استفاده از متریال طبیعی در اغلب سبک های دکوراسیون کاربرد دارد. اما اکنون بیش از هر زمان دیگری در طراحی داخلی و دکوراسیون ترند شده اند و کارشناسان این حوزه آن را « RAW STYLE » یا « سبک خام » می نامند. در زبان انگلیسی واژه « RAW » به معنای خام یا ناخالص است و مفهوم آن اینست که مواد و متریال همانطور که هستند، عیوبشان نشان داده می شود.
شرکت اسپانیایی بثکو (BATHCO) ، تولید کننده انواع تجهیزات بهداشتی با درنظرگرفتن کلیه سبک های دکوراسیون داخلی محصولات متنوعی را عرضه می دارد. شرکت ژیمان ، وارد کننده محصولات بهداشتی ساختمانی خارجی با توجه به نیاز علاقمندان به سبک خام ، مدل های مختلف روشویی ساده و مدرن متناسب با این سبک را در اختیار ایشان قرار می دهد.

اگر شما هم به این سبک طبیعی و ساده تمایل پیدا کرده اید و درصدد کسب اطلاعات بیشتری در این خصوص هستید ، مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید!

عرضه انواع روشویی ساده و مدرن 

ویژگی های سبک RAW STYLE  

حضور متریال طبیعی در قسمت های مختلف خانه ، صمیمیت آن محیط را افزایش می دهد. از متریال طبیعی که در علم طراحی داخلی به عنوان « خام، ناخالص یا ابتدایی » یاد می کنند می توان به بهترین شکل بهره گرفت و تا جایی که می شود بدون تجملات دکوراسیون زیبایی را خلق نمود. سبک RAW STYLE اکنون دیگر جزء سبک های شناخته شده در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود.

ما در مورد سبکی صحبت می کنیم که در آن سادگی، مواد اولیه طبیعی و نبود المان های تزئینی تجملی اساس فلسفه ای است که اتحاد با طبیعت را در شهر جستجو می کند و زیبایی عناصر را در نقص آن ها می یابد.

سبک خام ، به استفاده از عناصر اصیل و طبیعی تاکید دارد و از لوازم ساختگی به هر قیمتی جلوگیری می کند.

سبک خام دکوراسیون

جنبش RAW STYLE ، حامی محیط زیست

جنبش RAW STYLE ، الهام‌بخش طراحی دنیایی جدید با دکوری حاصل از متریال طبیعی است. بر اساس اعتقاد اصلی این جنبش که خود را دوستدار محیط زیست معرفی می نمایند ، این سبک نه تنها به دنبال وارد کردن طبیعت به طراحی، بلکه قهرمان بازیافت نیز شناخته می گردد. سوال مهم اینست:

« چرا چیزها را دور می اندازیم در حالی که هنوز می توان از آن ها استفاده کرد – یا حتی به روشی جدید می توان از آن ها استفاده مجدد نمود؟ »

خلق دکوراسیون های مدرن با المان های طبیعی 

سبک خام به قدری همه کاره است که در محیط های مدرن و حتی مینیمالیستی کاربرد دارد. وقتی صحبت از فضای داخلی صنعتی به میان می آید، طراحی خام یکنواختی ترکیب بندی را با خطوط مخرب و انتزاعی از بین می برد. دکوراسیون خام بی نهایت جذاب است و با همه چیز مطابقت دارد!

المان های به کار رفته در سبک خام

چوب

در خانه ای به سبک RAW STYLE ، چوب نقش مهمی را ایفا می نماید. وقتی صحبت از چوب به میان می آید منظور تکه های بی نقص و براق با چند لایه لاک نیستند، بلکه در مورد چوبی تقریباً خام و صیقل نیافته صحبت می کنیم که عیوب خود را پنهان نمی کند بلکه بر آن ها تأکید کرده تا کاملاً مورد توجه قرار گیرند.

چوب خام جذابیت خاص خود را دارد و برای هیدراته کردن و حفظ آن به مقدار کمی روغن طبیعی نیاز خواهیم داشت. بافت های خشن، ترک خورده و ناهموار از ویژگی های چوب خام است.

