عناصر طبیعی در طراحی دکوراسیون شرقی به وفور یافت می شود. آن ها معتقدند همه‌ی اشیاء دارای ارتعاش هستند. هر چه را که می‌بینید، می‌شنوید و لمس می‌کنید ، به دلیل اینکه پیوسته در حال جنبش است، ارتعاشی از خود ساطع می‌کند. به همین دلیل نظر بر این دارند که استفاده از المان های طبیعی فضا را سرشار از انرژی های مثبت می کند. این طرز فکر به مرور زمان به سایر نقاط جهان نیز رسیده است و افراد در قاره های مختلف نظیر اروپا ، امریکا و … نیز از عناصر طبیعی در طراحی دکوراسیون خانه خود بهره می برند. در متن زیر به بیان فنگ شویی حمام می پردازیم :

فنگ شویی حمام

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی به معنی باد و آب است و فلسفه ای باستانی در آسیای شرقی دارد. فنگ شویی علمی است که از 6000 سال قبل در کشور چین استفاده می شده است. این علم کمک می کند تا از انرژی موجود در طبیعت استفاده نموده و هماهنگی بیشتری بین عناصر با بدن خود برقرار کنیم.

فنگ شویی اشاره به چیدمان (layout) دارد. این علم به منظور یافتن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان‌های مسکونی ، تجاری ، باغ و … استفاده می شود تا بهترین اثر را بر سلامتی ، ثروت ، شادی و موفقیت داشته باشد.

فلسفه فنگ شویی

فلسفه فنگ شویی ، پرهیز از بی نظمی و آشفتگی در هر چیزیست. بی نظمی ، همان مقوله ایست که مانع فرصت آفرینی می شود. هیچ انسان بی نظمی، فرصت آفرین و کاریزماتیک نیست و انسان هایی که کاریزما نباشند، دارای انرژی مثبت نیستند. برای همین، فنگ شویی به ما یادآوری می کند که باید در چیدمان و دکوراسیون، نظم را در اولویت در نظر گرفته و با استفاده از رنگ های مناسب ، خطوط منحنی و تعیین جهت درست برای قرار گیری هر وسیله ، ظرفیتی شاد ایجاد نمود.
فنگ شویی بدون خلاقیت معنی ندارد. فنگ شویی یعنی به کار بستن نوآوری در سبک زندگی. پس در اجرای اصول فنگ شویی، باید ذهن خلاق خود را به کار ببندید. در ذیل به المان هایی از طبیعت که در فنگ شویی حمام معنا و مفهوم خاصی دارد اشاره می نماییم :

استفاده از عناصر طبیعی در طراحی دکوراسیون حمام

عناصر طبیعی در هر دو نوع سبک مدرن یا کلاسیک قابل استفاده هستند. شما می توانید هر نوع از المان طبیعی را که مدنظرتان هست در دکوراسیون حمام خود پیاده سازی و اجرا نمایید.

عنصر سنگ و چوب در فنگ شویی حمام

از سنگ و چوب می توانید به عنوان texture (بافت) استفاده نمایید ، در واقع به دیوارها یا کف حمام بافتی طبیعی ببخشید.
استفاده صحیح از عنصر چوب در فنگ شویی می تواند ثروت و فراوانی را ایجاد کند. عنصر چوب به شما حس قدرت می بخشد و شما را به جنب و جوش وا می دارد. عنصر چوب گیرنده و دفع کننده امواج منفی می باشد. بنابراین اگر می خواهید انرژی مثبت در شما به وجود آید ، حتما از وجود عنصر چوب در طراحی داخل حمام و یا قسمت های دیگر خانه غافل نشوید!

ترکیب سنگ و چوب می تواند فضایی گرم را ایجاد نماید. برای رسیدن به این منظور می توانید از قفسه های سنگی یا یک روشویی سنگی استفاده نمایید. هم جنین می توانید جکوزی خانگی و یا وان حمام ساده را در درون قالبی از سنگ طبیعی کارگذاری نمایید.

فنگ شویی حمام

فنگ شویی حمام

استفاده از سنگ ریزه می تواند به عنوان کفپوش در طراحی داخلی حمام نیز به کار گرفته شود. البته منظور کل کف حمام نمی باشد و تنها پیرامون وان حمام است که می تواند یک فضای دراماتیک و کاریزماتیک ایجاد نماید. همچنین می توانید از سنگ ریزه ها دورتادور قاب آیینه ای به عنوان تزئین استفاده کنید.

فنگ شویی حمام

رنگ ها در فنگ شویی حمام

فنگ شویی معتقد است که رنگ ها بر زندگی افراد تاثیر گذار هستند. رنگ ها اثر قابل توجهی بر روی عملکرد مغز دارند. سبز رنگ طبیعت است و شادی آفرین ، آبی رنگ آسمان، امید بخش است و رنگ های روشن، انرژی زا هستند.

فنگ شویی حمام

آینه ها در فنگ شویی حمام

آینه در فنگ شویی حمام ، ابزاری برای جذب به شمار می رود. ابزاری برای حرکت و رسانه ای برای دیده شدن بهتر انسان و اشیا.
آینه ، همواره فضا را بزرگ تر نشان می دهد و این بزرگ شدن ، می تواند در بزرگ منشی و تقویت اعتماد به نفس افراد تاثیرگذار باشد. با جادوی آینه ها، می توان فضای کوچک را بزرگ، انحناها را پوشش و حتی ناصافی ها را مغلوب کرد و این همان تفکر و فرهنگ مثبت اندیش بودن را یادآور می شود.
فنگ شویی معتقد است که آینه ها با شکل دایره و هشت ضلعی، ترکیب و تصویر بهتری را منعکس می کنند. در معماری ایرانی نیز هشتی های زیادی را در یک بنای تاریخی مشاهده می کنیم که به نوعی نشان دهنده همین فلسفه در طراحی می باشند.

فنگ شویی حمام

در تصاویر زیر نمونه هایی از طراحی دکوراسیون حمام را ملاحظه می فرمایید که در آن از یک یا چند المان طبیعی بهره گرفته شده که جذابیت فضا را چندین برابر نموده است.

فنگ شویی حمام

فنگ شویی حمام

فنگ شویی حمام | تجهیزات بهداشتی لوکس ژیمان

شیرآلات خارجی ژیمان ، انواع مختلف وان و جکوزی ، چینی آلات بهداشتی bathco با تنوع بالا در طرح ، رنگ و ابعاد قادرند تا هر محیطی را شیک و زیبا سازند. علاوه بر جذابیت بصری ، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تجهیزات بهداشتی ژیمان سبب می گردد تا با گذر زمان ، ظاهر خود را مانند روز اول حفظ نمایند ، کدر نشده و به راحتی تمیز شوند.

با تجهیزات بهداشتی ژیمان حمام و سرویس بهداشتی خانه شما لوکس ، زیبا و آرامش بخش خواهد شد ، زیرا ما در عرضه محصولات به زیبایی اندیشیده ایم و بهترین ها را انتخاب نموده ایم.