فصل بهار ، فصلی آکنده از آرامش و زیبایی است که طبیعت انرژی خود را با سخاوت نثار می کند. این فصل حال و هوای خاصی دارد و احساس لذت بخشی را به انسان می بخشد. در دکوراسیون مدرن از این فصل زیبا بهره گرفته شده و سبک بوتانیکال نام سبکی است که از بهار الهام گرفته شده است.
شما می توانید طراحی حمام مدرن یا سایر قسمت های خانه خود را براساس این سبک جالب یا تلفیقی از بوتانیکال با سایر سبک ها به انجام رسانید.
اگر به دنبال بهاری کردن خانه خود در تمام فصول سال هستید ، ژیمان را در ادامه این مطلب همراهی بفرمایید!

طراحی حمام مدرن به سبک بوتانیکال

اصلی ترین موضوع در این سبک ، قرار دادن فضای زیادی برای رشد و نمو گیاهان است. این مسئله در تمامی قسمت های خانه نظیر اتاق های خواب ، اتاق پذیرایی و … باید رعایت گردد. در طراحی حمام مدرن به سبک بوتانیکال نیز این موضوع صادق است و حمام باید دارای نقوشی از سرسبزی و بهار را برای مخاطب تداعی نماید.

در تصاویر زیر ، نمونه هایی از طراحی داخلی حمام به سبک بوتانیکال را ملاحظه می فرمایید:

رنگ زمینه در سبک بوتانیکال

طراحان معماری داخلی در طراحی حمام مدرن به سبک بوتانیکال از رنگ سفید به عنوان رنگ زمینه استفاده می نمایند تا در ترکیب با رنگ سبز ، حالت بهاری و شادابی را به خوبی به چشم بیننده منتقل کند. البته می توانید از رنگ های خاکستری و … نیز به عنوان رنگ زمینه استفاده نمایید.

استفاده از سایه های رنگ سبز پاستیلی برای تأکید بر روحیه آرام و پس زمینه ای با رنگ های طبیعی انتخاب کنید ، حد اکثر سه سایه سبز از آن ها در سطوح چوبی مات یا سفید استفاده کنید. ارتباط با این نوع دکوراسیون چشم شما را خسته نمی کند و به شما امکان می دهد آرامش بیشتری در فضا پیدا کنید.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح های طبیعت در طراحی حمام مدرن

یکی از راهکارهایی که می تواند طبیعت را به داخل حمام های کوچک که فضایی زیادی ندارند ، بیاورد استفاده از کاغذ دیواری هایی با نقوش گیاهان ، دریا و … می باشد. بدین ترتیب می توانید در هنگام استفاده از وان از بهاری بودن حمام خود لذت کافی را ببرید!

امروزه پوسترهای زیادی نیز با کیفیت های بالا چاپ می شوند که شما می توانید طرح دلخواه خود را انتخاب نموده و بر روی دیوار حمام خود نصب نمایید.

گیاهان سبز ، المان اصلی در سبک بوتانیکال

از گیاهان در گلدان های بلند ، ایستاده و در ارتفاع های مختلف استفاده نمایید. قبل از انتخاب گیاه ، تحقیق نمایید که چه نوع گیاهانی با اکوسیستم حمام و سرویس بهداشتی شما سازگار خواهند بود. ورود گیاهان به هر محیطی ، شادابی و نشاط را ارزانی می دارد و یک سلاح مناسب برای مبارزه با افسردگی و تنش های روحی می باشد ، خصوصاً در فصل زمستان که دیگر اثری از برگ های سبز درختان نیست و به علت کوتاه تر شدن طول مدت روز ، تعداد زیادی از افراد دچار افسردگی های مقطعی ، خستگی و کسلی مفرط در طی روز می گردند.

روانشناسان استفاده از گیاه در داخل محیط خانه را ، افزودن دینامیسم به فضا می نامند. دینامیسم در لغت به معنی تحرک و پویایی و در آثار فروید بنیانگذار علم روانکاوی ، دینامیسم به معنی قوه محرکه ، نیرو و انرژی حرکت و زندگی یک موجود یا یک شیئی است.

با آوردن گیاهان همیشه سبز به درون خانه می توانید از بروز این اتفاق جلوگیری کنید و شور و شادی را به روحیه اعضای خانواده خود منتقل نمایید.

پرهیز از پر زرق و برق کردن محیط

با ساده نگه داشتن اشکال به کار رفته در طراحی حمام مدرن خود ، تجملات را از فضای آرامش بخش باری خود دور نمایید. به عبارتی دیگر ، ردپای سبک مینیمالیسم در سبک بوتانیکال به خوبی مشاهده می شود و استفاده از بافت و متریالی که از الگوهای ساده انتزاعی بهره گرفته شده باشد ، توصیه می گردد.

نورپردازی مناسب در طراحی حمام مدرن بوتانیکال را فراموش نکنید!

نورپردازی یکی دیگر از المان های این سبک به شمار می رود. عموماً بهتر است در این سبک طراحی داخلی حمام ، از نوع طبیعی بهره بگیرید و از نورهای مصنوعی کمتر استفاده نمایید. در صورتی که فضای شما قابلیت استفاده از نور طبیعی را ندارد ، حتماً از لامپ های پُرنور استفاده کنید تا سبزی گیاهان را بیشتر به چشمان بیننده رساند.

تجهیزات بهداشتی ساختمانی ژیمان | طراحی حمام مدرن

محصولات وارداتی ژیمان از بهترین برندهای سطح جهانی ، شرکت Daniel ایتالیا و Bathco اسپانیا ، از برترین متریال اولیه تولید و عرضه می گردد.

وان و جکوزی ، چینی آلات بهداشتی bathco ، شیرآلات Daniel ، روشویی ایستاده ، با زیباترین و شکیل ترین طرح ها در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.