اگر طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی (interior desing) خود را به یک طراح حرفه ای بسپارید ، مهم ترین مقوله ای که از او انتظار دارید ، تفاوت ویژه دکوربندی فضای شما با سایر فضاها می باشد. این امر تنها با خرق عادت ها امکان پذیر است. مسلماً در اکثر خانه ها کفپوش سرویس بهداشتی یا دیوارپوش ها یا سایر تجهیزات بهداشتی ، به مانند هم هستند و استفاده از این شیوه تکراری ، دیزاین را جالب توجه نخواهد کرد.
برای منحصر به فرد شدن طراحی یک مکان ، باید از انجام کارهای تکراری جلوگیری نمود و یکی از این جایگزین های مناسب برای استفاده از کاشی و سرامیک معمول ، به کارگیری متریال دیگری می باشد که در ذیل به آن می پردازیم:

معرفی جایگزین های مناسب کاشی به عنوان کفپوش سرویس بهداشتی

امروزه کاشی ها با تنوع طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند ولی شما ملزم به استفاده از آن برای دیوارپوش یا کف پوش سرویس بهداشتی و حمام خود نیستید. مصالح دیگری هم برای جایگزین کاشی ها وجود دارند که در ادامه با آن ها آشنا می شوید:

کفپوش سرویس بهداشتی

کفپوش چوبی سرویس بهداشتی (پارکت ضد آب)

بهتر است بدانید استفاده از کاشی ها دیگر جایی در سرویس بهداشتی مدرن و لوکس ندارند و متریال دیگری جایگزین آن ها شده اند که یکی از آن ها پارکت های چوبی می باشند. این نوع کفپوش سرویس بهداشتی برای فضاهای خارج از شهر بطور مثال در ویلاها و خانه باغ ها بیشتر مورد استفاده قرار  می گیرد تا یک جلوه لوکس و شیک به فضا دهد. با کارگذاری وان حمام یا جکوزی بر روی این نوع کفپوش فضای دلنشینی خلق خواهد شد که بسیار روحیه بخش است ، زیرا بافت طبیعی آن می تواند گرمای مناسبی را به دیزاین سرویس بهداشتی بخشد.

بهتر است بدانید که این کفپوش های چوبی کاملاً به رطوبت مقاوم هستند و با پوششی از متریال ضد آب ، هیچگونه نگرانی در مورد آسیب رساندن به آن وجود ندارد.

کفپوش سرویس بهداشتی

کفپوش سرویس بهداشتی   

کفپوش سرویس بهداشتی از جنس بتن

استفاده از بتن به عنوان کفپوش سرویس بهداشتی مورد توجه علاقمندان به دکوراسیون خاص و مدرن صنعتی قرار گرفته است. این نوع کفپوش نیز در جای خود جالب توجه است و هنگامی که در کنار سایر تجهیزات نظیر روشویی ، وان حمام و … قرار می گیرد ، یک دکوراسیون جدید ، به روز و به دور از تکرارها را می آفریند.

مطلب پیشنهادی : وان حمام لوکس

بتن در برابر تماس با آب دچار ترک خوردگی می شود ، اما بتنی که به عنوان کفپوش به کار می رود دارای یک لایه محافظ می باشد که علاوه بر به وجود آوردن یک سطح صاف ، یکدست و بدون ناهمواری ، از آسیب آن در برابر رطوبت نیز صیانت می نماید.

کفپوش اپوکسی

از دیگر کف پوش های سرویس بهداشتی که می تواند محیط را متمایز از سایر محیط ها نماید ، استفاده از کف پوش اپوکسی می باشد. این ماده (رزین اپوکسی) در سال های قبل تنها در کفپوش سالن های ورزشی به کار برده می شد ، اما امروزه یکی از متریال نوینی است که به دلیل سطح نرم و لطیف آن و تنوع بالای رنگ ها (نارنجی ، زرد ، قرمز ، سبز ، سیاه و … )، در سرویس های بهداشتی خانه های مسکونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این متریال نیز همانند دو مورد قبلی ضد آب می باشد و در محیط های مرطوب مقاومت خوبی دارند.

کفپوش سرویس بهداشتی

سنگ مرمر به عنوان دیوارپوش و کفپوش سرویس بهداشتی

یکی از کفپوش هایی که از سال های گذشته ، طرفداران خود را حفظ نموده است ، استفاده از سنگ مرمر می باشد. سنگ مرمر به شکل کاشی های بزرگ برش خورده و بر روی زمین و دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه سنگ مرمر نسبت به کاشی بسیار گران قیمت تر است اما ظاهر زیبا و وقاری که به محیط می بخشد ، همچنین کیفیت و جنس متریال آن ، وجه تمایز آن می باشد.

مرمر سنگی است که هم با سبک های کلاسیک دکوراسیون و هم با سبک های مدرن همخوانی خوبی دارد و می تواند یک فضای کاملاً لوکس را خلق نماید.

مطلب پیشنهادی : خرید شیرآلات لوکس

کفپوش سرویس بهداشتی

کفپوش سرویس بهداشتی

ؤ

استفاده از سنگ تراورتن

رنگ های مختلف این سنگ که از دسته سنگ های رسوبی و تزئینی است ، سبب می شود تا بتوان از آن در دکوراسیون های مختلف از آن ها استفاده کرد. همچنین رنگ های تیره و طبیعی سنگ تراورتن مناسب با دکوراسیون روستیک می باشد.

مطلب پیشنهادی : طراحی حمام روستیک

هزینه استفاده از این سنگ نیز از کاشی بیشتر است ولی ظاهر تجملی آن ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد! این سنگ می تواند هم به عنوان کفپوش سرویس بهداشتی و هم دیوارپوش مورد استفاده قرار گیرد.

کفپوش سرویس بهداشتی

محصولات لوکس ساختمانی ژیمان ( شیرآلات خارجی ژیمان )

ژیمان ارائه دهنده مجموعه ای از بهترین تجهیزات ساختمانی می باشد. وان و جکوزی ، چینی آلات بهداشتی bathco ، شیرآلات daniel ، از معتبرترین برندهای جهانی گردآوری شده و در اختیار مشتریان ارجمند و عزیزمان قرار می گیرد.

تنوع محصولات ژیمان آنقدر زیاد است که طراحان را با هر گونه ایده و خلاقیتی راضی نموده و سطح توقع ایشان را از عرضه محصولات لاکچری و مدرن ، برآورده می سازد.

اگر به دنبال خرید بهترین وان جکوزی و خرید وان حمام مناسب هستید ، این مطالب را از دست ندهید!