تفاوت آداب و رسوم ملت ها ، هر کشوری را متمایز از دیگری نموده و همین اختلاف سلیقه ها و وجود تفاوت هاست که جهان را سرشار از زیبایی می کند. نحوه چیدمان دکوراسیون منازل در هر کشوری براساس ویژگی هایی شکل می گیرد که به آن فرهنگ می گویند. فرهنگ عبارتست از اندیشه ها ، ایمان و باورها ، سنت ها و ذخیره های فکری و ذهنی مردمان آن سرزمین که از قرون گذشته به یادگار مانده است.
معماران از هزاران سال قبل مسئولیت مهمی را در شناساندن فرهنگ مردم کشورشان داشته اند. هر بنا و سازه در هر گوشه ای از جهان نشان دهنده سبک فرهنگی و تاریخ ادبیات مردم آن خطه است.
در حال حاضر سبک های دکوراسیون زیادی برای طراحی فضای داخلی منازل وجود دارد که در متن ذیل به بررسی تعدادی از آن ها به منظور طراحی داخلی حمام می پردازیم :

انتخاب طراحی داخلی حمام براساس سبک های دکوراسیون سایر کشورها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در طراحی داخلی حمام به سبک های کشورهای خارجی چه نوع المان هایی بیشتر مطرح است و با دانستن این موضوع و علاقمندی به یک سبک خاص ، آن را در حمام منزل خود اجرا و پیاده سازی نمایید.

طراحی داخلی حمام به سبک ایتالیایی

میلانی ها در قرون گذشته ، با توجه به نوع پوشش خاصشان در جوامع بین المللی شناخته می شدند. استفاده از لباس هایی با پارچه های راه راه و یا تزئینات لباس توسط چرم براق ، نوع پوشش آن ها را با سایر ملل متفاوت می نمود.
تنوع شکل لباس برای مردم ایتالیا در دوره های زمانی گذشته بسیار حائز اهمیت بوده است و افراد خوش لباس مورد تحسین قرار می گرفتند. پارچه های خاص با نقوش زیبا جزء مناسبات فرهنگی کشورشان به حساب می آید.

پیوند مردمان این سرزمین با معماری ، هنر ، موسیقی و غذا ؛ ایتالیا را دارای فرهنگ منحصر به فردی نموده است که توجه به جزئیات از اهمیت زیادی برخوردار است.

سبک دکوراسیون ایتالیایی را نیز می توان متأثر از شکل لباس هایشان دانست و در طراحی داخلی حمام به سبک میلانی ها رنگ آمیزی دیوارها دارای تضاد گرافیکی می باشد و برگرفته از همان نقوش عجیب و غریب لباس هایشان هست.
تجمل گرایی ایتالیایی ها باعث شده تا در تهیه تجهیزات بهداشتی به دنبال کالاهای خاص باشند و این محصولات ( وان حمام ، شیرآلات ، روشویی و … ) را براساس مُد روز خریداری نمایند.

طراحی داخلی حمام

طراحی داخلی حمام

طراحی داخلی حمام

طراحی داخلی حمام به سبک اسپانیایی

برگزاری جشن های ملی و سنتی از دیرباز تاکنون ، اسپانیایی ها را به یک ملت پُرشور و نشاط تبدیل نموده است. فرهنگ و آداب و رسوم آن ها ، برای هر شخصی که فقط یک بار به اسپانیا مسافرت نموده است ، جالب توجه می باشد. جنب و جوش زیاد در برگزاری جشن ها و مراسمات ، استفاده از رنگ های شلوغ در دیزاین فضای مخصوص جشن و لباس هایی با ایده های جالب بر روی سبک دکوراسیون آن ها تاثیر گذاشته و می توان سبک اسپانیایی را دنیایی از رنگ ها دانست.

طراحی داخلی حمام نیز با رنگ های شاد و با شید های رنگی تند صورت می پذیرد. از آن جایی بیشتر جشن ها در اسپانیا در فضای باز و به صورت جمعی برگزار می گردد ، طراحی تجهیزات بهداشتی متأثر از ایده گرفتن از طبیعت و فضای خارج از خانه می باشد. با توجه به اینکه عموم مردم اسپانیا افراد ثروتمندی نیستند ، اما به دلیل روحیه بالای ایشان در اغلب طراحی های داخلی منازل از لوازمی نه چندان گران قیمت و در عین حال زیبا و مهیج استفاده می گردد.
در تصاویر زیر چند نوع دیزاین حمام را در خانه های لاکچری اسپانیایی مشاهده می نمایید:

طراحی داخلی حمام

طراحی حمام به سبک امریکای جنوبی (برزیلی)

طراحی داخلی حمام براساس المان های طبیعی جنگل های استوایی آمازون ، بارزترین راه شناخت حمام برزیلی از میان سایر سبک ها می باشد.
در ساختمان لوکس و یا هنل های بسیار گران قیمت می توانید نمونه ای از یک حمام با طراحی شبیه به پوشش های جنگلی را مشاهده نمایید که فضایی مطبوع و دلپذیر را برای استحمام فراهم می آورد.

