به طور حتم اکثر افراد به دنبال تجهیزات ساختمانی هستند که زندگی راحت تری را برای آن ها به ارمغان آورد. خرید وان حمام یکی از همان تجهیزاتی است که علاوه بر زیباتر کردن محیط ، فضای دلپذیری را برای استحمام به وجود می آورد. اما دو راهی که معمولاً افراد در هنگام خرید تجهیزات بهداشتی بر سر آن می مانند ، انتخاب وان حمام یا دوش حمام می باشد. در مطلب ذیل مزایا و معایب هر کدام را بیان می نماییم و تصمیم گیری نهایی برای خرید هر یک را برعهده شما می گذاریم.

مزایای انتخاب وان حمام یا جکوزی

1- وان و جکوزی می تواند تأثیرات مشابه ورزش را برای بدن داشته باشد. تنظیم فشار خون ، ریلکس شدن عضلات ، به ثبات و آرامش روحی رسیدن و … از جمله فواید استفاده از وان جکوزی می باشد.

مطلب پیشنهادی : فواید آب درمانی با جکوزی خانگی

2- انتخاب وان حمام و جکوزی می تواند بهترین گزینه برای استحمام کودکان باشد. وان حمام می تواند نشاط آور باشد و هیجانات کودک را تخلیه نماید. محلی برای تفریح او باشد و ذهن او را از درگیری با بازی های رایانه ای آزاد سازد. او را علاقمند به استحمام کند و از دقایق بودن در حمام لذت برد.

توجه : اگر صاحب خانه سالمند و آسیب دیده است ، نصب وان حمام کار غیرضروری می باشد. زیرا استفاده از آن برای فرد از کار افتاده بسیار مشکل است.

3- طراحان دکوراسیون داخلی ، انتخاب وان حمام یا جکوزی را جزء اصلی طراحی مدرن می دانند. مسلماً فضای حمام شما با استفاده از تجهیزات لوکس و به روز کاملاً تغییر می نماید.
البته پارامترهای دیگری نظیر نورپردازی ، انتخاب دیوارپوش و کف پوش مناسب و رنگ دکوراسیون نیز کاملاً موثر است. ارائه یک فضای شیک و چشم نواز با کارگذاری وان حمام میسر می باشد.

مطلب پیشنهادی : انواع وان حمام

انتخاب وان حمام

سایر مزایای انتخاب وان حمام

4- برای استفاده زوج های جوان بسیار مناسب است. با استفاده از وان جکوزی های دو نفره می توانید یک حمام مستر عالی را تدارک ببینید و در کنار همسر خود از آن لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی : خرید بهترین وان جکوزی

انتخاب وان حمام

5- استفاده از وان یا جکوزی خانگی ، فواید بهداشتی را نیز دربردارد. ورود به استخرهای عمومی معمولاً با ریسک همراه است و اگر موارد بهداشتی در آن ها به طور کامل رعایت نشود و یا افرادی که نظافت را رعایت نمی کنند از آن استفاده نمایند ، احتمال آسیب رسیدن به شما بیشتر می شود.

ابتلا به بیماری های قارچی و پوستی می تواند از عوارض استفاده از استخرهای عمومی آلوده باشد. در حالی که وان جکوزی خانگی شما تنها توسط افراد خانواده تان استفاده می گردد و به راحتی می تواند ضدعفونی شود.

6- با انتخاب وان حمام به جای دوش می توانید به آسانی شستشوی حیوانات خانگی را نیز در آن انجام دهید. پس از شستشو ، ضدعفونی کردن و تمیز نمودن وان به راحتی امکان پذیر است.

مطلب پیشنهادی : آیا خرید وان حمام لازم است؟

مزایای انتخاب دوش حمام

1- استفاده از آن سریع و راحت است.

2- برای زمانی که شما نمی خواهید زمان زیادی را صرف استحمام کردن نمایید ، مناسب است.

3- دسترسی آن برای افراد مسن ، از کار افتاده یا افرادی که دارای مشکلات حرکتی می باشند ، مناسب است. دوش حمام را می توان به دستگیره ، کاشی های ضد لغزش و یا نیمکت مجهز نمود.

4- میزان مصرف آب و انرژی آن نسبت به وان حمام کمتر است. البته باید این را در نظر داشته باشید که فردی که به مدت 20 تا 30 دقیقه استحمام می کند ، مصرف آب با حالت انتخاب وان حمام تقریباً یکسان می شود و گاهی بعضاً بیشتر از ظرفیت وان نیز آب مصرف می شود.

5- برای حمام هایی با مساحت کم مناسب تر است.

6- خرید دوش حمام هزینه کمتری ، نسبت به وان جکوزی دارد.

مطلب پیشنهادی : انواع دوش حمام مدرن

  

نصب وان حمام در فضای کوچک

با توجه به مزایایی که بیان شد ، شاید علاقمند به نصب وان جکوزی حمام باشید اما فضای کافی در اختیار ندارید. بهترین راه حل برای چنین مشکلی استفاده از وان حمام کُنج (سه گوش) می باشد.

وان حمام سه گوش با قرار گیری در کنج دیوار از فضای حداکثری استفاده بهینه نموده و بدین طریق می توانید علاوه فضاسازی مناسب از ویژگی های مثبت وان جکوزی نیز بهره مند گردید.

انتخاب وان حمام

انتخاب وان حمام و دوش به صورت ترکیبی

اگر ظرفیت حمام شما به گونه ای است که بتوانید از وان حمام و دوش به صورت توأمان با هم استفاده نمایید ، می توانید یک پکیج کامل و عالی از تجهیزات بهداشتی بسازید.
به تازگی یک نمونه جالب و ابتکاری از تلفیق وان حمام و دوش نیز طراحی شده است که مشکل را برای آن هایی که فضای محدودی در اختیار دارند ، به طور اساسی برطرف نموده است که در تصاویر زیر کاملاً مشخص است:

انتخاب وان حمام 

انتخاب وان حمام

کابین دوش حمام

در صورتی که از کابین دوش استفاده نمایید ، این پکیج را کامل تر می کنید. استفاده از کابین دوش رطوبت و گرما را در خود نگاه می دارد ، در نتیجه رطوبت کمتری به اطراف انتقال داده شده و سایر قسمت ها نظیر سقف و تجهیزات از آسیب دیدن در برابر بخار آب در امان خواهند ماند. این اتاقک که در طرح ها و شکل های متنوعی تولید می شود ، خیلی سریع تر از فضای باز حمام گرم شده و بدین ترتیب از اتلاف انرژی و آب جلوگیری می شود.

کابین دوش حمام می تواند به فضا نظم بخشیده و ترکیب بندی جالبی را با سایر وسایل و تجهیزات به وجود آورد. نصب آن نیز به آسانی صورت می پذیرد.

انتخاب وان حمام

انتخاب وان حمام

انتخاب وان حمام

محصولات ساختمانی لوکس ژیمان

شیر آلات خارجی ژیمان ( شیرآلات DANIEL ) ، وان و جکوزی و چینی آلات بهداشتی BATHCO  نظیر روشویی طرح دار BATHCO و روشویی ساده BATHCO و انواع توالت فرنگی BATHCO در طرح ها و مدل های مختلف عرضه می گردد.

  برترین محصولات ساختمانی ژیمان ، لوکس ترین فضا را برای شما خواهد ساخت.