سبک باروک یکی از سبک های طراحی داخلی دکوراسیون است که می توان محیط خانه را براساس آن طراحی و اجرا نمود. در مطلب زیر به بررسی ویژگی هایی که در دیزاین حمام به سبک باروک وجود دارد ، می پردازیم.

طراحی حمام به سبک باروک

اگر ذهن خلاقانه دارید و علاقمند به اجرای دکوراسیون هنری هستید ، در عین حال به دنبال ظاهر مجلل نیز می باشید ، سبک باروک انتخاب مناسبی برای روحیه شما است.
طراحی حمام به سبک باروک کاملاً جالب توجه است و زیبایی منحصر به فردی دارد. البته باید گفت برای پیاده سازی این سبک ، باید فضای زیادی در اختیار داشته باشید و اجرای آن در حمام های کوچک و با مساحت کم اصلاً جذابیتی را به همراه نخواهد نداشت.

تاریخچه سبک باروک در دکوراسیون داخلی

« باروک » اصطلاحی است که توسط مورخان هنری به این جریان نسبت داده شده است. این لغت از نام « باروکو » پرتغالی گرفته شده است که سنگی را به شکل نامنظم نشان می دهد.

در قرن شانزدهم میلادی برای نخستین بار این جریان در ایتالیا مهد هنر اروپا شکل گرفت. سرعت همه گیری این جریان در تمامی شاخه های هنری نظیر نقاشی ، ادبیات ، معماری و موسیقی بی بدیل بود.

جنبه های ظاهری سبک باروک

مفاهیم احساسی در سبک باروک کاملاً مشاهده می شود. ظاهر مجلل و با شکوه آن برگرفته از دکوراسیون خانه های اشرافی چند قرن گذشته در اروپا می باشد. استفاده از عناصر دکوراتیو لوکس در کنار اهمیت دادن به جریان یافتن روح هنر در اشیا از ویژگی های این سبک طراحی داخلی می باشد.

اجزای به کار گرفته شده در این سبک ، علاوه بر به رخ کشیدن نجابت و اصالت خود ، سرزندگی را به فضا می بخشند. باروک را می توان هم معنا با « غیرمعمول و فانتزی » نیز دانست.

حمام به سبک باید تمامی ویژگی های ذکر شده را دارا باشد.

چگونه یک حمام به سبک باروک را طراحی کنیم؟

روشویی کلاسیک پایه دار

همانگونه که در تصاویر زیر ملاحظه می نمایید ، از روشویی های کابینت دار با مدل های کلاسیک استفاده شده است. پایه های نازک و بلند نشانگر ظرافت به کار رفته در طراحی آن هاست.

استفاده از آینه هایی با قاب هایی فاخر و نفیس ، به خوبی زیبایی و حس هنرمندانه را به بیننده القا می نماید.

حمام به سبک باروک

در تصویر زیر با مدرن تر کردن عناصر موجود در این سبک ، از روشویی کاسه ای استفاده شده است. همچنین استفاده از شمعدان می تواند ظاهر مجلل حمام را تکمیل نماید. قاب عکس هایی با تصاویر نقاشی شده کلاسیک ، یک انتخاب مناسب برای تزئین این فضا می باشد. استفاده از رنگ سفید پاکی و اصالت محیط را به خوبی حفظ می نماید.

حمام به سبک باروک

سنگ مرمر ؛ اولین انتخاب در سبک باروک

در طراحی حمام به سبک باروک بهتر است از سنگ مرمر به عنوان کف پوش و دیوارپوش استفاده گردد. مرمر از کلمه یونانی « marmoros » گرفته شده است که به معنای « درخشان » است. این سنگ با نام تجاری اونیکس « onyx » در جهان شناخته می شود.  دلیل استفاده از سنگ مرمر در سبک باروک که زادگاه آن در ایتالیا بوده است ، اینست که کشور ایتالیا سال هاست به عنوان استخراج کننده و تأمین کننده سنگ مرمر در سراسر دنیا شناخته می شود.

مادامی که نور به سنگ مرمر تابانده می شود ، مرمر مانند یک آینه عمل کرده و نور را به بیرون بازتاب می نماید. به همین علت ، روشنی محیط چند برابر می گردد.

مرمر حرارت را در خود نگه نمی دارد ، از این رو یک پوشش مناسب برای محیط حمام به شمار می رود زیرا خنکی را به محیط القا می نماید. همچنین به خوبی تمیز شده و گرد و غبار بر روی آن کمتر دیده می شود.

وان حمام کلاسیک

نصب و کارگذاری وان حمام مدل ویکتوریایی یکی از المان هایی است که اشرافیت را در این سبک به خوبی به نمایش می گذارد.

شیرآلات قابل استفاده برای این نوع وان حمام ، معمولاً به رنگ طلایی هستند که جلال و شکوه خانه های سلطنتی دوره رنسانس را یادآوری می نمایند.

حمام به سبک باروک

طراحی حمام باروک ؛ رنگ غالب ، طلایی

در این سبک ، رنگ اصلی ، تلفیق طلایی با سفید یا طلایی با مشکی است . طلایی نماد دانش ، موفقیت ، پیروزی ، ثروت ، اعتبار ، عقل و شعور ، قدرت ، مهربانی و سخاوت می باشد. در خانه های اشرافی قرون گذشته در اروپا اغلب از رنگ طلایی برای دکوراسیون خانه استفاده می کردند. استفاده از این رنگ ، به مرور در سایر نقاط جهان نیز در طراحی خانه های سلطنتی رایج گردید. در تصاویر زیر نمونه ای از به کارگیری این رنگ را در طراحی حمام به سبک باروک مشاهده می نمایید.

حمام به سبک باروک

تجهیزات بهداشتی لوکس

در تصویر زیر از تجهیزات بهداشتی به روزتری استفاده شده است. درست است که نمی توان این سبک را کاملاً باروک نامید اما با تغییر و تحولاتی که در استفاده از اشیا به کار گرفته شده ، احساس مدرنیزه تقویت می گردد.
به طور مثال در طراحی حمام به سبک باروک به جای لوسترهای لاله دار ، از چراغ آویزهای با طرح های جدید بهره گرفته شده است. وان حمام ایستاده و شیرآلات جزیره نمونه هایی از تجهیزات امروزی هستند. با تلفیق سبک باروک و سبک مدرن می توان طرح هایی به مراتب خلاقانه تر خلق نمود.

ژیمان ؛ انتخاب خوش سلیقه ها

در طراحی سرویس بهداشتی و حمام لوکس ، تجهیزاتی را در برای شما در نظر گرفته ایم که ظاهر حمام شما را چشمگیر نموده و با استفاده از آن ها می توانید یک دکوراسیون متفاوت را خلق نمایید.

شیرآلات Daniel ، چینی آلات بهداشتی Bathco  ، انواع وان و جکوزی خارجی با طرح های به روز و زیبا ، عرضه می گردد.

شرکت های ایتالیایی (daniel) و اسپانیایی (bathco) از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده محصولات بهداشتی ساختمانی هستند ، این دو برند صادرکننده محصولات باکیفیت به سراسر دنیا می باشند. شرکت شیرآلات خارجی ژیمان وارد کننده این دو برند مطرح به کشور است.

تضمین کیفیت محصولات خارجی برعهده کارشناسان ارشد ژیمان است! برای شما بهترین ها را عرضه نمودیم تا رضایتتان را شاهد باشیم!