البته این بدان معنا نیست که RAW STYLE ، سبکی بی‌دقت است یا فقط برای خانه‌های روستایی مناسب است. با ترکیب بندی درست اشکال طبیعی می توان زیبایی خارق الوصفی را به محیط بخشید. استفاده از المان های طبیعی در حمام و سرویس بهداشتی نیز قابلیت اجرا دارد. روشویی ساده و مدرن که ظاهر آن ردی از مواد طبیعی به همراه دارد ، نوید بخش اجرای این سبک می باشد.

استفاده از منسوجات طبیعی

چوب در این سبک تنها نیست. در کنار آن، الیاف طبیعی به ایجاد فضایی پر از گرما و حرارت کمک می کنند. استفاده از منسوجات طبیعی نظیر فرش ، قالیچه و .. می توانند به بهتر شدن فضا کمک زیادی کنند.

ادغام بافت های مختلف – استفاده از روشویی ساده و مدرن

یکی از کلیدهای دکوراسیون خام، ترکیب بافت های مختلف برای ایجاد یک پایه خنثی است. به طور مثال دیوارهای بتنی خام به عناصر دیگر اجازه خودنمایی می دهند. برای اجرای این سبک در حمام و سرویس بهداشتی نیز باید از مجموعه ای از سطوح که کاملاً با روند دکوراسیون خام مطابقت دارند استفاده کرد.

رنگ دکوراسیون به سبک خام

در این سبک بهتر است تُناژ خنثی و طبیعی، یعنی رنگ‌های سفید، خاکستری و شنی و همچنین رنگ‌های مرتبط با زمین و جنگل‌ها مانند قهوه‌ای و سبز غالب باشند. به این ترتیب دکوراسیون خانه به حس آرامش قابل توجهی دست می یابد. یکی از مزایای طراحی به این سبک ، فضاسازی با حداکثر نور است.

آیا سبک روستیک و خام یکی هستند؟

علی رغم آنچه که به نظر می رسد سبک خام مشابه سبک روستیک باشد، اما باید گفت اینگونه نیست! سبک خام برخلاف روستیک کاملاً بدون پیچیدگی است که می تواند در دکوراسیون های مختلف ادغام شود و همواره در چالش های مختلف موفق باشد. RAW STYLE با وجود سادگی و جنبه نه چندان استادانه اش، یک ترند تزئینی با امکانات فراوان به شمار می رود زیرا با هر سبکی ترکیب می شود و به راحتی در محیط ادغام می شود.

توجه : در صورتی که شناختی از سبک روستیک ندارید ، پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

استفاده از روشویی ساده و مدرن ژیمان برای اجرای سبک RAW STYLE

اکنون که با ویژگی های این سبک آشنا شده اید باید به فکر طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی با استفاده از تجهیزاتی که نمایانگر این سبک هستند، باشید! در تصاویر ذیل تعدادی از نمونه های عرضه شده از برند مطرح و معتبر اسپانیایی بثکو را مشاهده می نمایید که مواد اولیه را به طبیعی ترین شکل در معرض دید بیننده قرار می دهند.

زیبایی و ظرافت در تمامی نمونه ها به وضوح قابل مشاهده است:

روشویی ساده و مدرن

روشویی ساده و مدرن

روشویی ساده و مدرن

آوازه روشویی های برند بثکو به سراسر جهان کشیده شده است. این مجموعه تولید کننده انواع روشویی ساده ، طرح دار و رنگی می باشد. طراحان حرفه ای این مجموعه با هنر دستان و قدرت خیال خود طرح های انتزاعی زیبایی را با الگو گرفتن از طبیعت بر روی روشویی ها ثبت می کنند.

خرید روشویی ساده و مدرن

مدل های متنوع کاسه روشویی بثکو را در صفحات مربوط به هریک مشاهده فرمایید:

روشویی ساده BATHCO

روشویی طرح دار BATHCO