حمام ها در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند، اما واقعیت این است که اکثر ما به دنبال ایده هایی خاص برای حمام های کوچک یا بزرگ خود هستیم تا تغییرات چشمگیری را رقم زنیم! مشاوران طراحی دکوراسیون همواره برای کمتر دیده شدن محدودیت‌های موجود در فضای حمام می کوشند تا با چیدمان هوشمندانه و استفاده از رنگ‌های مناسب فضا را تماشایی نمایند.
وان یکی از تجهیزات مهم حمام به شمار می رود که نصب و کارگذاری آن در حمام به هردو سبک کلاسیک و مدرن یک نقطه قوت به حساب می آید.
در این مطلب پس از بیان چند نکته در مورد ایده پردازی حمام شیک و مدرن، چند مدل جدید وان ساده خارجی ژیمان را به شما عزیزان معرفی می نماییم.

ایده پردازی با نصب وان ساده خارجی

1- جزئیات دقیق را فراموش نکنید!

این جزئیات کوچک است که می تواند کمک زیادی به زیباتر شدن دکوراسیون حمام شما نمایند. در واقع «جزئیات ظریف‌تر، تفاوت بزرگی در ظاهر و احساس یک حمام کوچک ایجاد می‌کنند. »
به طور مثال دستگیره های روشویی کابینت دار تنها برای استفاده از کارایی آن تعبیه نشده اند و بهتر است با ظاهر کلی حمام هماهنگ شوند. مثلاً دستگیره‌های منحنی باریک، ظاهری ظریف تری دارند، پس برای استفاده حداقلی از فضا مناسب تر هستند. اگر فضای کمی در اختیار دارید، توصیه می شود از وان ساده خارجی با گوشه های گرد استفاده کنید. گوشه های زاویه دار فضا را خشن تر می کنند و برای حمام هایی با مساحت بیشتر ایده آل ترند.

2- ترفند کاشی کاری در کنار استفاده از وان ساده خارجی

مقدار فضایی که در اختیار دارید و آنچه چشم درک می کند لزوماً یکسان نیستند. با مرزهای ادراک بازی کنید و کناره حمام و دیوار خود را کاشی کاری نمایید. ایده کاشی کاری خصوصاً برای فضاهای کوچک بسیار جالب توجه است، زیرا تشخیص اینکه هر کدام از کجا شروع می شوند برای بیننده سخت است. در نتیجه فضای شما بزرگ تر به نظر می رسد. از رنگ ها غافل نشوید! کاشی های روشن و ساده عملکرد بهتری را در زیباتر دیده شدن دکوراسیون حمام از خود نشان می دهند. از رنگ های تند خصوصاً برای فضاهای با مساحت پایین خودداری نمایید.

3- استفاده از رنگ های ملایم

اگر در مورد نحوه تزئین حمام کوچک خود دچار مشکل هستید، آن را با سایه های ملایم و طبیعی ساده نگه دارید. حمام را تا حد امکان عاری از شلوغی نگه دارید تا فضایی با احساس ایجاد کنید.

روث فاستر، طراح داخلی ویکتوریا پلام می گوید: « دکوراسیون خنثی در حمام همیشه محبوب بوده است، اما در فضاهای کوچکتر حتی بیشتر از آن. استفاده از سایه‌های روشن مانند کرم، بژ و طوسی، حمام روشن‌تری را به نمایش می گذارد و آن را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. اگر در انتخاب رنگ کاشی‌های دیوار و کف خود به این نکته توجه داشته باشید، می‌توانید دکوراسیونی هماهنگ با محیط خلق نمایید. »

نصب وان ساده به رنگ سفید در فضایی با رنگ بندی خنثی بسیار آرامش بخش است و احساس خوبی را به بیننده منتقل می سازد.

4- در طراحی دکوراسیون حمام خود متمایز عمل کنید!

در حالی که توصیه کلی برای تزئین فضاهای کوچک این است که از رنگ های خنثی و روشن استفاده شود، نمی‌توان انکار کرد که سایه‌های رنگ های تیره‌تر می‌توانند افسانه‌ای به نظر رسند.

جیمز رابرتز در Sanctuary Bathrooms می‌گوید: «اگرچه استفاده از رنگ‌های تیره در یک فضای کوچک ایده بدی به نظر می‌رسد، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان آن را بدون اینکه تاریک به نظر برسد، اجرا کرد!

اگر می‌خواهید تیرگی را بر روی دیوارها به نمایش درآورید، رنگ‌های روشن را از تجهیزات بهداشتی به حمام خود اضافه کنید. هنگام استفاده از رنگ‌های تیره و کاشی‌ها، استفاده از سطوح بازتابنده (نظیر آینه) می‌تواند برای تابش نور به اطراف فضا بسیار ارزشمند باشد تا از احساس مسطح و محدود بودن آن جلوگیری کند – زیرا رنگ‌های تیره نور را جذب می‌کنند و باعث می‌شوند اتاق بسته‌تر و کوچک‌تر از آن احساس شود.

وان ساده خارجی

5- متریال مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید!

یک ایده جالب برای طراحی دکوراسیون های شیک و منحصر به فرد، ترکیب متریال مختلف با یکدیگر است. مثلاً در تصویر ذیل، نیمه بالایی دیوار با سنگ مرمر پوشانیده شده است. در مقابل بافت بتونی در نیمه پایین دیوار قرار گرفته است. این انتخاب به طرز هوشمندانه ای این دو ظاهر را به هم گره می زند و زیبایی بی بدیلی را رقم زده است.

این تنها یک مثال بود. ایده پردازی به شما بستگی دارد! می توانید از روشویی جدید سیمانی استفاده کنید یا روشویی فلزی را انتخاب نمایید. بنابراین بهتر است به صفحه « روشویی با متریال خاص بثکو » مراجعه کنید تا تصمیم قطعی و نهایی خود را بگیرید!

6- با تعریف هر قلمرو (بخش)، فضا را بزرگ تر نشان دهید!

از روش منطقه بندی استفاده کنید تا فضای کوچک سخاوتمندتر به نظر رسد. این حمام هوشمند کوچک و ساده است اما به لطف مناطق کاملاً مشخص، بسیار بزرگتر به نظر می رسد. توالت فرنگی کمتر از نیم متر از سینک فاصله دارد، اما به لطف پوشش دیواری چوبی و کاشی کاری شده، این دو قسمت کاملاً از هم جدا هستند که به ایجاد حس فاصله بین آن ها کمک می کند.

وان ساده خارجی ژیمان

برای مشاهده انواع وان کوارتز به صفحه « وان حمام خارجی » مراجعه نمایید. مدل ها از بهترین نوع متریال اولیه ساخته شده اند. ثبات رنگی بالایی دارند و بدون اُفت کیفیت، سال ها قابل استفاده هستند. این محصولات در ابعاد و اندازه های مختلفی ارائه می گردند. وان ساده در دو رنگ مشکی و سفید موجود است.

وان ساده خارجی

وان ساده خارجی