی به دلیل حجم کم آن
  • صرفه جویی در مصرف آب و برق با بهینه سازی آب و فاضلاب

آیا وال هنگ استحکام و مقاومت بالایی دارد؟

شاید به نظر بیاید که به دلیل نبود پایه ، توالت فرنگی وال هنگ از مقاومت و استحکام پایینی برخوردار است ولی در عمل اینگونه نیست. همانگونه که در تصویر زیر مشخص است ، تجهیزات وال هنگ به دلیل اینکه از کل محیط دیوار، و نه یک پایه، به عنوان تکیه گاه استفاده می‌کنند ، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و تکانش دارند. میزان وزنی که وال هنگ قادر است آن را تحمل کند براساس استاندارهای ارائه شده ، بالای 400 کیلوگرم است. پس نگرانی از بابت عدم تحمل وزن افراد وجود ندارد.

آیا زمان استفاده از فلاش تانک توالت فرنگی وال هنگ صدای زیادی تولید می شود؟

پاسخ به این سوال منفی است. یکی از مهم ترین مزیت هایی که افراد پس از خرید وال هنگ و استفاده از آن ، اذعان دارند ؛ صدای فوق العاده کم در مقایسه با فلاش تانک های روکار معمولی می باشد. علت آنست که فلاش تانک توکار بوده و در داخل دیوار مخفی است ، از این رو عبور آب از داخل لوله هایی که در درون دیوار کارگذاری شده اند سبب می شود تا هرگز صدای آن به بلندی لوله های روکار نمی باشد. به عبارتی دیگر دیوار به مانند یک عایق صوتی عمل نموده و از بروز سرو صدای زیاد آب در لوله ها ممانعت به عمل می آورد.

خرید وال هنگ

آیا می توان ارتفاع توالت فرنگی وال هنگ را تنظیم نمود؟

یکی دیگر از ویژگی های مثبت خرید وال هنگ ، تنظیم شدن ارتفاع آن می باشد. برخلاف توالت فرنگی های معمولی که میزان ارتفاع پایه آن ثابت بوده و امکان تنظیم ارتفاع وجود ندارد، شما می توانید قبل از نصب وال هنگ ، ازتفاع آن را برحسب دلخواه تعیین نمایید. و این ویژگی برای افرادی که دچار درد در ناحیه زانو ، کمر و یا مشکلات مفاصلی هستند ، بسیار حائز اهمیت می باشد.

خرید وال هنگ

آیا پس از خرید وال هنگ ، نصب آن باید توسط یک متخصص صورت پذیرد؟

نصب وال هنگ باید توسط یک فرد متخصص و با ابزارآلات مخصوصی صورت پذیرد و شما نمی توانید آن را همانند شیرآلات یا … کارگذاری نمایید. به طور کلی نصب وال هنگ از نصب توالت فرنگی های معمولی دشوارتر است و به زمان بیشتری نیاز دارد زیرا تجهیزات آن باید در داخل دیوار قرار بگیرند. همچنین در صورت تعمیر نیز باید از یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص کمک بگیرید و اگر مشکل مربوط به قسمت های داخلی دیوار باشد ، طبیتاً هزینه بیشتری را نیز دربرخواهد داشت. البته این را نیز در نظر داشته باشید که به علت توکار بودن تجهیزات اصلی وال هنگ ، آمار خرابی و تعویض آن ها به شدت پایین است.

مطلب پیشنهادی : جزئیات اصولی نصب توالت فرنگی در فضاهای بهداشتی چگونه است؟

آیا استفاده از وال هنگ فقط برای سرویس های بهداشتی کوچک و کم جا می باشد؟

خیر اینگونه نیست. امروزه اغلب طراحان دکوراسیون داخلی به هنگام دیزاین سرویس بهداشتی از وال هنگ به جای توالت فرنگی های پایه دار استفاده می کنند ، زیرا آن ها به مزایای وال هنگ واقف هستند و برای طراحی یک سرویس بهداشتی مدرن باید از تجهیزات لوکس با کارایی بالا استفاده نمایند. زیباسازی فضا نیز از دیگر اهداف یک طراح داخلی می باشد و این تنها با بهره گیری از تجهیزات بهداشتی به روز با ظاهر متفاوت صورت می گیرد. وال هنگ این قابلیت را دارد تا یک دیزاین خاص را به ببینده ارائه نماید.

خرید وال هنگ

خرید وال هنگ

خرید وال هنگ های وارداتی با کیفیت | شیرآلات خارجی ژیمان

توالت های فرنگی وال هنگ ژیمان از یک برند معتبر اسپانیایی به نام Bathco وارد کشور شده و در اختیار مشتریان عزیزمان قرار می گیرد. وال هنگ های ژیمان علاوه بر زیبایی و درخشش خاصی که به علت استفاده از مواد اولیه باکیفیت در تولید آن ها صورت گرفته ، آنتی باکتریال بوده و دارای سیستم تخلیه jet و درب آرام بند می باشند. استحکام و مقاومت بالا از دیگر ویژگی های محصولات ساختمانی شرکت bathco است.
کارشناسان خبره ژیمان با کسب تأییدیه نظر متخصصین طراحان داخلی خود و با در نظر گرفتن نیاز خانه های ایرانی ، بهترین مدل های وال هنگ خارجی را به مشتریان گرامی عرضه می نمایند.

توجه : برای مشاهده مدل های مختلف توالت فرنگی وال هنگ bathco ، کلیک نمایید.

شیرآلات daniel ، وان و جکوزی و چینی آلات بهداشتی bathco از دیگر محصولات لوکس ساختمانی ژیمان می باشد که برای دیزاین خانه های مدرن ، کاملاً برازنده می باشند.