طراحی داخلی حمام

طراحی داخلی حمام

طراحی حمام به سبک استرالیایی

زندگی در طبیعت زیبای سرزمینی در قاره اقیانوسیه به نام استرالیا ، تفکرات مردمان آن را به سوی مینیمالیستی و ساده زیستی سوق داده است. افرادی که به جزئیات تجملی اهمیت زیادی نمی دهند و زیبایی را در کلیات می بینند. فضای خانه ها در استرالیا اغلب به رنگ های روشن می باشد که الهام گرفته از آرامشی است که از طبیعت دریافت می کنند. از مصالح طبیعی نظیر چوب بیشتر در ساخت پنجره ها استفاده می گردد.

طراحی داخلی حمام استرالیایی نیز با توجه به همان فرهنگ ساده اندیشی ، برگرفته از تجهیزات بهداشتی ساده می باشد که تنها کارایی و کیفیت مدنظر می باشد نه زرق و برق و تجمل گرایی آن.

طراحی داخلی حمام

طراحی حمام به سبک اندونزیایی

فرهنگ غنی مردمان اندونزی موجب گردیده تا نمادهایی که نشان دهنده آداب و رسوم و سنت های ایشان از قرن های گذشته تا به امروز بوده است ، در طراحی دکوراسیون منازل نیز استفاده گردد. اگر به اندونزی سفر کرده باشید ، هتل هایی را مشاهده خواهید نمود که حمام را برای استفاده گردشگران به شکل های زیر طراحی نموده اند. کاملاً متأثر از نمادهای قومی و ملی و قطعاً حضور پارامترهای طبیعی از مصالح گرفته تا استفاده از گیاهان طبیعی درشت برگ در آن دیده می شود.

طراحی داخلی حمام

طراحی داخلی حمام

طراحی داخلی حمام ژاپنی ، تایلندی ، چینی و سایر کشورهای آسیای دور را نیز می توان بر همین اساس دانست. استحمام در وان حمامی که می توانید از میان پنجره ها منظره بی نظیر طبیعت را مشاهده نمایید و در عین حال شنیدن صدای آب در میان سکوت حاکم بر فضای حمام ، لذت مضاعفی را دربرخواهد داشت که درمان کننده امراض روحی و جسمی می باشد و تا مدت ها فرد را از افکار و دغدغه های ذهنی دور نگه خواهد داشت.

طراحی داخلی حمام

مطلب پیشنهادی : طراحی حمام آسیایی

طراحی حمام به سبک اسکاندیناوی (سوئدی)

خونسردی ، رعایت حقوق شهروندی ، اهمیت به پبشرفت جامعه ، طبیعت دوستی و خوش گذرانی از جمله ویژگی های بارز مردم شمال اروپا و اسکاندیناوی می باشد. آن ها علاوه بر اینکه به تلاش کردن معتقد هستند در عین حال ، لذت بردن از تفریحات را نیز به همان اندازه مهم و ضروری می دانند. استفاده از سونا و جکوزی خانگی در میان بیشتر مردمان این سرزمین رایج است و طراحی داخلی حمام کاملاً مدرن و به روز می باشد و تمامی عناصر یک حمام شیک و امروزی در آن به چشم می خورد.

تجهیزات بهداشتی ساختمانی لوکس ژیمان

ژیمان برای شما مشتاقان به اجرای طراحی داخلی با سبک های مختلف اروپایی ، آسیای شرقی و امریکای جنوبی خاص ترین محصولات روز دنیا را ارائه می دهد.

سبکی رویایی را برای شما درنظر گرفته ایم!

وان جکوزی ، شیرآلات daniel ، چینی آلات بهداشتی bathco ، با بالاترین سطح کیفی از شرکت های معتبر ایتالیایی دنیل و اسپانیایی بثکو عرضه می گردد.