اگر ژورنال های دکوراسیون داخلی با سبک های مختلف را مرور نمایید ، با تعداد زیادی از مدل های روشویی سرویس بهداشتی روبرو خواهید شد که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. در این حالت تصمیم گیری سخت است و باید برای یک انتخاب درست ، گرینه های دیگر نظیر ارتفاع ، ابعاد ، فضایی که در اختیارتان هست ، نوع سبکی که در نظر دارید و نحوه طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی توجه فرمایید. اینگونه شاید انتخاب هایتان محدود تر شوند و شما بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی و رنگ شیرآلات بهداشتی که مدنظرتان هست ، نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

نحوه انتخاب روشویی سرویس بهداشتی

اولین قدم انتخاب سبک دکوراسیون داخلی منزلتان می باشد. سبک مدرن ، کلاسیک ، مینیمال و … از جمله سبک های رایج در طراحی داخلی می باشد. پس از آنکه سبک مود علاقه خود را یافتید ، در مرحله بعدی باید به سراغ تجهیزاتی بروید که درخور آن سبک باشند. به طور مثال روشویی کاسه ای طرح دار را نمی توانید در سبک کلاسیک به کار برید یا از شیرآلات با طرح های قدیمی تر در دکوراسیون مدرن استفاده نمایید. رنگ آمیزی سرویس بهداشتی نیز باید براساس همان سبک باشد.

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید روشویی باید در نظر داشته باشید ، متریال و کیفیت آن می باشد. قطعاً در یک سرویس بهداشتی شیک و لاکچری ، استفاده از یک روشویی ارزان قیمت و بی کیفیت می تواند تمامی زحمتی را که برای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی کشیده اید ، بی ارزش سازد.
در ذیل مدل های مختلف روشویی تولید شده توسط مطرح ترین طراحان و شرکت های سازنده معتبر را معرفی می نماییم ، تا راهنمای شما در هنگام خرید یک روشویی کارآمد و زیبا باشد.

روشویی کاسه ای

در حال حاضر روشویی کاسه ای پرطرفدار ترین نوع روشویی های تولید شده می باشد. این نوع به دلیل تعداد طرح ها و نقوشی که هیچگونه محدودیتی در طراحی آن نیست ، از تنوع زیادی برخوردار می باشند و بدین گونه کلیه سلایق می توانند طرح موردنظر خود را پیدا کنند. اگر سبک مدرن را انتخاب نموده و در جستجوی یک گزینه لوکس هستید ، روشویی کاسه ای انتخاب مناسبی می باشد.

اگر فضایی در اختیار دارید که از هر دو طرف به دیوار منتهی می شود ، بهترین قسمت برای نصب روشویی می باشد. برای افزایش زیبایی روشویی، دیوار پشت آن را با یک متریال خاص پوشش دهید تا فضای آن را به خوبی از دیگر بخش های سرویس بهداشتی متمایز نماید.

این روشویی ها به شکلی طراحی می شوند که دارای دو بخش هستند. بخش زیرین به مانند بسیاری از روشویی ها شامل فضای خالی، قفسه یا کشو است و بخش بالایی که مخصوص شستن دست و صورت می باشد به شکل یک کاسه است که روی قسمتی از بخش زیرین قرار می گیرد.

روشویی سرویس بهداشتی

روشویی سرویس بهداشتی

روشویی سرویس بهداشتی

روشویی سرویس بهداشتی

روشویی های یک تکه

اگر فضای کافی در اختیار دارید ، استفاده از این نوع روشویی هایی که بر روی یک صفحه بزرگ نصب می شود ، مناسب می باشد. (صفحه عموماً از جنس چوب مرغوب یا pvc است) بدین ترتیب با کارگذاری دو یا سه عدد کاسه روشویی بر روی این صفحه ، فضایی را خواهید داشت که وسعت سرویس بهداشتی را به خوبی آشکار می سازد.

آینه در این نوع روشویی، معمولا روی دیوار نصب می شود و می تواند به اندازه خود روشویی عریض باشد.

