دکوراسیون داخلی به هر سبکی که باشد ، تم رنگی انتخاب شده برای آن از مهم ترین عناصر به شمار می رود. سرویس بهداشتی و حمام نیز از این قائده مستثنی نیست و برای آنکه جلوه مناسب تری داشته باشد ، باید تمامی المان های نوین طراحی مدنظر گرفته شود. رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی قابلیت آن را دارد تا یک فضای معمولی را به یک طراحی خاص تبدیل نماید.
در متن ذیل معروف ترین رنگ های به کار رفته در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی ساده (مینیمالیسم) را معرفی می نماییم.

توجه نمایید که انرژی های متفاوتی در دنیای رنگ ها وجود دارد ، فقط کافی است که آن را کشف نمایید!

رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی

برای رنگ بندی دکوراسیون سرویس بهداشتی دو ایده اصلی وجود که طراحان معمولاً یکی از این دو رو به کار می بندند:

1- تک رنگ و ساده
2- چند رنگ و پیچیده

تک رنگ بودن دکوراسیون سرویس بهداشتی

عده ای از طراحان معتقدند که زیبایی در عین سادگی است. این عقیده که طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است ، برای نخستین بار توسط ریچارد ولیام فیلسوف هنر انگلیسی در سال 1965 مطرح گردید.

ساده‌گرایی ، مینیمالیسم (Minimalism) یک مکتب هنری است که اساس آثار خود را بر پایه روش های سادگی و خالی از پیچیدگی فلسفی یا شبه فلسفی بنیان گذاشته‌ است.

در این طراحی معمولاً رنگ سفید یا مشکی به عنوان رنگ خنثی در نظر گرفته می شود و ترکیب آن با یک رنگ خاص ، یک مینیمالیسم فوق العاده زیبا را به وجود می آورد.

مینیمالیسم در معماری

طراحی داخلی minimal، یکی از مکتب های معماری مدرن در اواخر قرن بیستم میلادی است. محتوای اصلی این سبک حاکی از این نکته است که می توان با پرداخت کمتر به جزییات ، تنها با تاکید بر خلوص گرایی و سادگی بیشترین تأثیر روانی را در محیط ایجاد نمود.

طراحی پلان و فضاها به صورت باز (open) می باشد تا از هر گونه مخفی گرایی جلوگیری شود. با اینکه سبک مینیمالیسم بسیار ساده و صریح است، در عین حال حس دعوت کنندگی بسیار زیادی دارد و هر فضایی را تبدیل به محیطی جذاب، زیبا و لوکس می نماید.

بهتر است بدانید که شعار معروف این سبک، یعنی « کم بیش است! » (less is more) یا « هر چه کمتر بهتر! » در همه بخش های این سبک خود نمایی می کند. جالب است که این شعار دقیقاً برخلاف سبک های سنتی و کلاسیک می باشد که شعار آن ها « هرچه بیشتر بهتر! » (more is more) است.

رنگ سبز ؛ رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

رنگ سبز ، دارای شیدهای رنگی متنوعی می باشد که به اسم های مختلفی آن ها را می شناسیم. سبز یشمی ، سبز چمنی ، سبز فسفری ، سبز ارتشی و … هرچه تناژ رنگ به سمت تیرگی رود ، کنتراست بهتری را ایجاد می نماید ، در نتیجه در ذهن بیننده ، همه اجزا منظم تر به نظر خواهند رسید. سبز یشمی یکی از رنگ هایی است که ترکیب آن با رنگ سفید ، طراحی مدرن و در عین حال زیبا و ساده را به نمایش می گذارد.

 

استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

رنگ طلایی ، رنگی سنگین ، شاهانه و ملوکانه است که در مقاله « طراحی دکوراسیون حمام به سبک ویکتوریایی » کاملاً به آن پرداخته ایم. استفاده از طلایی در تلفیق با مشکی ، توانسته جایگاه چشمگیری را به عنوان رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام به دست آورد و افراد خاص پسندی که به دنبال یک فضای لاکچری و در عین حال کلاسیک هستند ، معمولاً از این رنگ استفاده می نمایند.

رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی

رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی

استفاده از رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

سفید را نشانه خلوص ، پاکی و القای آرامش دانسته اند و رنگ مشکی نماد قدرت است. افراد زیادی معتقدند استفاده از رنگ سیاه ، دلگیر است و فضایی خشک و سرد را تداعی می نماید. مشکی را نباید به شکل خالص به عنوان رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی یا حمام به کار برد ، بلکه باید به صورت ترکیبی از آن استفاده نمود. سفید یک همراه مناسب برای سیاه به شمار می رود که فضا را بزرگ تر جلوه خواهد داد و یک ایده زیبا در طراحی دکوراسیون مدرن محسوب می گردد. هم چنین بجای سفید می توانید از طوسی که مکمل رنگ مشکی هست ، نیز استفاده نمایید البته توجه داشته باشید که در صورت استفاده از طوسی مساحت سرویس بهداشتی شما زیاد باشد.

نکته : اگر بخواهید میزان توجه به چیزی را کاهش دهید، به آن مشکی مات بزنید. این رنگ اغلب در نازک کاری ها برای ایجاد ظرافت به کار می رود. همچنین مشکی رنگ خوبی برای کفپوش ها می باشد.

رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی

قرمز ؛ رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

قرمز یادآور آتش است ، رنگی گرم که معنای برون گرایی می دهد و مادامی که در دکوراسیون داخلی از آن بهره گرفته شود ، نشاط و طراوات را تداعی می کند.
در فنگ شویی به کار بردن رنگ قرمز و سیاه ، بسیار متداول است. البته این را در نظر بگیرید که قرمز تند و براق در ترکیب با رنگ سیاه نه تنها جذاب نخواهند بود ، بلکه ظاهر دکوراسیون شما را به سخره می گیرد. لذا بهترین شید رنگی قرمز برای ترکیب با رنگ سیاه ، قرمز کدر می باشد.

 آبی ؛ رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

اکثر افراد از تماشای آسمان و دریا لذت می‌برند، زیرا حس آرامش بخشی در گستره طیف آبی وجود دارد. به نظر می‌رسد رنگ آبی، ذهن را رها و آرام می‌سازد. در طراحی می‌توانید از رنگ آبی برای خلق فضایی با بازتاب غیرمادی استفاده کنید ؛ زیرا برانگیختن احساسات و ایجاد نگرانی و عصبانیت در فضای آرام و خونسرد، به سادگی امکان‌پذیر نیست. در واقع نشان داده شده است که رنگ آبی فشار خون و ضربان قلب را کاهش می‌دهد.
لاجورد، سنگی نیمه قیمتی است که از سرزمین‌های شرقی وارد اروپا می‌شد و نقاشان در دوره رنسانس آن را به سختی پودر می‌کردند و از آن رنگ آبی سیر می‌ساختند. از این رو استفاده از رنگ آبی در طراحی دکوراسیون به سالیان دورتر باز می گردد. ترکیب رنگ سفید و آبی می تواند فضایی آکنده از آرامش را در دکوراسیون مدرن به وجود آورد.

رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی

محصولات بهداشتی مدرن ژیمان

تجهیزات بهداشتی ژیمان برای هر نوع طیف رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام که مدنظرتان باشد ، محصولات باکیفیت و زیبا ارائه می دهد.

شیرآلات خارجی Daniel  ،  وان و جکوزی ،  چینی آلات بهداشتی bathco  ،  روشویی های ایستاده می توانند به بهترین شکل ممکن طراحی دکوراسیون داخلی شما را لوکس و جذاب نمایند.

رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی