سبک نئوکلاسیک برگرفته از دیزاین داخلی در دوران یونان و روم باستان می باشد. این سبک هنوز هم در خانه های لوکس معاصر شهرهای پاریس و رم جریان دارد. اگر برایتان جالب است تا با این نوع سبک و طراحی حمام نئوکلاسیک آشنا شوید و تفاوت آن را با سبک کلاسیک بدانید ، مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

طراحی حمام نئوکلاسیک

برخی سبک نئوکلاسیک را تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن می دانند. باید گفت در طراحی حمام نئوکلاسیک ، ظرافت تجهیزات بهداشتی خریداری شده بسیار نزدیک به سبک کلاسیک است و در پرداخت به جزئیات می توان از مدل هایی به سبک مدرن استفاده نمود.

اگر فردی هستید که میان دو راهی انتخاب سبک مدرن یا کلاسیک مانده اید ، انتخاب این سبک می تواند علاقه شما را به هر دوی این سبک ها برطرف سازد. این نوع دکوراسیون ، آرامش سبک مدرن را دارد و در عین حال حالت تجملی سبک کلاسیک را به بیننده القا می نماید.

سبک نئوکلاسیک طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب نموده است و طراحی داخلی به این نوع سبک بسیار آسان است و می توان بهترین دکوراسیون ها را خلق نمود.

وان حمام ؛ مدل ویکتوریایی

در طراحی وان حمام ویکتوریایی ، نیم نگاهی به مدل های کلاسیک و باستانی رومی شده است. به همین منظور معمولاً از وان مدل ویکتوریایی برای طراحی حمام نئوکلاسیک استفاده می شود. در صورتی که وان دلخواه شما این مدل نیست می توانید از مدل هایی با طرح های مدرن تر استفاده نمایید. بدین طریق حالت مدنیزه فضا را بیشتر می نمایید.

کاسه روشویی و شیرآلات به کار رفته در سبک نئوکلاسیک

کاسه روشویی های جدید ، بر روی سینک قرار می گیرند و برخلاف مدل های قدیمی تر از کابینت برخوردار نمی باشند. شیرآلات نصب شده بر روی این مدل از روشویی کاسه ای ، می تواند از نوع توکار یا روکار باشد. اگر بخواهید کاملاً به روز عمل نمایید ، باید از شیرآلات توکار استفاده نمایید.

اگر علاقمند هستید تا حالت کلاسیک در فضا بیشتر احساس شود ، باید از شیرآلاتی با مدل های سنتی استفاده نمایید. بهترین رنگ شیرآلات برای حفظ حالت سلطنتی ، طلایی است. به همین منظور پیشنهاد ما ، بررسی مدل های شیرآلات طلایی جدید ژیمان است!

طراحی حمام نئوکلاسیک

رنگ پردازی در حمام نئوکلاسیک

برای دکوراسیون حمامی به سبک نئوکلاسیک ، نباید از رنگ های تند و غلیظ استفاده کنید. شیدهای رنگی ملایم و خنثی بهترین رنگ برای دیزاین حمام هستند. رنگ های ماسه ای ،  شیری ، کرمی ، خاکستری ، سفید ، رنگ های محبوب در این سبک هستند. برای آنکه مدرنیزه را در این فضا جاری سازید ، می توانید با رنگ های خاص و فانتزی نظیر زمردی ، زیتونی ، خردلی و … تضاد خوبی ایجاد نمایید. در تصاویر زیر ، شیدهای رنگی متفاوت را مشاهده می نمایید.

طراحی حمام نئوکلاسیک

رنگ شامپانی ؛ یک رنگ پرکاربرد برای سبک نئوکلاسیک

یکی از رنگ های معروف مورداستفاده در طراحی حمام نئوکلاسیک ، رنگ شامپاینی می باشد. این تناژ رنگی ترکیبی از رنگ طلایی و نقره است.

این رنگ چند سالیست که وارد عرصه طراحی داخلی ایران شده است و توانست ظرف مدت کوتاهی طرفداران زیادی را به خود جلب نماید. تلفیق طلایی و نقره ای در کنار مقادیر اندکی صورتی ، به عنوان یک رنگ ملایم و بسیار چشم نواز محسوب می گردد که دکوراسیون را متفاوت تر از آنچه که در گذشته بوده است می نماید.

طراحی حمام نئوکلاسیک

نحوه نورپردازی

برای جذاب تر شدن فضا ، باید بر روی نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی کار کنید. به همین منظور نباید تنها به کارگذاری چراغ آویزهای مرکزی اکتفا کنید. برای این منظور باید از لامپ های ال ای دی مخفی در سقف استفاده نمایید. توجه کنید که محل قرار گیری لامپ ها کاملاً تقارن داشته باشد.

نوع کفپوش ها

بنا به توصیه متخصصان این حرفه ، برای طراحی حمام نئوکلاسیک باید از سنگ یا سرامیک های براق به عنوان کفپوش استفاده نمایید. زیرا این نوع کفپوش حالت تجملی و اشرافی خانه های کلاسیک در دکوراسیون خانه های قرن 18 را یادآور می شود. بهتر است از وان حمام جزیره استفاده کنید تا با قرار دادن آن در منقطه کانونی حمام ، کفپوش ها نمای بیشتری داشته باشند.

استفاده از پرده در طراحی حمام نئوکلاسیک

در صورتی که حمام شما دارای پنجره است به دو صورت می توانید عمل کنید :

1- برای آنکه سبک کلاسیک را به حمام خود آورید ، باید از پرده هایی آویز استفاده نمایید. همانطور که در اغلب فیلم های تاریخی دیده می شود ، پرده های مورد استفاده در آن زمان از جنس الیاف طبیعی پنبه و کتان بوده است. اغلب بلندتر از اندازه پنجره ها دوخته می شدند و مقداری از پارچه به صورت متراکم بر روی زمین قرار می گرفته است. اگر سالن حمام شما دارای پنجره است ، برای جذاب تر شدن جلوه حمام نئوکلاسیک از پرده هایی با طراحی و نقوش کلاسیک استفاده نمایید.

2- برای آنکه سبک مدرن را اجرا نمایید ، باید بگذارید تا نور طبیعی وارد محیط حمام گردد و هیچ نوع پرده ای را نباید نصب کنید.

ژیمان | وارد کننده انواع تجهیزات بهداشتی لوکس

تنوع سبک های طراحی داخلی در سال های اخیر دست شما را در انتخاب باز می گذارد. اگر ذهن خلاقی دارید ، نگرانی درباره خلق ایده های نو شما وجود ندارد و طراحان قادرند تا براساس جدیدترین متریال و متدها ، ایده شمال را به بهترین شکل ممکن اجرا و پیاده سازی نمایند.

محصولات ساختمانی وارداتی ژیمان این امکان را فراهم می آورد تا شما بتوانید هرنوع سبک دکوراسیونی را طراحی و اجرا نموده و جلوه ای ویژه به فضای حمام و سرویس بهداشتی خود ببخشید که هر بیننده ای را محسور خود سازد.

شیرآلات ایتالیایی DANIEL ،، چینی آلات بهداشتی BATHCO ،، وان حمام خارجی ،، وان جکوزی خارجی با بالاترین کیفیت

چشمان شما لایق دیدن زیبایی ها هستند! تجهیزات بهداشتی لوکس ژیمان زیبنده خانه شما عزیزان است!