برای داشتن قلبی سالم در طول زندگی باید به چند المان مهم توجه داشت. انتخاب وعده‌های غذایی مناسب، مدیریت سطح استرس و اطمینان از اینکه به اندازه کافی ورزش ‌می کنیم، می تواند به قوی نگه داشتن قلبمان کمک کند. یکی از ورزش هایی که برای سلامت جسم و روان توصیه می شود، استفاده از وان آب گرم است. اما چگونه جکوزی برای سلامت قلب مفید است؟ در این مطلب با ” فواید جکوزی برای قلب و سلامت جسم “ آشنا خواهید شد.

فواید جکوزی برای قلب

آب تنی در جکوزی خانگی به طور منظم یک گام ساده برای داشتن قلبی سالم و نیرومند است.

"</p

افزایش ضربان قلب 

وقتی ضربان قلب افزایش می یابد، آمادگی هوازی ما را بهبود می بخشد و به قلب ما اجازه می دهد تا به طور موثر خون را در سراسر بدن و ماهیچه های ما پمپاژ کند. این کار به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می کند و باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می گردد.

بیشتر افراد ضربان قلب خود را از طریق ورزش در باشگاه، دویدن یا دوچرخه سواری افزایش می دهند. با این حال، همیشه نباید یک تمرین شدید باشد که منجر به ضربان سریع‌تر شود. پیاده روی ملایم و افزایش جزئی در ریتم قلب نیز می تواند فواید طولانی مدتی برای بدن داشته باشد.

فشار خون پایین

چندین عامل می تواند باعث افزایش فشار دیواره رگ های خون در بدن شود. این عوامل می تواند شامل استرس، رژیم غذایی ناسالم یا بیماری هایی مانند دیابت باشد. مدیریت فشار خون خصوصاً برای افرادی که دچار بیماری های زمینه ای هستند می تواند بسیار دشوار باشد. عدم کنترل فشار خون می تواند منجر به بیماری قلبی عروقی در طولانی مدت شود.

هنگامی که فشار خون به اوج خود می رسد، دیواره رگ و شریان خم شده و کمانش می کند در نتیجه فشار بیشتری بر قلب وارد می سازد. راه های طبیعی و پزشکی زیادی برای درمان فشار خون بالا وجود دارد، از رفع استرس گرفته تا مصرف داروهای تجویز شده. حفظ یک رژیم غذایی سالم، موجب حفظ تعادل سطح کلسترول شده و قلبی سالم را تضمین می کند.

اکنون این سوال مطرح می شود که وان آب گرم چگونه به حفظ سلامت قلب کمک می کند؟ ( فواید جکوزی برای قلب )

جکوزی و سلامت قلب

در طول سال ها، محققان و متخصصان پزشکی تأثیر آب درمانی بر بدن و عملکرد آن را بررسی کرده اند. از کاهش استرس گرفته تا پیشگیری از آسیب های جسمی. مزایای سلامتی غوطه ور شدن منظم در آب گرم، بی پایان است.

مطالعات نشان می‌دهد کسانی که تقریباً هر روز در آب داغ خیس می‌شوند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار می گیرند. این به این دلیل است که وقتی فردی در آب داغ غوطه ور می شود، ضربان قلب او افزایش می یابد و فشار خون او کاهش می یابد.

جالب است بدانید آب گرم درمانی می تواند ضربان قلب شما را به همان روشی که اگر ورزش ملایم انجام می دهید، افزایش دهد. هنگام غوطه ور شدن در وان آب گرم، دمای بدن افزایش می یابد و در نتیجه بر تعداد ضربان قلب افزوده می شود.
این عمل می تواند برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند، بسیار مفید باشد زیرا آن ها نمی توانند نتایج مشابهی را مثلاً از پیاده روی روزانه دریافت نمایند. گنجاندن ورزش ملایم در وان آب گرم می تواند باعث افزایش جریان خون در بدن شود که فواید مختلفی در سراسر بدن دارد.

افزایش ضربان قلب باعث کاهش فشار خون فرد می شود. این موضوع به دلیل گشاد شدن رگ های خونی فرد است که دمای بدن او کاملاً بالا رفته است. تحقیقات مربوط به رابطه جکوزی با بیماری های قلبی عروقی به گردش خون بیشتر و در نتیجه کاهش فشار خون اشاره دارد.

توجه مهم: بیماران قلبی عروقی، حتماً قبل از استفاده از وان آب گرم با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

سخن پایانی – فواید جکوزی برای قلب

برنامه روزانه سلامتی شما می تواند کاهش دهنده استرس ها و تنش های روزمره باشد که ممکن است به قلبتان آسیب برساند. غوطه ور شدن در وان آب گرم یکی از بهترین روش ها برای افزایش سلامت جسم و روح شما می باشد. در عین حال فرصت خوبی را برای گذراندن وقت کنار عزیزانتان فراهم می آورد که می تواند باعث بالا رفتن روحیه جمعی خانواده گردد. از دیگر مزایای استفاده از جکوزی می توان به بهبود بیماری های مفصلی نظیر آرتریت اشاره داشت.

خرید جکوزی خانگی از تجهیزات بهداشتی ژیمان  

جکوزی خانگی موردنیاز خود را می توانید از شرکت تجهیزات بهداشتی ساختمانی « ژیمان » خریداری نمایید. این محصولات از برند مطرح خارجی در ابعاد و ظرفیت های متنوع عرضه می شوند.” جکوزی دو نفرهیکی از پُرفروش ترین مدل های این مجموعه است.

جکوزی ها در مدل‌های مختلفی تولید می شوند و برای فضاهای باز یا بسته طراحی می گردند. همچنین دارای جنس های متفاوتی می باشند. متداول ترین مدل ها از کوارتز یا اکریلیک ساخته شده اند.

برای مشاهده انواع مدل های وان ساده یا وان جت دار به صفحه « وان جکوزی خارجی » مراجعه فرمایید.