آیا وان آب گرم برای پوست شما خوب است؟ در این مطلب بافواید جکوزی برای پوست آشنا خواهید شد. همچنین برای اطمینان از اینکه پوست شما سالم و هیدراته می ماند و در عین حال از مزایای مختلف جکوزی بهره می برد، 5 نکته ویژه مراقبت از پوست را بیان می نماییم.

فواید جکوزی برای پوست

هیچ چیز آرامش بخش تر از استراحت در جکوزی نیست! دمای آب گرم جکوزی جریان خون را افزایش می دهد. این افزایش گردش خون برای شادابی پوست عالی است و می تواند سلامت کلی پوست را بهبود بخشد.

با این حال، کاربران جکوزی ممکن است متوجه شوند که مشکلات مکرر خشکی پوست را تجربه می کنند. علاوه بر اینکه آب داخل جکوزی در دمای بالا قرار دارد، حاوی مواد شیمیایی مختلفی نیز می باشد. بنابراین باید مراقبت بیشتری از پوست خود داشته باشید.

ما نکات مراقبت از پوست وان آب گرم را گردآوری کرده ایم تا مطمئن شوید که می توانید بدون هیچ نگرانی از وان جکوزی مدرن خود لذت ببرید!

خرید وان آب گرم خانگی

نکات مهم در هنگام استفاده ار جکوزی

برای بهره مندی از فواید جکوزی برای پوست خود، حتماً این نکات را رعایت نمایید:

1- بعد از جکوزی، یک دوش سریع بگیرید! 

افزودن کلر، برم یا محصول مشابه به جکوزی برای ضدعفونی و ایمن نگه داشتن آن ضروری است. با این حال، این ضدعفونی‌کننده‌ها نباید برای مدت طولانی روی بدن یا لباس‌های شما باقی بمانند. این مواد شیمیایی روغن های ضروری را از پوست شما می گیرند و باعث خشک شدن آن می شود.

علاوه بر این، اغلب چندین ماده شیمیایی متعادل کننده pH نیز در آب جکوزی وجود دارد. اگرچه این ها برای ساختار وان آب گرم مفید هستند، اما ممکن است برای پوست چندان فواید چندانی نداشته نباشند. به همین دلیل است که توصیه می شود بعد از خروج از جکوزی سریعاً دوش بگیرید و کلر و سایر مواد شیمیایی را از پوست خود بشویید. این کار از تأثیر منفی مواد شیمیایی روی پوست شما جلوگیری می کند. همچنین از فواید جکوزی برای پوست یعنی سلامتی و شادابی آن بهره مند خواهید شد.

فواید جکوزی برای پوست

2- از مالش شدید حوله با پوست خودداری نمایید!

اغلب افراد وقتی از جکوزی بیرون می آیند، اولین کاری که انجام می دهند این است که یک حوله بردارند. در حالی که ممکن است تمایل داشته باشید که خود را خشک کنید، بهتر است بلافاصله این کار را انجام ندهید. آب داغ منافذ پوست را باز می کند. اگرچه این برای پوست مفید است، اما آن را آسیب پذیر می کند.

بنابراین اگر بلافاصله با حوله شروع به مالش شدید پوست خود نمایید، باعث تحریک آن خواهید شد. یک الی دو ساعت بعد پوست شما کاملاً خشک شده و نتیجه آن خارش، قرمزی و التهاب خواهد بود. بنابراین جهت بهره مند شدن از فواید جکوزی برای پوست با ملایمت و احتیاط خود را خشک کنید.

3- استفاده از یک مرطوب کننده را فراموش نکنید!

نکته مهم مراقبت از پوست بعد از جکوزی، مرطوب نگه داشتن آن است. زمان ترجیحی برای مرطوب کردن با کرم های آبرسان، زمانی است که دوش بگیرید و پوست شما هنوز مرطوب باشد. استفاده از یک مرطوب کننده یا آبسان، رطوبت را در لایه بالایی پوست شما محبوس می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا هیدراته شده و صاف گردد. پس از انجام این کار حتماً تفاوت آن را با زمان هایی که از مرطوب کننده استفاده نمی کردید، متوجه خواهید شد!

4- برای لایه برداری هفتگی یا ماهانه برنامه ریزی نمایید!

متخصصان پوست همیشه لایه برداری را به عنوان یک نکته عالی برای حفظ سلامت و نرمی آن توصیه می کنند. لایه برداری فرآیندی برای از بین بردن سلول های مرده پوست به شمار می رود. هنگامی که لایه برداری می کنید، به منافذ پوست اجازه می دهید تا سلول های سالم تری را بازسازی کنند. از آنجایی که سلول‌های تازه پوست جایگزین سلول‌های قدیمی می‌شوند، متوجه خواهید شد که پوست شما دیگر احساس خشکی نمی‌کند.

با این حال مراقب باشید که بیش از حد لایه برداری نکنید، زیرا می توانید پوست خود را ملتهب کنید. براساس نوع پوست خود بهتر است که به برنامه هفتگی یا ماهانه لایه برداری پایبند باشید. همچنین می توانید با یک پزشک و متخصص پوست در این مورد مشورت نمایید. برای به حداکثر رساندن فواید لایه برداری، استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید.

5- هیدراته بمانید! – فواید جکوزی برای پوست

در حالی که رسیدگی به سطح پوست مهم است، توجه به آبرسانی آن نیز در هنگام استفاده از جکوزی ضروری است. به همین دلیل قبل و بعد از خیساندن خود در وان آب گرم مقدار زیادی آب بنوشید. این کار با اثرات کم آبی در طول مدتی که درون وان هستید، مبارزه می کند. هیدراته ماندن به شاداب ماندن پوست پس از جکوزی کمک می کند و این می تواند از فواید استفاده از وان آب گرم به شمار رود.

علاوه بر این، برای هیدراته ماندن باید میزان مصرف روزانه آب خود را کنترل کنید. کارشناسان بهداشت نوشیدن 2 لیتر یا نیم گالن آب در روز را توصیه می کنند.

فواید استفاده از جکوزی

سخن پایانی – فواید جکوزی برای پوست

هیچ چیز بهتر از پایان دادن به یک روز خسته کننده نیست، در حالیکه در جکوزی خانگی خود غوطه ور هستید و به موزیک ملایمی گوش می دهید. آب درمانی با جکوزی یک راه موثر برای کاهش دردهای عضلانی و ماهیچه ها می باشد. به علاوه می توانید از فواید جکوزی برای پوست نیز بهره مند گردید.

توجه داشته باشید که خیساندن بیش از حد می تواند باعث خشکی پوست شما شود، اما این موضوع نباید مانع از لذت بردن از غوطه ور شدن در وان آب گرم گردد. اگر به یک روال منظم مراقبت از پوست پایبند باشید و هیدراته بمانید، متوجه خواهید شد که استفاده از وان آب گرم هیچ تاثیر منفی روی پوست شما نخواهد گذاشت!

تجهیزات بهداشتی لوکس ژیمان

اگر به دنبال یک جکوزی جدید و مدرن هستید، با کارشناسان شرکت ” ژیمان ” تماس بگیرید. جکوزی دو نفره خارجی با بهترین کیفیت برای حمام مستر خانه لوکس شما عرضه می گردد.

برای مشاهده انواع مدل های وان آب گرم وارداتی شیک و به روز در سایت ” ژیمان ” به صفحه ذیل مراجعه نمایید:

وان جکوزی خارجی