سبک روستیک (Rustic) برای نخستین بار در امریکا معروف گردید و در سایر کشورهای غربی نیز مورد استفاده طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفت. این سبک قدمتی دویست ساله دارد. rustic در لاتین به معنای روستایی می باشد و اجرای سبک روستیک در دکوراسیون داخلی ، ماهیتی روستایی دارد. هدف استفاده از این سبک ، پناه بردن به طبیعت و توجه به ساده زیستی است. در واقع کلیه عناصر معماری فضا نظیر سقف ، دیوارها ، کف و تجهیزات از جنس طبیعت می باشند که خلوص و بی آلایش بودن آن به خوبی توسط بیننده حس می گردد.
در این مطلب به طراحی حمام روستیک و المان هایی که در این نوع طراحی داخلی به کار می رود ، می پردازیم.

در اغلب آپارتمان های امروزی امکان پیاده سازی کامل این طرح وجود ندارد ، اما هدف ما از این مطلب آشنایی شما با این سبک و ایده گرفتن برای طراحی یک حمام خاص و زیبا می باشد. بهتر است بدانید دکوراسیون بندی یک خانه براساس سبک روستیک ، مُد و ترند محسوب می شود و افراد زیادی با تلفیق مدرنیته و طبیعت به طرح های خلاقانه بی نظیری دست پیدا نموده اند.

حمام روستیک

طراحی حمام روستیک

بکر بودن طبیعت و احساس لذت و آرامشی که از بودن در این محیط به انسان دست می دهد ، موجب گردید تا با وجود پیشرفت های فراوان بشر در زمینه تکنولوژی و ساختمان سازی ، طرفداران این سبک در سراسر دنیا ، دکوراسیون داخلی منزل خود را به این شیوه طراحی نمایند.
در طراحی حمام روستیک چندین المان باید در نظر گرفته شود که به آن ها می پردازیم. ژیمان را تا انتهای این مطلب همراهی بفرمایید!

درست است که بهتر است خانه هایی با سبک دکوراسیون روستیک در کنار دریاچه ، در کوهستان یا در جنگل قرار داشته باشند ، اما شما نیز می توانید با بهره گیری از تعدادی از پارامترها ، دکوراسیون آپارتمان خانه خود را به این سبک نزدیک نمایید. اگر در دل طبیعت نیز صاحب ویلا یا خانه باغ هستید ، دست شما بیشتر باز است تا دکوراسیون داخلی آن را به شیوه روستیک به اجرا درآورید.

طراحی حمام روستیک

دیوارها در طراحی حمام روستیک

اولین قدم در طراحی حمام روستیک ، استفاده از الوار و چوب های برش خورده طبیعی می باشد. اگر چوب طبیعی در دسترس نبود یا هزینه زیادی را بابت آن باید پرداخت کنید ، می توانید از دیوارپوش های چوب نما (به طرح چوب) در پوشش دهی دیوارهای حمام خود استفاده نمایید. جلوه بصری دیوارهایی از جنس چوب کاملاً شما را به حس و حال طبیعت برده و استحمام در آن بسیار لذت بخش می باشد.

لازم به ذکر است سازه های شهری را نمی توان از چوب یا سنگی که در ساخت خانه های روستایی به کار گرفته می شود ، بنا نمود اما می توان خانه را با چارچوبی استاندارد به سبک دکور روستیک نزدیک نمایید ، تا از منظر بصری فضای خانه به هدف مورد نظر نزدیک شود.

سقف های حمام روستیک

در سرتاسر جهان ، خانه های روستایی عموماً دارای سقف های چوبی هستند که با الواری موازی و یا ضربدری شکل ، پوشانیده شده اند. استفاده از چوب های مقطع بر روی سقف حمام شما ، کاملاً احساس طبیعت بکر و خانه روستایی را به بیننده یادآور می شود.

مدل های روشویی در طراحی حمام روستیک

فلز هم مانند چوب از عناصری است که در سبک دکوراسیون روستیک بسیار مشاهده می شود. شما می توانید به روش های متنوعی از فلزات کارشده در این سبک دکوراسیون استفاده کنید.
به طور مثال در حمام روستیک ، به جای روشویی های متداول ، از روشویی فلزی یا چوبی و سنگی استفاده نمایید که در تصاویر زیر مدل های مختلف آن مشخص است.