روشویی سرویس بهداشتی

روشویی هایی از جنس بتن

از دیگر نمونه های مدرن ؛ روشویی های ساخته شده از متریال بتن می باشد. روشویی های بتنی را می توان بر اساس اندازه فضایی که قرار است در آن نصب شود، سفارش داد و اجرا کرد. این روشویی ها عموماً یک تکه و پیوسته هستند. البته این مدل بتنی شاید مورد پسند همه سلیقه ها نباشد ولی طرفداران خاص خود را دارد.
اگر از آن گروه افرادی نیستید که تجهیزات سرویس بهداشتی خود را براساس مُد روز تغییر می دهند و می خواهید سال ها از آن استفاده نمایید ، انتخاب روشویی بتنی کار عاقلانه ای نیست ، زیرا این نوع روشویی کاملاً براساس مُد می باشد و ممکن است بر اثر گذر زمان دیگر جذابیتی نداشته باشد.

روشویی سرویس بهداشتی کابینت دار

نوع دیگری از روشویی ها وجود دارند که به شکل کابینت یا دراور طراحی می شوند. تنها تفاوت این روشویی ها با یک دراور در این است که سطح رویی آن ها به جای مسطح بودن، دارای محلی برای شستشو می باشد.

این روشویی ها فضای بسیار خوبی برای قرار دادن وسایل بهداشتی در زیر خود دارند و از این لحاظ برای کسانی که به کشو و قفسه اهمیت زیادی می دهند، مناسب تر هستند. آینه این روشویی ها می تواند به دیوار وصل شود یا روی میز قرار گیرد.

روشویی سنگی

عموماً استفاده از سنگ های مرمر ، گرانیت ، کوارتز در ساخت روشویی ؛ قدیمی و از مُد افتاده نمی شود و از گذشته تا به امروز جایگاه خود را در طراحی داخلی حفظ نموده است. استفاده از روشویی سنگی می تواند بر جلوه سرویس بهداشتی بیفزاید و نمایش خیره کننده ای داشته باشد. تمیز کردن روشویی های سنگی به مراتب آسان تر از موارد دیگر است که از جمله مزایای آن به شمار می رود.

به طور کلی سنگ های یک تکه برای اجرای روشویی به کار می روند. اگر کاسه روشویی به شکل پیوسته با خود سنگ طراحی شود و جزیی از آن باشد، زیبایی روشویی شما بیش تر نیز خواهد شد.

روشویی سرویس بهداشتی

روشویی سرویس بهداشتی پایه دار

اگر سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون را انتخاب نموده اید ، استفاده از روشویی پایه دار کاملاً مناسب می باشد. این نوع روشویی یک میز با ارتفاع زیاد است که دارای پایه ای نازک می باشد و معمولاً یک یا دو کشوی کوچک دارد. مشاهده این روشویی ها هر بیننده ای را به گذشته های دور خواهد برد که استفاده از آن در عصر پادشاهان انگلیسی یا فرانسوی بسیار رایج بوده است.

روشویی سرویس بهداشتی

روشویی های ایستاده

در دکوراسیون مدرن و مینیمال استفاده از روشویی ایستاده جلوه خاصی را به سرویس بهداشتی شما خواهد بخشید. این نوع روشویی ها به شکل استوانه می باشند که بر روی سطح زمین قرار می گیرند و از ارتفاعی متناسب با ارگونومی بدن برخوردار هستند. ساده و زیبا هستند و عموماً دیرتر از سایر روشویی ها از مُد خواهند افتاد.

تجهیزات بهداشتی خارجی ژیمان

تنوع بالا در عرضه محصولات لوکس ساختمانی ، دست شما را باز خواهد گذاشت تا از میان بهترین های روز دنیا مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

شیرآلات خارجی ژیمان ، وان و جکوزی ، انواع روشویی های ایستاده ، روشویی های ساده bathco ، خاص ترین مدل های روشویی های طرح دار bathco ، از جمله محصولات با کیفیت از معتبرترین برندهای ایتالیایی و اسپانیایی می باشند.