اضطراب را می توان به عنوان احساس ناراحتی، ترس و دلهره توصیف کرد. اضطراب می تواند منجر به عرق کردن، تپش قلب و احساس تنش و بی قراری در فرد گردد. تعداد افرادی که از اضطراب رنج می برند در سال های اخیر افزایش یافته است. درمان اضطراب و استرس به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود – از مشاوره گرفته تا دارو – اما بهترین روش برای درمان، رسیدن به باور مثبت است. چند تمرین ساده در روز می تواند زمان رسیدن به آن را تسریع نماید.
در این مطلب با چند تکنیک ساده از جمله استفاده از وان آب گرم یا جکوزی برای کاهش اضطراب و رهایی از تنش آشنا خواهید شد.

کاهش اضطراب با جکوزی

تحقیقات نشان داده اند که وان آب گرم به کاهش احساسات و علائم اضطراب کمک می کند. اما چگونه ممکن است؟

کاهش اضطراب با جکوزی

1- جت ها با هدف ماساژ بدن طراحی شده اند. ماساژ باعث کاهش استرس در عضلات و رها شدن تنش در بدن می گردد.

2- استفاده از جکوزی بهترین راه فرار برای پاکسازی ذهن به شمار می رود. تمرین مدیتیشن در آب بهترین روش برای آرام کردن ذهن خسته و پُرتنش است. لذت بردن از ساعاتی که در آب سپری می شود، یک راه ساده برای تبدیل احساس منفی به مثبت است.

توجه: اگر علاقمند هستید تا با 5 حرکت کششی مدیتیشن در جکوزی آشنا شوید، مطالعه مطلب « فواید یوگا با جکوزی » را از دست ندهید!

3- ثابت شده است که حمام آب گرم باعث ترشح اندورفین می شود، هورمونی که مسئول احساس شادی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب ذیل را مطالعه بفرمایید.

4- بی خوابی شبانه یکی از مهم ترین دلایل افزایش اضطراب و استرس در طول روز است. غوطه ور شدن در جکوزی به دلیل افزایش تولید ملاتونین، به خوابیدن بهتر پس از استفاده از آن کمک می نماید.

خواب عمیق تر به کمک وان آب گرم

وقتی قبل از خواب از وان آب گرم استفاده می کنید، روند به خواب رفتن بدن خود را تسریع می بخشید. در شب، دمای بدن ما به طور طبیعی کاهش می یابد که نشان دهنده تولید ملاتونین است. غوطه ور شدن در وان آب گرم، دمای بدن شما را افزایش می دهد. بنابراین وقتی از آن خارج می شوید، بدن با سرعت بیشتری خنک می شود. این بدان معنی است که هورمون خواب سریع تر تولید می شود و بدن را برای استراحت بهتر آماده می کند.

جکوزی همچنین با بهبود گردش خون، به بدن شما کمک می کند تا اندورفین هایی را آزاد کند که باعث آرامش بدن می شوند. در نتیجه، سریع‌تر به خواب می‌روید و همچنین احتمال بیشتری دارد که در طول شب بخوابید. بنابراین، دفعه بعد به جای تماشای تلویزیون در آخر شب بهتر است به سراغ جکوزی خانگی خود بروید!

کاهش اضطراب با جکوزی و پاکسازی بدن و ذهن از افکار منفی می تواند خواب آرامش بخشی را برای شما به ارمغان آورد!

بهبود کیفیت خواب با جکوزی خانگی

کاهش اضطراب و استرس با تمرینات تنفسی و مدیتیشن

تمرکز بر تنفس، راهی عالی برای کاهش علائم اضطراب است. کشیدن نفس های عمیق و رها کردن آهسته آن ها به آرام شدن ضربان قلب و پاکسازی ذهن شما کمک می کند. با تمرکز بر روی چیزی غیر از افکاری که در سر دارید، می توانید علائم اضطراب خود را راحت تر کنترل کنید.

