دیابت میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد. زمانی اتفاق می افتد که بدن شما نتواند انسولین تولید کند یا از انسولینی که می سازد استفاده کند. بدون انسولین، قند خون نمی تواند به درستی تنظیم شود، بنابراین می تواند مشکلات متعددی را در بدن ایجاد کند. از بین دو نوع دیابت، نوع 2 شایع ترین است.
دیابت نوع 2 اگرچه تاکنون غیر قابل درمان است، اما می توان آن را به روش های مختلفی مدیریت کرد. استفاده منظم از داروها، ورزش، رژیم غذایی سالم و کاهش وزن همگی به کنترل دقیق علائم و عوارض جانبی این بیماری کمک می کنند. مطالعات اخیر نشان داده است که آب درمانی یا حمام آب گرم نیز می تواند به تنظیم بیماری کمک کند. در این مطلب با فواید جکوزی برای دیابت آشنا خواهید شد.

فواید جکوزی برای دیابت

مدیریت دیابت کار دشواری نیست! کافیست رژیم غذایی خود را متعادل نموده و ورزش کردن را جدی بگیرید.

فواید جکوزی برای دیابت

1- ورزش

اگر با دیابت نوع 2 زندگی می کنید و یا در معرض خطر ابتلا به آن هستید، باید ورزش کردن را در برنامه روزانه خود جای دهید. درنظر گرفتن فعالیت بدنی مداوم برای کاهش قند خون در بدن حائز اهمیت است. افرادی که مستعد ابتلا به این بیماری هستند می توانند با انجام حداقل 150 دقیقه ورزش در هفته، آن را به تاخیر بیندازند یا از آن جلوگیری کنند. افرادی که به دیابت مبتلا هستند با شرکت در فعالیت های منظم می توانند از بروز عوارض جانبی آن ممانعت به عمل آورند.

با افزودن ورزش به برنامه روزانه خود می توانید از تجمع قند خون جلوگیری کنید. با جلوگیری از تجمع، تنظیم سطح گلوکز برای مبتلایان به دیابت نوع 2 آسان تر است. فشار خون نیز پایین‌تر خواهد آمد، به این معنی که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی که یکی از عوارض جانبی رایج دیابت است، کمتر خواهد شد. هنگامی که یک رژیم تمرینی ثابت – هوازی و مقاومتی – را به برنامه هفتگی اضافه کنید، سلامت کلی خود را بهبود می بخشید و تأثیر منفی بیماری دیابت را کاهش می دهید.

فواید جکوزی برای قلب

چگونه استفاده از جکوزی به کنترل دیابت کمک می کند؟

جکوزی یکی از لوازم بهداشتی ساختمانی عالی و مفید است که بهتر است در هر خانه ای نصب و کار گذاری شود. وان آب گرم یک وسیله عالی برای افرادی است که از دیابت نوع 2 رنج می برند. فواید استفاده از جکوزی برای دیابت عبارتست از :

– افزایش گردش خون از فواید جکوزی برای دیابت

دیابت اغلب منجر به گردش خون ضعیف خواهد شد. کسانی که با این بیماری زندگی می‌کنند اغلب از بی حس بودن دست ها و پاها رنج می برند و این می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند فشار خون بالا و درد هنگام راه رفتن شود. غوطه ور شدن در وان آب گرم می تواند به بهبود این مشکل کمک کند یا از وقوع آن جلوگیری نماید. مطالعات اخیر نشان می دهد وقتی که فرد به طور منظم در آب گرم غوطه ور می شود، گردش خون در اندام ها به شکل چشمگیری افزایش می یابد. برای درک بهتر این موضوع توصیه می نماییم مقاله علمی « فواید ماساژ پا در جکوزی خانگی » را مطالعه نمایید.

ماساژ پا در جکوزی

– افزایش ضربان قلب

زمانی که با دیابت زندگی می کنید، احتمال ابتلا به بیماری قلبی افزایش می یابد. غوطه ور شدن روزانه در وان آب گرم باعث افزایش دمای بدن می شود که به نوبه خود باعث افزایش ضربان نبض خواهد گردید. این افزایش ضربان نبض مانند زمانی است که فرد به انجام یک ورزش ملایم می پردازد و برای افرادی که تحرک محدود دارند، بسیار مفید است. افزایش ضربان قلب به این معنی است که جریان خون بهتر و فشار خون کاهش می یابد، در نتیجه از ابتلا افراد در معرض خطر به بیماری قلبی جلوگیری خواهد شد.

– نرمش ساده از فواید جکوزی برای دیابت

انجام ورزش های سخت و حرفه ای ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دشوارتر باشد. جکوزی مکان مناسبی برای انجام ورزهای ساده است. پس از غوطه ور شدن در در وان آب گرم، بدن خود را با فشار آب تنظیم می کند و وزن بدن را 85 تا 90 درصد کاهش می دهد. در نتیجه فشار کمتری به ماهیچه ها و مفاصل وارد می شود و بنابراین امکان حرکت و ورزش بدون درد را فراهم می سازد.

فواید جکوزی برای دیابت

– بهبود خواب 

تحقیقات نشان داده است که کمبود و اختلالات خواب می تواند باعث مقاومت بدن نسبت به گلوکز شود و این موضوع اغلب برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 آزار دهنده می باشد. از جمله فواید جکوزی برای دیابت، بهبود اختلالات خواب است. خوردن یک فنجان دمنوش گرم پس از انجام روتین ورزشی در وان آب گرم، روند طبیعی خنک شدن بدن را تسریع می‌بخشد درنتیجه تولید ملاتونین افزایش یافته، بنابراین فرد خواب بهتری را در شب تجربه خواهد نمود.

2- رژیم غذایی

رژیم غذایی یکی از عوامل اصلی در ایجاد و کنترل دیابت نوع 2، به شمار می رود. مصرف غذاهای سالم، میزان و زمان مصرف آن برای کمک به کنترل سطح گلوکز بسیار مهم است. به عنوان مثال، خوردن صبحانه و وعده های غذایی در زمان های منظمی از طول روز می تواند قند خون را متعادل نگه دارد.

هنگام انتخاب مواد غذایی، مهم است که آن را به خوبی متعادل نگه دارید. افزودن مقدار کافی سبزیجات و گوشت بدون چربی به وعده های غذایی و در عین حال اجتناب از مصرف بیش از حد چربی ها و قندها حیاتی است. قند بیش از حد باعث افزایش سطح گلوگر خون می شود و چربی ها می توانند خطر بیماری قلبی را افزایش دهند. خوردن غذاهای فیبر بالا به شما کمک می‌کند، مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و نوشیدن آب به جای نوشیدنی‌های شیرین از افزایش گلوکز خون جلوگیری می‌نماید.

3- مدیریت وزن

با حفظ وزن، می توان از علائم دیابت نوع 2 پیشگیری کرد یا بهتر آن را مدیریت کرد. قند، چربی و فشار خون همگی بهبود یافته و خطر بیماری قلبی و سکته کاهش می یابد. به کمک ورزش و رژیم غذایی متعادل می توانید وزن خود را مدیریت کنید.

سخن پایانی | فواید جکوزی برای دیابت

خرید جکوزی خانگی ، یک روش ایده آل برای انجام ورزش های روزانه سبک، افزایش شادابی و نشاط، کمک به بهبود خواب و کاهش مشکلات رایج افراد مبتلا به دیابت نوع به شمار می رود.

فروش انواع جکوزی لوکس خارجی | ژیمان

انواع جکوزی و وان حمام خارجی « ژیمان » با بهترین درجه کیفی از برندهای معتبر سطح بین المللی عرضه می گردند. این محصولات از جنس کوارتز هستند و از کیفیت عالی برخوردارند. ثبات رنگی و دوام زیاد از ویژگی های اصلی وان جکوزی مدرن موجود در این مجموعه می باشد.

برای مشاهده مدل های متنوع وان آب گرم به صفحه ذیل مراجعه نمایید:

انواع جکوزی خارجی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هریک از مدل های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

09357733120

جکوزی ویلایی