سازمان بهداشت جهانی، سلامت روان را اینگونه تعریف می‌کند: « حالتی از رفاه روانی که افراد را قادر می‌سازد تا با استرس‌های زندگی کنار بیایند، توانایی‌های خود را درک کنند، خوب یاد بگیرند، خوب کار کنند و به جامعه خود کمک نمایند ». در سال های اخیر، تعداد افرادی که از مشکلات ساده تا پیچیده روانی رنج می برند، افزایش یافته است. با وجود اینکه هیچ عاملی وجود ندارد تا به این امر کمک کند، تعیین راه هایی برای مدیریت و ارتقای وضعیت ذهنی بهتر حائز اهمیت است. در این مطلب با « فواید وان جکوزی بر روی سلامت روان » آشنا خواهید شد.

راه های مدیریت سلامت روان

1- ورزش

ورزش بهترین شیوه برای ترشح هورمون های شادی است که ظرف مدت کوتاهی احساس خوبی به شما خواهد بخشید. با افزودن 30 دقیقه ورزش به روز، اندورفین آزاد شده می تواند خلق و خوی شما را تقویت کرده و ذهن شما را پاک نماید.

2- مشاوره یا درمان

در برخی از موارد صحبت کردن با فردی که آگاهی بیشتری نسبت به مسائل روانی دارد، بسیار مفید واقع می گردد. مشاوره حضوری با یک متخصص می تواند گام خوبی برای احساس بهتر باشد.

فواید وان جکوزی

3- خواب

علاوه بر تهدید سلامت جسمانی، سلامت روان شما نیز می تواند به شدت تحت تاثیر کمبود خواب با کیفیت قرار گیرد. انجام اقداماتی برای اطمینان از خواب عمیق و مناسب مهم است – سعی کنید با مدیتیشن روزانه آرام شوید، به هم ریختگی اتاق خود را مرتب کنید و صفحه نمایش موبایل یا تلویزیون را نیم ساعت قبل از خواب خاموش کنید.

فواید وان جکوزی بر سلامت روان

چندین روش برای ورزش کردن وجود دارد که غوطه ور شدن در وان آب گرم خانگی یک راه ساده برای مدیریت سلامت روان شما به شمار می رود. از جمله فواید وان جکوزی برای سلامت روان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- تعادل هورمونی

مطالعات نشان داده اند که غوطه ور شدن در آب گرم منجر به ترکیبی از افزایش جریان خون و تنفس آرام می شود که به نوبه خود باعث افزایش سطح هورمون های ذیل می گردد:

1- ترشح هورمورن های “شاد” مانند سروتونین و دوپامین
2- کاهش هورمون های “استرس” مانند کورتیزول و اپی نفرین

تعادل در هورمون ها می تواند به درمان علائم عاطفی و جسمی استرس، اضطراب و افسردگی کمک نماید.

فواید وان جکوزی

2- خواب عمیق تر از فواید وان جکوزی

گرمای آب وان آب گرم به طور طبیعی دمای مرکزی بدن شما را افزایش می دهد. با خروج، دمای بدن شما وارد دوره خنک شدن می گردد. این فرآیند الگوی تغییرات دمای بدن قبل و حین خواب را تقلید می کند و در نهایت به شما کمک می کند تا به خواب عمیق تری برسید. بهبود کیفیت خواب یکی از بهترین سلاح هایی است که می توانید برای مبارزه با استرس به طور مداوم داشته باشید.

جکوزی دو نفره خارجی

3- رهایی از علائم فیزیکی

چه بیماری شما درد عضلانی معمول بعد از تمرین باشد یا آرتریت پیشرفته، درد فیزیکی به طور قابل درک بر سلامت روان تأثیر می گذارد. در حالی که بدن شما در داخل آب جوشان وان در حال بهبود است، ذهن شما از افکار درد آزاد می شود. از این فرصت برای تمرین رها کردن سایر افکار خسته کننده ذهنی مانند نگرانی های کاری یا مسئولیت های معمول استفاده کنید و فقط بر روی ویژگی های مثبت زندگی خود تمرکز نمایید. بنابراین می توان گفت فواید وان جکوزی برای سلامت روان با کاهش دردهای فیزیکی مرتبط است.

جکوزی ویلایی

جکوزی فرصتی برای ورزش و مدیتیشن – فواید وان جکوزی

اگر تا به حال آرزو کرده اید که بتوانید در پاکسازی ذهن و دستیابی به آرامش تسلط داشته باشید، جکوزی مکان ایده آلی برای تمرین مدیتیشن است.

می‌توانید از شمع‌های آروماتراپی (با رایحه‌های تسکین‌دهنده اسطوخودوس یا وانیل) استفاده کنید و صداهای آرام‌بخش طبیعت را پخش نمایید تا به شما کمک کند از افکار منفی منحرف گردید.

توصیه می شود با هدف 4 تا 5 دقیقه تمرکز مداوم شروع کنید و به آرامی به جلسات 15 دقیقه ای یا بیشتر برسید. در صورت تمایل به استفاده از موسیقی، نفس های آرام و عمیق شکمی را در داخل آب گرم تمرین کنید. از فواید وان جکوزی ، آرامش و وضوحی است که می توانید طی تمرینات منظم به دست آورید.

فواید وان جکوزی برای سلامت روان

اگر علاقمند به حوزه مدیتیشن هستید، در مطلب ذیل می توانید با چند حرکت ساده یوگا در جکوزی آشنا شوید.

لوازم بهداشتی ساختمانی لوکس ژیمان

در صورتی به دنبال یک جکوزی جدید و مدرن هستید، با کارشناسان شرکت « ژیمان » تماس بگیرید. انواع جکوزی تک نفره، جکوزی دو نفره و چند نفره خارجی با بهترین کیفیت برای حمام مستر خانه لوکس شما عرضه می گردد.

برای مشاهده انواع مدل های وان آب گرم وارداتی شیک و به روز در سایت ” ژیمان ” به صفحه ذیل مراجعه نمایید:

وان جکوزی خارجی

جکوزی ویلایی

ژیمان به عنوان « مرکز فروش تجهیزات بهداشتی در تهران » ارائه دهنده بهترین محصولات شامل وان حمام خارجی ،، شیرآلات خارجی برند DANIEL و روشویی وارداتی لوکس برند BATHCO، آماده ارائه مشاوره تخصصی رایگان به شما عزیزان می باشد.