انواع وان حمام براساس مواد تشکیل دهنده آن ها

مادامی که تصمیم گرفته اید به خرید وان حمام برای منزل یا خانه باغ خود بپردازید ، با تعداد بی شماری از انواع وان حمام روبه رو می شوید که در جنس مواد تشکیل دهنده اولیه ، طرح ، رنگ ،  ابعاد و اندازه کاملاً متفاوت می باشند.
در این مطلب انواع متریال به کار رفته در وان حمام را نام برده و به بررسی هریک از آن ها می پردازیم. لطفاً ژیمان را همراهی بفرمایید!

انواع وان حمام فولای

فولاد ضد زنگ یکی از مواد پُرکاربرد در ساخت انواع مدل های وان حمام می باشد. پایه اصلی متریال در این نوع از وان ها ، فولاد می باشد که یک لایه لعاب مینایی از جنس پرسلان روی آن را پوشانیده است. وزن این وان ها نسبت به مدل های فایبرگلاسی حدود 2 برابر بیشتر است. قیمت های مناسب آن ها باعث شده است تا افراد بیشتری آن را خریداری نمایند.
بدنه این وان ها قابلیت انتقال یا هدایت گرمایی را دارند ، لذا به سرعت دمای آب پایین می آید و این می تواند یک پوئن منفی برای این نوع از وان ها به شمار آید.

چدن

پایه اصلی این مدل از انواع وان حمام ، چدنی می باشد. این وان همچون مدل فولادی با لایه ای از پرسلان پوشش داده شده اند. چدن به نسبت فولاد از استحکام بیشتری برخوردار است. مقاومت در برابر سایش آن نیز از وان فولادی بیشتر است ، چون لایه روکش پرسلان آن ضخیم تر است. از معایب این وان می توان به هدایت گرمایی بالا که نتیجه آن زودتر سرد شدن آب می باشد اشاره کرد. همچنین بهتر است بدانید که وزن این وان ها خیلی زیاد است که توصیه می شود قبل از اقدام به خرید حتماً با یک پیمانکار ساختمانی مشورت نمایید تا قدرت تحمل کف حمام شما سنجیده گردد تا بعداً دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید : راهنمای انتخاب محل نصب وان جکوزی

سنگ و چوب

وان هایی که از جنس سنگ ساخته می شوند ، معمولاً عام پسند نیستند و برای دکوراسیون هایی قابلیت استفاده دارند که از تجهیزات خاصی برای طراحی آن استفاده شده است تا سبک حمام را از حالت مدرن به سنتی مبدل سازد.
وان های سنگی شامل مرمری ، سرامیکی ، گرانیتی و .. می باشند که دارای قیمت های تقریباً بالایی هستند و دکوراسیون حمام شما را کاملاً متفاوت می سازند.
همان گونه که از نام وان های چوبی مشخص است بدنه آن از چوب های طبیعی ساخته شده و سطح داخلی آن از یک ماده نفوذناپذیر پوشش داده می شود ، بدین ترتیب ضد آب شده و دیگر نگرانی از بابت آسیب دیدگی چوب وجود نخواهد داشت.
واضح است که هرچه نوع چوب و مواد پوشش دهنده آن مرغوب تر باشد ، دوام ، کیفیت و قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

پلیمر

وان های پلیمری به نسبت از وان های فایبرگلاس قیمت بیشتری دارند و دارای طرح های متفاوتی می باشند و در رنگ های متنوعی در دسترس هستند. از جمله معایب این مدل از انواع وان حمام ، کیفیت آن است که در اثر گذر زمان دچار اُفت می شود و یک لایه زبر بر روی آن قرار می گیرد که از لحاظ ظاهری و به هنگام برخورد با بدن اصلاً خوشایند نمی باشد.

فایبرگلاس یا آکریلیک 

مواد به کار رفته در ساخت این مدل از انواع وان حمام ، از ترکیب چند نوع رزین می باشد که خواص منحصر به فردشان سبب می گردد تا محصول خروجی وزن بسیار پایینی داشته باشد و این یکی از مهم ترین دلایلی است که استقبال زیادی از خرید این وان ها شده است.

مواد فایبرگلاس بسیار انعطاف پذیر می باشند و به راحتی می توان آن را به صورت شکل های مختلفی در آورد. از این رو طراحان می توانند تمامی ایده های خود را به عرصه ظهور برسانند و یک وان حمام متمایز ارائه دهند.
هنگام تماس بدن با وان احساس راحتی و آرامش به فرد دست می دهد و این به دلیل نرم بودن جنس بدنه داخلی آن می باشد. این وان بسیار مقاوم است و حتی در فضاهای باز نیز می توان آن را کارگذاری نمود ، بدون اینکه اشعه ماورابنفش خورشید به آن آسیب برساند. البته باید توجه داشت که به هنگام نظافت وان هرگز از مواد شوینده قوی استفاده ننمایید زیرا کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

انواع وان حمام

کوارتز

از جمله مواد اولیه با کیفیتی که می تواند سال ها استفاده از وان را برای شما تضمین کند ، وان حمامی است که از جنس کوارتز ساخته شده است.
این وان از کوارتز که یک نوع کانی است و در ترکیب با مواد دیگر می تواند خواص منحصر به فردی را ایجاد نماید ، ساخته می شود.
و قابلیت آن را دارد که دمای آب درون خود را به مدت 4 تا 5 ساعت ثابت نگه دارد. چنین ویژگی برای افرادی که از دردهای رماتیسمی ، عضلانی ، ستون فقرات و … رنج می برند بسیار مفید می باشد و می توانند بهره لازم را از آب درمانی با وان ببرند.

انواع وان حمام جزیره ای و توکار | ژیمان

اگر به دنبال محصولات لوکس ساختمانی هستید ، ژیمان را به درستی انتخاب کرده اید. شیرآلات خارجی ، چینی آلات بهداشتی Bathco ، از معتبرترین شرکت های تولید کننده ایتالیایی و اسپانیایی به دست مصرف کنندگان عزیز خواهد رسید.

وان حمام اکریلیکی و کوارتز با تنوع زیاد و ابعاد مختلف در دو نوع جزیره ای و توکار موجود است. در صورت علاقمندی به مشاهده کلیه محصولات کافی است بر روی لینک وان حمام کلیک نمایید.