برای داشتن یک سرویس بهداشتی مدرن و زیبا علاوه بر استفاده از تجهیزات بهداشتی شیک و باکیفیت باید به نورپردازی مناسب نیز پرداخته شود. اگر نور یک فضا به صورت طبیعی یا مصنوعی مناسب نباشد ، اجزا و تجهیزات آن طور که باید و شاید به چشم نخواهند آمد ، حتی اگر از گرانقیمت ترین مدل ها استفاده نمایید.
این نکته را به خاطر بسپارید که هریک از سبک های دکوراسیون داخلی نیازمند یک نوع نورپردازی هستند. به طور مثال در سبک روستیک نباید از نورپردازی مدرن با چراغ های سقفی LED استفاده نمود یا در سبک کلاسیک نحوه نورپردازی متفاوت است.

نحوه نورپردازی سرویس بهداشتی مدرن و زیبا

در این مطلب نحوه نورپردازی و روشنایی سرویس بهداشتی با سبک مدرن را بیان می نماییم. اگر طراحی حمام و سرویس بهداشتی شما از سایر سبک ها پیروی می کند ، حتما باید از نظرات یک کارشناس و متخصص طراحی داخلی استفاده نمایید تا براساس سبک موردنظر نوع نورپردازی را ارائه دهد.

متأسفانه در بحث آپارتمان سازی امکان استفاده از پنجره های بزرگ در محیط حمام وجود ندارد ولی در ترسیم پلان ویلاها و خانه های فوق لاکچری این امکان فراهم است و فضای حمام و سرویس بهداشتی از نور طبیعی خورشید بهره مند هستند و این دست طراح را باز می گذارد تا به بهترین ممکن نورپردازی محیط را انجام دهد.

ممکن است در نگاه اول نورپردازی سرویس بهداشتی که فاقد نور طبیعی می باشد کاری دشوار به نظر آید. اما با ترفند ها و راه حل های منطقی در طراحی می توانید نور بیشتری را وارد سرویس بهداشتی نموده و سیستم روشنایی مناسبی را در آن ایجاد کنید.

سرویس بهداشتی مدرن و زیبا

سرویس بهداشتی مدرن و زیبا

ترفندهای نورپردازی در سرویس بهداشتی مدرن فاقد نور طبیعی

برای این منظور لامپ هایی با میزان نوردهی متفاوت با رنگ های مناسب همچون هالوژن های سقفی می توان یک فضای آرامش بخش و در عین حال روشن را ایجاد کند.

چراغ های LED از جمله چراغ هایی هستند که در مصرف برق بسیار صرفه جویی می کنند. به همین دلیل می توانید برای ایجاد فضایی روشن تر در سرویس بهداشتی از چراغ های LED متعدد در نقاط مختلف این مکان استفاده کنید. نوارهای LED برای استفاده در پشت آینه و یا در زیر و اطراف کابینت سینک روشویی ، بهترین انتخاب به شمار می روند.

سرویس بهداشتی مدرن و زیبا

بهره مندی از قانون بازتاب در سرویس بهداشتی مدرن و زیبا

برای این که یک مکان از آن چه که هست روشن تر و درخشان تر به نظر برسد ، تنها یک قانون وجود دارد و آن قانون بازتاب دادن و منعکس کردن نور است. اگر می خواهید با بازتاب نور سرویس بهداشتی های تاریک را به مکانی روشن تر تبدیل کنید، باید از آینه ها به عنوان بازتاب دهنده نور استفاده نمایید.

آینه ها باعث می شوند تا فضا از آن چه که هست بزرگ تر دیده شود و هم تاثیر نور موجود در مکان را دو برابر افزایش می دهند. حالت ایده آل این است که اندازه روشویی با اندازه آینه برابر باشد.

کارگذاری نوار LED در پشت آینه ، یک ترفند ساده است که علاوه بر جلوه دادن به محیط سرویس بهداشتی ، قادر است تا بر روشنایی آن بیفزاید و فضا را بزرگ تر و عمیق تر نشان دهد.