طراحی حمام روستیک

طراحی حمام روستیک

طراحی حمام روستیک

وان حمام در طراحی حمام روستیک

کارگذاری وان حمام در داخل یک قاب از جنس چوب یا سنگ می تواند بهترین انتخاب برای به اجرا درآوردن این سبک باشد. همچنین نمونه های فلزی وان نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

طراحی حمام روستیک

طراحی حمام روستیک

در صورتی که امکان کارگذاری وان در داخل قاب را ندارید ، می توانید از وان های ایستاده موجود در بازار نیز استفاده نموده و یک تلفیق از سبک مدرن و روستیک به وجود آورید.

رنگ آمیزی در طراحی حمام روستیک

برای رنگ آمیزی دکوراسیون یک خانه براساس سبک روستیک باید از رنگ های موجود در طبیعت (عموماً رنگ های گرم) استفاده نمایید. به طور مثال استفاده از رنگ های فانتزی مانند سرخابی ، فسفری و … حالت مصنوعی به خود گرفته و نمی تواند گویای حس و حال طبیعی یک خانه روستایی باشد.

لوازم دکوری و تزئینات

برخلاف دکوراسیون شهری و مدرن که استفاده از لوازم دکوری کوچک و ظریف بسیار رایج است در خانه های روستایی ، اغلب وسایل زمخت ، بزرگ و حجیم هستند. بنابراین برای آنکه بتوانید یک حمام روستیک تمام عیار طراحی کنید ، باید از چنین تجهیزاتی بهره گیرید که شکل هندسی منظمی نداشته و حجیم باشند. به طور مثال محل قرار گیری حمام می تواند از چوبی ساخته شده باشد که دارای ویژگی های بیان شده باشد.

برای تزیین حمام روستیک ، از تابلوهایی استفاده نمایید که آثار نقاشان یا طراحان توسط رنگ های طبیعی صورت گرفته باشد و معمولاً دارای اشکالی الهام گرفته از طبیعت هستند.

استفاده از صنایع دستی همجون گلیم یا فرش هایی با طرح ، نقش و بافت روستایی در سرویس بهداشتی و حمام یا پادری هایی از جنس چرم یا پشم طبیعی ، سمبل جالبی از یک خانه روستایی می باشد که به محیط زیبایی خاصی را می بخشد.

طراحی حمام روستیک

نورپردازی حمام روستیک

نور محیط را تا جایی که برای فضای خانه شما مقدور است ، از ورودی‌های طبیعی وارد فضای حمام نمایید. پنجره‌ها نیز بهتر است از قاب‌های چوبی ساخته شوند تا یک فضای روستایی ایده آل را به وجود آورند.
نکته حائز اهمیت دیگر اینست که روشنایی خانه های روستایی سالیان گذشته در شب ها ، تنها با چند چراغ گردسوز تأمین می شد و هنوز هم شاهد هستیم که با وجود ورود برق به روستاها ، این خانه ها تنها توسط یک لامپ روشن می شوند. لذا در طراحی حمام روستیک هرچه میزان نور کمتر باشد ، حس و حال روستایی بودن محیط بیشتر حفظ شده و تجهیزات مناسب به جای لوسترهای سقفی چند شعله ، همچون استفاده از یک یا چند چراغ آویز با شمایل طبیعی توصیه می گردد.

طراحی حمام روستیک

تلفیق مدرنیته با سبک روستیک با محصولات ژیمان

تخصص کارشناسان ژیمان در مقوله سبک شناسی دکوراسیون های داخلی ، سبب گردیده تا کلیه مدل های عرضه شده برای تمامی سبک های حال حاضر معماری داخلی کارایی داشته باشند. تجهیزات بهداشتی ژیمان از برندهای مطرح روز دنیا انتخاب شده اند تا به بهترین شکلی که انتظار دارید ، فضای سرویس بهداشتی و حمام شما را متفاوت سازند.

برای مشاهده مدل های وان و جکوزی ، انواع روشویی طرح دار bathco ، شیرآلات daniel می توانید بر روی لینک آن ها کلیک نمایید.

مفتخریم که برای خاص شدن خانه خود ، شیرآلات خارجی ژیمان را برگزیده اید!