با فرارسیدن فصل بهار و بهبود شرایط آب و هوایی، زمان بیشتری برای گذراندن وقت در فضای باز روز خواهیم داشت. اضافه کردن برنامه آب تنی در جکوزی ویلایی به برنامه سلامت خود می تواند تنش ها و استرس ها را کاهش دهد. با این کار علاوه بر لذت بردن از فضای طبیعت، از فواید آن نیز بهره مند خواهید شد.

مزایای آب تنی در جکوزی ویلایی در فصل بهار

جکوزی های ویلایی معمولاً در فضای باز کارگذاری می شوند. به همین دلیل آب تنی در آن بسیار لذت بخش تر از محیط بسته خواهد بود. توصیه می شود قبل از آب تنی چند دقیقه ای را صرف دم و بازدم‌های عمیق نمایید. فواید تنفس هوای تازه در یکی صبح بهاری را نمی توان انکار کرد. تنفس عمیق در هوای پاک نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی بدن بلکه برای شادتر کردن شما نیز ضروری است!

هوای تازه باعث می شود مغز عملکرد بهتری داشته باشد، در نتیجه بهتر تمرکز خواهید کرد. این برای شما در جنبه های مختلف زندگی، از کار گرفته تا ورزش، مفید خواهد بود.

هنگامی که در هوای پاک تنفس می کنید، اکسیژن بیشتری را در سراسر بدن خود – از جمله به مغز – منتقل می کنید. وقتی مغز اکسیژن بیشتری داشته باشد، میزان « سروتونین » بیشتری را ترشح می کند که سطح انرژی و شادی شما را افزایش می دهد. به علاوه تنفس عمیق، احتمال دفع سموم از بدن را افزایش می دهد.

آب تنی در جکوزی ویلایی

گام هایی برای کاهش استرس 

از مهم ترین مزای آب تنی در جکوزی ویلایی خصوصاً در فصل بهار، آرامش بدن و دور شدن از تنش های روزمره می باشد. همه ما ساعات زیادی را همراه با استرس و اضطراب می گذرانیم. استرس سلامت جسمی و روانی ما را تحت تأثیر قرار می دهد. ذهن، تمرکز خود را از دست می دهد در نتیجه بدن کُند می شود. ما نمی توانیم استرس را به طور کامل از زندگی خود حذف کنیم، اما می توانیم آن را مدیریت نماییم. یکی از راه‌های مدیریت استرس و آرام شدن ذهن، آب درمانی در وان آب گرم می باشد.

1- ورزش کردن در جکوزی 

هنگامی که ورزش می کنیم، بدن اندورفین های احساس خوب را ترشح می کند. این به تقویت روحیه و کاهش احساسات منفی کمک می نماید. ذهن را از افکار استرس زا منحرف می کند و تنشی که ما را درگیر می نماید، رها می سازد. ورزش کردن تنها به معنی انجام فعالیت های بدنی در جلسات باشگاه بدنسازی نیست. بلکه آب تنی در جکوزی ویلایی که در فضای باز کارگذاری شده است، یک گام بزرگ برای ازبین بردن استرس می باشد.

با انجام چند حرکت ورزشی ساده در جکوزی می توانید به سلامت جسم و روح خود کمک زیادی نمایید. برای این کار کافیست 20 الی 30 دقیقه در وان آب گرم غوطه ور شوید! ترشح هورمون اندروفین باعث کاهش استرس روزانه خواهد گردید. به مرور زمان و با کمک گرفتن از یک مربی، حرکات سنگین تری را به حرکات ورزشی قبلی خود اضافه نمایید.

2- مدیتیشن در جکوزی

ثابت شده است که مدیتیشن ذهن را آرام می کند و انرژی شما را دوباره متمرکز می کند. استرس، اغلب نتیجه احساس غرق شدن در یک فکر ناامیدکننده است. وقتی روی تنفس خود تمرکز می کنید، از تنش ها رها می شوید. مدیتیشن را می توان در طول روز (حتی برای چند دقیقه) انجام داد و از اثرات آرام بخش آن بهره مند شد.

جالب است بدانید انجام تمرینات مدیتیشن یا یوگا در وان آب گرم یا جکوزی خانگی نیز میسر است. خواه 10 دقیقه صبح یا شب باشد، قرار دادن یک پادکست مدیتیشن آرام در حین غوطه ور شدن در جکوزی، راه ایده آلی برای شل کردن بدن، آرامش ذهن و مبارزه با استرس است.
در مطلب ذیل چند روش برای اجرای این تمرینات را بیان نموده ایم. مطالعه آن را از دست ندهید!

3- بهبود کیفیت خواب پس از آب تنی در جکوزی

وقتی که استرس به سراغمان می آید، خوابمان را دچار اختلال می نماید. هنگامی که خواب دچار مشکل می شود، بدن استرس بیشتری را احساس می کند. این یک چرخه بی پایان است! بهتر است برای تنظیم خواب خود به دنبال استفاده از قرص های شیمیایی نروید و با یک برنامه ریزی منظم آن را به حالت قبل بازگردانید. در این برنامه ریزی، حتماً آب تنی در جکوزی را قرار دهید.

ثابت شده است که غوطه ور شدن در وان آب گرم، تامین هورمون ملاتونین را تسریع می بخشد. درنتیجه به بدن کمک می کند تا خواب عمیق تر و مفیدتری داشته باشد. غوطه ور شدن و آب تنی در جکوزی، قبل از خواب بهترین راه برای آرام کردن ذهن شما و استفاده حداکثری از زمان در دسترس برای خوابیدن است.

ورزش و مدیتیشن نیز می توانند به بهبود کیفیت خواب در طول شب و همچنین حذف حواس پرتی کمک نمایند. بدین طریق کنترل استرس خود را به دست خواهید گرفت و زمان های بیشتری را در آرامش خواهید گذراند.

4- سلامت و شادابی پوست پس از کاهش استرس در وان آب گرم 

بنا به نظر محققان، تشویش و فشار روانی اثرات مخرب زیادی برای بدن دارد که از جمله مهم ترین آن ها تأثیر منفی بر روی سلامت پوست و مو می باشد. در یک مطالعه نشان داده شد افراد جوانی که بیشتر ساعات روز خود را در اضطراب و استرس می گذرانند، دچار پیری زودرس شده و شادابی پوست خود را از دست می دهند. استفاده از وان آب گرم یک راه عالی برای جوان سازی پوست و مبارزه با استرس های روزانه می باشد.

سخن پایانی – آب تنی در جکوزی ویلایی

مزایای استفاده از جکوزی تنها به سرگرمی و تفریح در کنار خانواده ختم نمی شود و همانطور که در مطالب فوق بیان شد، استفاده منظم و تکنیکی از آن می تواند به کاهش دلهره، اضطراب و استرس کمک شایانی نماید.

جکوزی ها در مدل‌های مختلفی تولید می شوند و برای فضاهای باز یا بسته طراحی می گردند. همچنین دارای جنس های متفاوتی می باشند. متداول ترین مدل ها از کوارتز یا اکریلیک ساخته شده اند.

شرکت « ژیمان » یکی از بزرگ ترین واردکنندگان تجهیزات بهداشتی لوکس خارجی از مطرح ترین برندهای سطح بین المللی می باشد.

برای مشاهده انواع مدل های وان ساده یا وان جت دار به صفحه « وان جکوزی خارجی » مراجعه فرمایید.