سرویس بهداشتی مدرن و زیبا

سرویس بهداشتی مدرن و زیبا

نحوه انتخاب سیستم روشنایی مناسب برای سرویس بهداشتی مدرن

مادامی که قصد خرید سیستم روشنایی برای حمام و سرویس بهداشتی منزل را دارید ، دو نکته مهم را در نظر داشته باشید :

1- رنگ لامپ
2- قدرت لامپ

رنگ لامپ

1- طبیعی و آفتابی (Warm White & Soft White)

لامپ‌های با رنگ طبیعی و آفتابی (دمای رنگ 2700k و 3000k) دارای رنگ زرد ملایم می باشند.

2- صدفی (Cool White)

لامپ‌های با رنگ صدفی (دمای رنگ 4000k) به میزان کمی سفیدتر از لامپ‌های آفتابی و طبیعی بوده و احساس انرژی بیشتر را به افراد حاضر در فضای دارای این نور منتقل‌ می نماید. لامپ‌های صدفی مناسب برای فضاهایی مانند آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و حمام می‌باشند.

3- مهتابی (Day Light)

لامپ‌های با رنگ مهتابی (دمای رنگ 6000k) دارای رنگ آبی و سفید بوده و شبیه‌ ساز روشنایی نیم‌روز در یک روز صاف و بدون ابر می‌باشد. رنگ مهتابی بالاترین هماهنگی با محیط های مختلف نسبت به لامپ‌های آفتابی و صدفی را دارا می‌باشد.

انتخاب رنگ سیستم روشنایی ، کاملاً سلیقه ای است. اما برای دست یابی به نتیجه بهتر ، به رنگ تجهیزات سرویس بهداشتی لوکس از قبیل کاسه روشویی ،، وان جکوزی مدرن ، توالت فرنگی توکار ، رنگ دیوارها و نوع کفپوش خود دقت نمایید و براساس آن ها رنگ مناسب لامپ ها را برگزینید.

قدرت لامپ

میزان استاندارد نوردهی برای هر متر مربع ، 12 وات می باشد.با توجه به این عدد و متراژ حمام و سرویس بهداشتی خود می توانید تعداد لامپ های مورنیاز برای نوردهی مناسب را بیابید. تقسیم بندی فضا نیز یکی از عوامل مهم در نورپردازی هرچه بهتر می باشد. به طور مثال اگر به 3 لامپ نیاز دارید ، دو تای آن ها را بر روی سقف و یکی را در اطراف آینه نصب کنید تا قانون بازتاب را نیز به اجرا در آورده باشید.

نکته ای دیگری که باید به آن توجه نمایید تقسیم بندی میزان قدرت نوردهی لامپ است. به عبارت دیگر اگر نسبت به ابعاد سرویس بهداشتی به 40 وات نور نیاز دارید، به جای یک لامپ 40 واتی از چهار لامپ 10 واتی در چهار نقطه مختلف استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : خرید شیرآلات توکار ایتالیایی با طراحی متفاوت

شیرآلات خارجی ژیمان | فروش محصولات ساختمانی لاکچری

در هنگام خرید تجهیزات بهداشتی دقت لازم را بفرمایید. این نوع از لوازم منزل ، به راحتی قابل تعویض نیستند و در صورت معیوب بودن آن ها ، هزینه زیادی را بر روی دستتان خواهند گذاشت.

طول عمر بالا ، دوام زیاد و زیبایی ظاهری فوق العاده در کلیه تجهیزات بهداشتی عرضه شده توسط شرکت ژیمان ، محسوس هستند تا محصولی باکیفیت را تحویل مشتریان عزیزمان دهیم.

وان و جکوزی خارجی ،، شیرآلات ایتالیایی DANIEL  ،، چینی آلات بهداشتی BATHCO نظیر روشویی ساده BATHCO و انواع روشویی طرح دار BATHCO با ایده های خاص و منحصر به فرد ، توالت فرنگی BATHCO