سبک اورینتال نام دیگری است که بر سبک طراحی داخلی شرقی نهاده اند که برگرفته از کشورهای چین و ژاپن می باشد. هدف اصلی طراحی شرقی ، ایجاد محیطی گرم ، صمیمی و آرام است که با کمک علمی به نام فنگ شویی به جزئیات پرداخته می شود.
این علم که در کشورهای شرق آسیا قدمت باستانی دارد ، کمک می کند تا با توجه به انرژی اشیاء ، استرس از اعضای خانه دور گردد.
امروزه طراحی داخلی شرقی در سراسر جهان از جایگاه مناسبی برخوردار است و دیگر مربوط به قوم و نژادی خاصی نمی باشد. اگر علاقمند هستید تا با اجزای به کار رفته در طراحی حمام اورینتال آشنا شوید ، ژیمان را در ادامه این مطلب همراهی بفرمایید!

طراحی حمام اورینتال | سبک ژاپنی

این سبک تلاش می کند تا شما را از شلوغی ها و استرس های روزانه دور نموده و آرامش را  به ارمغان بیاورد و این تنها با انتخاب اجزای ساده میسر می باشد. در طراحی حمام اورینتال نیز هدف طراح همین است تا یک فضای انرژی بخش و تسکین دهنده را محیا سازد.

سبک داخلی اورینتال برگرفته از فرهنگ و فلسفه شرقی است که با تأثی از عرفان ، احساس خوبی را بر روی افراد می گذارد. در سال 2021 نیز با وجود مدرنیزه شدن این سبک ، همچنان اصالت خود را از دست نداده است و همان محوریت و نگرش فلسفی را دارا می باشد.

دکوراسیون اورینتال در عین سادگی ، جذابیت بصری فوق العاده ای دارد ، زیرا با تلفیق علم و هنر به جزئیات پرداخته شده است.

طراحی حمام اورینتال | استفاده از صنایع دستی

یکی از ویژگی های سبک اورینتال ، استفاده از صنایع دستی با مضامین فولکلور می باشد. مجسمه های چوبی متعدد ، تابلوهای نقاشی دستی، نمادهای شانس محلی و اشیاء عتیقه ، پارچه های چند تیکه ، از عناصر برجسته این سبک هستند.

طراحی حمام به سبک اورینتال | استفاده از گیاهان

به طور کلی در دکوراسیون داخلی آسیای شرقی ، گیاهان جایگاه ویژه ای دارند و استفاده از آن ها در کلیه قسمت های خانه مشاهده می شود.
در طراحی حمام اورینتال ، نیز می توان از یک یا چند گونه گیاهی برای ایجاد زیبایی بصری در محیط حمام استفاده نمود.

مدرنیزه شدن سبک اورینتال

بهتر است ببین دکوراسیون شرقی و شیوه زندگی مدرن ارتباط برقرار کنید! استفاده از تجهیزات بهداشتی مدرن و به روز در کنار عناصر شرقی ، راهی برای مدرنیزه شدن این سبک قدیمی می باشد. در تصویر زیر ، طراحی حمام اورینتال را به مدرن ترین شیوه مشاهده می فرمایید. سادگی می تواند اصلی ترین دلیل زیبایی این فضا باشد.

طراحی حمام آسیای شرقی | نقش بندی دیوارها

در گذشته نقش بندی دیوارها در این سبک ، تنها منحصر به نقوش اساطیری و خطوط با فلسفه عرفانی بوده است اما امروزه با مدرنیزه شدن ، استفاده از کاغذ دیواری های برجسته ، طرح های انتزاعی یا برگرفته از طبیعت بسیار رایج شده است و معمولاً بر روی دیواری اعمال می گردد که نقش اصلی ترین دیوار حمام را از لحاظ بصری برعهده دارد و وان و جکوزی در جوار آن کارگذاری شده اند.

توصیه می شود در سبک دکوراسیون اورینتال یا شرقی ، از رنگ هایی با غلظت پایین و طیف رنگی روشن استفاده شود تا آرامش بخش باشد. رنگ های تند در این سبک جایگاهی ندارد.

