سبک صنعتی متعلق به مکان یا ملیت خاصی نیست و در هر فضایی می توان ردپایی از آن را یافت. این سبک به گرایشی محبوب در انواع سبک های دکوراسیون داخلی تبدیل شده است که با کمترین هزینه می توان آن را به اجرا درآورد.
طراحی حمام صنعتی ، فرم خاصی از دیزاین حمام است و می تواند انتخاب کسانی باشد که به شکل لوکس و اشرافی بودن فضا اهمیتی نمی دهند و متریال ساده و دم دستی را ترجیح می دهند. این سبک ، زیبایی پنهان در اشیای روزمره و مواردی که شاید در نظر برخی بی اهمیت باشد ، را آشکار می نماید.

تجهیزات بهداشتی در طراحی حمام صنعتی چگونه باید باشند؟

در تجهیزات بهداشتی یک حمام صنعتی ، خطوط قوی و مشخص به چشم می خورند و هیچ زرق و برقی در آن ها دیده نمی شود. همچنین می توان وسایل جدیدتر را با وسایل قدیمی تر ترکیب نمود. در این سبک کلیه تجیهزات و لوازم ، ساده و بدون تزئینات هستند. اکسسوری ها و اشیای منحصر به فرد با فرم های جذاب و خطوط قوی ، می توانند قدرتی که این سبک دارد را نشان دهند.

سبک صنعتی از چه چیزی الهام گرفته شده است؟

سبک صنعتی از ساختمان های بزرگ نظیر انبارها ، کارخانه ها و سوله ها الهام گرفته شده است. در واقع فضای باز با یک سقفی که از ارتفاع بلندی برخوردار است ، از مهم ترین ویژگی های این سبک می باشد.

طراحی حمام صنعتی ؛ هنرهای انتزاعی

این را بدانید که همیشه می توانید از تصاویر سیاه و سفید با قاب های خیلی ساده که دارای حاشیه های پهنی هستند ، استفاده نمایید. تابلوهای قدیمی با آثار هنری انتزاعی ، مجسمه های تلفیقی و این گونه موارد را فراموش نکنید. چیزی که به سبک صنعتی جذابیت می دهد، خطر کردن است!

رنگ‌های سرد در طراحی حمام صنعتی

هنگامی که به یاد مکان های صنعتی بیفتید ، ناخودآگاه رنگ خاکستری دیوارها در نظر شما مجسم خواهد شد. پس در طراحی حمام به سبک صنعتی باید پس زمینه را خنثی در نظر بگیرید ؛ به شکلی که ته رنگ سردی را به محیط ببخشد. سفید و سیاه را نیز می توان به این رنگ اضافه کرد. در خصوص رنگ خاکستری یا طوسی بهتر است از شیدهای روشن و تیره آن نیز بهره گیرید. حتماً در این خصوص با یک طراح مشورت کنید. می توان رنگ های دیگری را نیز به آن افزود تا فضا از حالت یکنواخت بیرون آید ، البته به شرط آنکه اصالت سبک صنعتی به هم نریزد.

طراحی حمام صنعتی

بهترین رنگ برای خرید روشویی سرویس بهداشتی می تواند سفید یا مشکی باشد. در خصوص نوع ایستاده یا کاسه ای بودن آن باید براساس میزان فضایی که در اختیار دارید و مقدار بودجه ای که بابت آن هزینه می کنید ، تصمیم گیری نمایید.

فلز ، یکی از نمادها در سبک صنعتی

سبک صنعتی با فلزات عجین شده است. فولاد ، آهن و آلومینیوم ، نمادی از دیزاین صنعتی می باشند. در هنگام طراحی حمام صنعتی بهتر است از وان ساخته شده از متریال فلزی استفاده نمایید. فلز علاوه بر سردی محیط احساس تمیز بودن نیز به آن می بخشد. در کنار فلز می توانید از سنگ و چوب نیز استفاده نموده تا به نظر نرسد که داخل حمام یک کارخانه استحمام می کنید!

طراحی حمام صنعتی

طراحی حمام صنعتی

ویژگی های کفپوش های سبک صنعتی

کفپوش ها اگر از جنس سیمانی یا بتنی باشند ، بیشتر نشان گر سبک صنعتی خواهند بود. اما اگر چنین متریالی دیگر امروزه غیر قابل کاربرد است ، در طراحی حمام صنعتی خود می توانید از گزینه های دیگر نظیر چوب ، اپوکسی و یا کاشی های ساده با رنگ های خنثی استفاده نمایید.

فضای صنعتی ؛ چیزی را برای پنهان کردن ندارد!

معمولاً در چنین فضاهایی زیرساخت ها کاملاً قابل مشاهده هستند و حتی مجراهای داخلی را نیز می توان دید. دیوارهای ناتمام ، پنجره های خالی و هر چیزی که اسکلت و تأسیسات ساختمان را تشکیل می دهد، دیده می شود. این زمخت بودن طراحی حمام صنعتی را قبول کنید. دیوارهای آجری و بلوک های سیمانی را با کمک رنگ یا دیگر پوشش ها نپوشانید. لوله ها را زیر سقف کاذب، پنهان ننمایید!

بیشتر بخوانید : سبک لافت در طراحی داخلی حمام ؛ تلفیق سبک صنعتی و مینیمال

طراحی حمام صنعتی

نتیجه گیری 

همانگونه که دکوراسیون مذبور می تواند مورد توجه قرار گیرد ، از سوی دیگر ممکن است سبب زشت به نظر رسیدن یک فضا نیز گردد. به همین خاطر، افرادی که سبک صنعتی را انتخاب می نمایند، انتقادپذیر هستند و دلشان می خواهد ریسک کنند. این افراد ترسی از این که دکوراسیون انتخابیشان مورد پسند همه قرار نگیرد، ندارند.
در این مطلب سعی خود را بر آن گذاشتیم تا ویژگی ها و خصوصیات اصلی این سبک را بیان کنیم. اکنون دیگر انتخاب با شماست! اگر به این سبک علاقمند شده اید ، دست به کار شوید. مسلماً دیزاین چنین حمامی در خانه های اطرافیانتان مشاهده نخواهد شد!

ژیمان | فروش انواع تجهیزات بهداشتی لوکس

همه سعی و تلاش خود را بر آن داشته ایم تا تجهیزاتی متناسب با سبک های مختلف از جمله مدرن ، کلاسیک و … را ارائه دهیم تا محصولاتمان برای هرنوع سلیقه ای کاربرد داشته باشد.
ژیمان عرضه کننده انواع لوازم بهداشتی ساختمانی لوکس ، بهترین های این عرصه را در اختیار شما عزیزان می گذارد. محصولات ارائه شده از شرکت های معتبر در سطح بین المللی هستند و کیفیت و دوام بالای آن ها نشان از انتخاب هوشمندانه کارشناسان این مجموعه دارد.

وان و جکوزی مدرن ، شیرآلات خارجی ( شیرآلات Daniel )،، چینی آلات بهداشتی Bathco