اگر تصمیم به نصب جکوزی در خانه خود گرفته باشید ، بهتر است قبل از خرید با مزایا و معایب آب شور در مقابل کلر آشنا شوید و آن ها را با یکدیگر بسنجید. جکوزی های آب شور و کلر از لحاظ نحوه ساخت یکسان هستند اما از نظر قدرت ضدعفونی کنندگی دارای تفاوت هایی می باشند. این راهنما با ارائه المان های کلیدی به شما در تعیین بهترین گزینه خرید کمک می نماید. جکوزی آب شور یا کلر ؟ کدام یک بر دیگری برتری دارد؟

جکوزی آب شور چیست؟ نحوه ضدعفونی کردن آب چگونه است؟

جکوزی های آب شور دارای یک کلریناتور سلول نمکی هستند که به طور طبیعی از طریق فرآیند الکترولیز، مقدار مشخصی کلر تولید می نماید. بنابراین، برای تمیز و بهداشتی نگه داشتن وان آب گرم، نیازی به افزودن کلر شیمیایی به صورت مستقیم به وان نیست!

جکوزی آب شور

جوانب مثبت جکوزی آب شور 

اکثر مردم به دنبال جایگزین های سالم تری برای محلول های شیمیایی هستند. جکوزی های آب شور کنونی ویژگی های شفابخش و تسکین دهنده را بدون تأثیر بالقوه کلر ارائه می دهند. در ذیل برخی از مزایای استفاده از جکوزی آب شور آورده شده است:

افزایش نرمی آب

مقدار متوسطی از محتوای کلر تولید شده توسط یک سیستم آب شور می تواند کیفیت آب را برای مدت طولانی حفظ نماید. جریان ثابت نمک طبیعی خطر ترک خوردگی و خشکی پوست را به حداقل می رساند.

نمک همچنین نرمی آب را افزایش می‌دهد تا در حین غوطه‌ور شدن در آن، تجربه آرامش‌بخش‌تری به شما ارائه دهد. به همین دلیل است که اکثر افراد مبتلا به تورم و درد مفاصل تصمیم به نصب وان آب شور می‌گیرند. از آنجایی که آب نمک برای پوست شما ملایم تر است، می تواند گردش خون را در بدن افزایش دهد.

جکوزی آب شور ملایم برای پوست و چشم های حساس

اگر پوست و چشم‌های حساسی دارید، بهتر است از جکوزی آب شور استفاده نمایید. در جکوزی های نمکی، کلر به طور طبیعی تولید می شود بدین معنی که احتمالاً کلرامین ها تجمع نمی کنند. این بدان معناست که پوست و چشمان شما تحریک نمی شوند و این به شما کمک می کند مدت بیشتری در وان آب گرم بمانید و زمان ماندن در آن را برایتان لذت بخش خواهد نمود.

عدم بوی تند و نامطبوع

محلول های کلر بوی نامطبوعی تولید می کنند که می تواند پس از ماندن در آب به مو و پوست شما بچسبند. خوشبختانه، سیستم‌های نمک از جهش کلر به کلرامین‌هایی که بوی بد تولید می‌کنند جلوگیری می‌کند. دلیل آن این است که وقتی از مولکول‌های کلر طبیعی استفاده می‌کنید، به راحتی به نمک بی‌بو یا کلرید سدیم تبدیل می‌شوند.

افزایش ظرفیت بافری آب در جکوزی آب شور

ماده معدنی موجود در آب شور به مقاومت در برابر نوسانات سختی کلسیم، pH و قلیائیت کمک می کند.

نگهداری آسان و ارزان تر

پس از نصب جکوزی آب شور، سیستم نمک شروع به ضدعفونی مداوم آب می کند. اگر یک جکوزی پیشرفته دارید، قادر است به طور خودکار محتوای نمک موجود در آن را تنظیم کند.