چند دقیقه مدیتیشن در روز در کنار تمرینات تنفسی می تواند تمرکز را از احساسات منفی و طاقت فرسایی که تجربه می کنید تغییر دهد و در عوض بر افکار و موقعیت های مثبت فوکوس نماید. مدیتیشن شما را در لحظه حال نگه می دارد و شما را مجبور می کند سرعت افکار خود را کم کنید و از تسخیر بدن توسط احساسات منفی جلوگیری می نماید.

توجه: نفس کشیدن و مدیتیشن را در برنامه جکوزی شبانه خود بگنجانید تا ذهن را کند کرده و قلب خود را آرام نمایید.

فعالیت بدنی در طول روز – کمک به بهبود خلق و خو

بر کسی پوشیده نیست که شرکت در فعالیت های بدنی باعث ترشح اندورفین می شود و خلق و خوی شما را تقویت می کند. هنگامی که سطح بالایی از اضطراب را تجربه می کنید، پیاده روی سریع یا رفتن به باشگاه برای انجام تمرینات ورزشی روزانه، از جمله بهترین راه حل ها برای کاهش اضطراب و استرس به شمار می روند.

ورزش کمک می کند تا ذهن خود را پاک کنید و روی چیزی غیر از علت احساسات مضطرب خود تمرکز کنید. همچنین ثابت شده است که ورزش باعث کاهش استرس و افزایش سروتونین می گردد. با رهایی از اضطراب از طریق ورزش، می توانید احساس شادابی و نشاط را مجدداً به زندگی خود بازگردانید! البته توصیه می شود در ابتدای این برنامه، از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایید.

پیاده روی برای کاهش استرس

فعالیت بدنی در طول روز – افزایش کیفیت خواب در طول شب

برای بهبود کیفیت خواب خود در طول شب، فعالیت بدنی را در طول روز فراموش نکنید! ورزش با افزایش تولید سروتونین در مغز و کاهش سطح کورتیزول که بیشتر به عنوان هورمون استرس شناخته می شود، کیفیت و مدت خواب را افزایش می دهد. با این حال، مهم است که ورزش با شدت متوسط ​​را حفظ کنید و در آن زیاده روی نکنید.

توجه : ورزش در جکوزی باعث کاهش اضطراب و استرس می گردد. برای این منظور می توانید از مربی باشگاه خود بخواهید تا شما را با تعدادی از تمرینات ساده در وان آب گرم آشنا کند. این نوع از فعالیت بدنی در آب موجب تحرک و بالا رفتن گردش خون می گردد. در نتیجه احساس مثبت را تقویت می نماید.

چند تکنیک ساده دیگر برای کاهش اضطراب و تنش

1- اتاق خود را مرتب کنید. مطالعات نشان می دهد که حذف عوامل حواس پرتی از اتاق شما می تواند منجر به خواب عمیق تر و موثرتر شود.

2- از مصرف کافئین و الکل اجتناب کنید. زیرا مصرف هریک خواب را مختل می کند و در عین حال احساس اضطراب را نیز افزایش می دهد.

3- نیم ساعت قبل از رسیدن زمان خواب، تلویزیون را خاموش کنید. تلفن همراه خود را کنار بگذارید.

4- برای خواب خود برنامه ریزی نمایید. سعی کنید هرشب به طور منظم و روتین سر ساعت معینی به خواب بروید.

ژیمان وارد کننده انواع تجهیزات بهداشتی لوکس

شرکت « ژیمان » وارد کننده معتبر انواع وان و جکوزی از برندهای مطرح خارجی می باشد. این محصولات از بهترین متریال اولیه ساخته شده اند و از به روزترین شیوه های ساخت برای تولید آن استفاده گردیده است.

برای مشاهده انواع مدل های وان ساده و جکوزی (روکار و توکار با ابعاد و ظرفیت های متنوع) به صفحه ذیل مراجعه نمایید.

وان حمام خارجی