طراحی حمام شرقی | استفاده از عناصر طبیعی

یکی دیگر از ویژگی های این سبک ، به کارگیری عناصر طبیعی در قسمت های مختلف دکوراسیون خانه می باشد. در طراحی حمام اورینتال نیز می توان از صفحه چوب های طبیعی یا فیلم های چوب نما برای پوشش دهی برخی از دیوارها و یا کف حمام استفاده نمود. بدین طریق می توان نمادهای طبیعی را وارد محیط ساخت و از انرژی مثبت آن بهره کافی را گرفت.

مس یک عنصر طبیعی است که از لحاظ علم فنگ شویی انرژی خوبی را وارد فضا می سازد. می توانید شمعدان، کاسه و یک سینی مسی را به عنوان عناصر دکوراتیو شرقی به کار ببرید.

طراحی حمام شرقی مدرن | استفاده از تجهیزات بهداشتی به روز

برای آنکه اصالت این سبک قدیمی را حفظ نمایید ، نیازی نیست تا از تجهیزات بهداشتی قدیمی و از مُد افتاده استفاده نمایید. شما می توانید از اجزای مدرن امروزی استفاده نمایید در عین حال که سایر جزئیات را براساس ایده های اورینتال و علم فنگ شویی انتخاب نموده اید.
به طور مثال در تصویر زیر از شیرآلات جزیره که نمونه ای از شیرآلات مدرن هستند ، استفاده شده که ظاهر زیبایی دارد.

پیشنهاد ژیمان : خرید شیرآلات ایتالیایی | خرید شیرآلات توکار ایتالیایی

یا در تصویر زیر از روشویی کاسه ای که در میان انواع روشویی فانتزی ، از جذابیت بالایی برخوردار است ، استفاده شده است. با توجه به استفاده از عناصر طبیعی در این سبک ، پایه روشویی از جنس چوب است و از نقوش طبیعی و چراغ آویزهای کلاسیک بهره گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی : تنوع در روشویی سرویس بهداشتی برای انواع سبک های دکوراسیون

طراحی حمام اورینتال | نورپردازی

در این سبک استفاده از نور خورشید ، جزء مهم ترین اصول آن است. اما در صورتی که حمام شما دارای پنجره هایی بزرگی نیست و یا در مرکز خانه قرار دارد و ورود نور خوشید میسر نمی باشد ، باید از لوسترهایی برگرفته از فرهنگ و هنر مراکشی ، فانوس های شیشه ای یا کاغذی و یا چراغ آویزهایی از این قبیل سبک استفاده نمایید.

نتیجه گیری

همان اندازه که سرعت تکنولوژی در دنیای امروزی ما رو به افزایش است ، دغدغه های روزمره ، نگرانی و عوامل استرس زا نیز تشدید یافته اند. استفاده از علم فنگ شویی در طراحی شرقی یا طراحی حمام اورینتال ، گزینه مناسبی برای ساختن فضایی آرامش بخش و به دور از اضطراب می باشد.

البته این نکته را در نظر بگیرید ؛ اگر علاقمند به سبک های کاملاً مدرن هستید و یا به دنبال طراحی حمام لاکچری و چشم گیر هستید ، انتخاب سبک اورینتال اصلاً گزینه مناسبی نیست و شما باید سبک های دیگری را برای رسیدن به هدف خود برگزینید.

مطلب پیشنهادی : با سبک های طراحی داخلی حمام در کشورهای مختلف آشنا شوید!

ژیمان | عرضه کننده تجهیزات بهداشتی خارجی

دسترسی به محصولات باکیفیت حق شماست و شرکت شیرآلات خارجی ژیمان ، این امکان را فراهم نموده تابه آسانی بتوانید از تجهیزات بهداشتی باکیفیت خارجی بهره مند گردید.
این شرکت با هدف رضایت مندی شما مشتریان ارجمند ، دو برند مطرح اروپا ( شرکت BATHCO و شرکت DANIEL ) را برگزیده است و بهترین ها را از میان مدرن ترین محصولات آنها وارد کشور نموده و در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

از جمله تجهیزات لوکس این مرکز فروش :

وان و جکوزی ،،  چینی آلات بهداشتی بثکو ،، شیرآلات دنیل ، روشویی های ایستاده ،، توالت فرنگی بثکو