جکوزی آب شور

معایب جکوزی آب شور (نمکی) 

اگرچه جکوزی های آب شور می توانند جایگزین مناسبی برای جکوزی های سنتی باشند، اما معایب خود را دارند. در اینجا برخی از معایب استفاده از جکوزی آب شور بیان شده است:

خوردگی تجهیزات

آب شور تمایل به خوردگی فلزات دارد و میزان نمک بیش از حد می تواند به روشنایی زیر آب، آسترها و سایر تجهیزات فلزی آسیب برساند. بنابراین، اگرچه داشتن یک جکوزی آب شور می‌تواند ارزان‌تر باشد، اما با گذشت زمان ممکن است هزینه بیشتری را برای تعمیر وسایل فلزی خورده شده توسط نمک بپردازید!

به عنوان مثال، یک سلول نمک به طور معمول بین دو تا پنج سال دوام می آورد، بسته به دفعات استفاده، کیفیت سلول و نحوه مراقبت از آن تغییر می کند.

مزایای جکوزی آب گرم کلر 

به تجهیزات شما آسیب نمی رساند!

برخلاف جکوزی آب شور، آب کلردار به اجزای وان آسیب نمی رساند. اگر می خواهید مطمئن شوید که تمام لوازم داخل و یا اطراف جکوزی ایمن هستند، آب کلردار بهترین گزینه برای شماست.

ساده در نگهداری

جکوزی آب گرم کلر تجهیزات پیچیده نمونه آب شور را ندارد. این جکوزی ها برخلاف نوع آب شور دارای تجهیزات پیچیده مولد آب نمک نیستند که برای فرآیند الکترولیز استفاده می شود ، در حالی که وان آب گرم کلر نیازی به این تجهیزات ندارد. این بدان معناست که شما نیازی به استخدام یک متخصص برای کمک به حل مشکلی که پیش می آید نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سطح محتوای کلر را بررسی نمایید. از آنجایی که می توانید به راحتی از وان آب گرم نگهداری کنید، زمان بیشتری برای تمرکز بر لذت بردن از وان خود خواهید داشت.

باکتری ها را به حداقل می رساند!

کلر دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی است که می تواند به طور موثر میکروب ها و باکتری های بیماری زا را در آب از بین ببرد. بنابراین، اگر می‌خواهید یک ضدعفونی‌کننده ایده‌آل در جکوزی خود داشته باشید، باید از کلر استفاده نمایید.

معایب وان آب گرم کلر 

بوی قوی و تند

کلر بوی تند و نامطبوعی تولید می کند که می تواند برای برخی از افراد اذیت کننده باشد. در حقیقت، بو ناشی از کلر نیست، بلکه به دلیل سایر مواد شیمیایی است که با گذشت زمان ایجاد می شود.

تحریکات پوستی

هنگامی که شما در وان جکوزی ریلکس می کنید، محصولات آرایشی، بزاق و عرق بدن می توانند با کلر موجود در وان آب گرم مخلوط شوند و منجر به تولید کلرامین گردند که می تواند چشم و پوست شما را تحریک کند. قرار گرفتن مکرر در معرض مقادیر قابل توجهی کلر می تواند باعث ایجاد بثورات پوستی شود و این ماده شیمیایی می تواند پوست شما را خشک کرده و به چندین تحریک ناخواسته کمک کند. بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در وان آب گرم کلر، به خصوص اگر پوست حساسی دارید، باید این نکته را در نظر بگیرید.

نگهداری بیشتر

جهت استفاده ایمن از آن باید به طور منظم کلر اضافه کنید و سطح کلر را در جکوزی خود کنترل کنید. اگر مواد شیمیایی کلر را به درستی نگهداری نکنید، برای حیوانات خانگی و کودکان نیز خطرناک است.

نتیجه گیری

اکنون دیگر تصمیم گیری با شماست که کدام یک از مدل ها برای شما مناسب تر است! هرکدام که انتخاب شما باشند مطمئناً خانواده تان از ساعت های زیادی غوطه ور شدن و استراحت در آن لذت خواهند برد.

ژیمان واردات تجهیزات بهداشتی لوکس و مدرن

شرکت ژیمان عرضه کننده انواع تجهیزات بهداشتی خارجی از برندهای معتبر جهانی می باشد. انواع وان حمام خارجی ،، روشویی ساده بثکو ،، روشویی طرح دار بثکو ،، توالت فرنگی بثکو ،، وان جکوزی خارجی و شیرآلات ایتالیایی Daniel با بالاترین کیفیت متریال اولیه عرضه می گردد.