آب به عنوان یک روش درمانی برای قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. چه آب گرم باشد و چه سرد، مردم از تأثیرات مثبتی که می تواند بر بدن و ذهن آن‌ها داشته باشد، بهره مند شده اند. یکی از مزایای اصلی آب درمانی، تقویت سیستم ایمنی است.
در این مطلب با بیان فواید استفاده از وان آب گرم ، تاثیر جکوزی بر سلامتی بدن را مورد بررسی قرار می دهیم.

تاثیر جکوزی بر سلامتی ، تقویت سیستم ایمنی بدن

بسیاری از ما با شروع فصل زمستان و برودت هوا، به طور پی در پی دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شویم. این موضوع با ضعف سیستم ایمنی بدن در ارتباط است. در این حالت احساس خستگی و سستی به سراغ ما می آید. با مصرف داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک ها ضعف بدنی ما بیشتر می شود و در صورتی که از رژیم غذایی مناسبی استفاده ننماییم، مجدداً دچار ابتلا به بیماری های ویروسی خواهیم شد. اما راه رهایی از این وضعیت چیست؟

راه های زیادی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد. به ما گفته می شود ورزش کنید، خوب بخورید، استرس را به حداقل برسانید و به اندازه کافی بخوابید. برای بسیاری از افراد، فراهم کردن همه این شرایط امکان پذیر نیست. زندگی‌های پرمشغله یا محدودیت‌های فیزیکی می‌تواند دستیابی به برخی یا همه آن‌ها را دشوار سازد. بنابراین انتخاب آسان ترین راه برای تقویت قوای بدنی چیست؟

تاثیر جکوزی بر سلامتی

گام هایی برای داشتن سیستم ایمنی قوی تر

بهتر است بدانید که گردش خون بهتر برای بهبود تقویت سیستم ایمنی حائز اهمیت است. گردش خون بهتر با ورزش میسر است. ممکن است بگویید که مشغله های کاری فرصت ورزش کردن را از شما گرفته است. ما روش ساده تری را برای بهبود گردش خون شما پیشنهاد می کنیم. استفاده از جکوزی خانگی!

جکوزی می تواند بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی شما در تمام طول سال باشد. هنگامی که وان آب گرم را به خانه خود اضافه می کنید، فعالیت هایی که موجب تقویت سیستم ایمنی می گردند، را بدون دردسر انجام خواهید داد.

فواید استفاده از وان آب گرم / جکوزی

در اینجا به صورت خلاصه مهم ترین مزایا و فواید غوطه ور شدن در جکوزی را بیان می نماییم:

افزایش گردش خون از جمله مهم ترین تاثیر جکوزی بر سلامتی

بهبود گردش خون اثرات مثبت زیادی بر بدن دارد. گردش خون ایده آل، به سرعت اکسیژن و مواد مغذی را به سلول های بدن شما می رساند و در عین حال مواد زائد را از بین می برد. جریان خون سریع تر به معنای تولید بیشتر گلبول های سفید خون برای مبارزه با عفونت ها است. به عنوان یک سم زدایی طبیعی عمل می کند – مواد شیمیایی و سموم در طول تعریق و جریان خون از پوست شما پاک می شوند.

تاثیر جکوزی بر بهبود گردش خون

از دیگر تاثیرات بهبود گردش خون بر سلامتی، احساس آرامش است. متخصصان دلیل بسیاری از امراض را استرس و عدم آرامش فرد می دانند. جکوزی با بهبود گردش خون به بدن شما کمک می کند تا اندورفین هایی را آزاد کند که باعث آرامش ذهن و جسم می شوند.

اگر علاقمند هستید تا با چند تکنیک یوگا در جکوزی برای سلامت ذهن و روان خود آشنا شوید، مطالعه مطلب ذیل را از دست ندهید!

تاثیر جکوزی بر سلامتی – خواب بهتر 

داشتن یک خواب خوب شبانه برای اطمینان از قوی بودن سیستم ایمنی بدن و آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید مهم است. راه های زیادی برای بهینه سازی خواب شما وجود دارد:

  • گوشی خود را حداقل 30 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب کنار بگذارید.
  • حذف عوامل حواس پرتی از اتاق خواب مانند تلویزیون، لپ تاپ.
  • افزایش تولید طبیعی ملاتونین به کمک آب درمانی .

از دیگر فواید جکوزی ، تنظیم خواب شبانه است. آب گرم جکوزی می تواند عادات بد خوابی را در فرد بهبود بخشد، زیرا برای یک خواب راحت به یک ذهن آرام نیاز است. شما با ریلکس شدن در جکوزی، ذهن خود را از انرژی های منفی پاک می کنید و استرس ها را دور می سازید.

به علاوه تولید ملاتونین در بدن (هورمون خواب) را تسریع می بخشید. در شب، دمای بدن ما به طور طبیعی کاهش می یابد که نشان دهنده تولید ملاتونین است. غوطه ور شدن در وان آب گرم، دمای بدن شما را افزایش می دهد. بنابراین وقتی از آن خارج می شوید، بدن با سرعت بیشتری خنک می شود. این بدان معنی است که هورمون خواب سریع تر تولید می شود و بدن را برای استراحت بهتر آماده می کند.

تاثیر جکوزی بر سلامتی

ورزش – فواید جکوزی برای قلب

گنجاندن تمرینات ورزشی مداوم هنگام غوطه ور شدن در جکوزی، می تواند سیستم ایمنی بدن شما را به خوبی تقویت نماید. سلول های ایمنی را افزایش می دهد و باعث ماندگاری بیشتر آن ها در بدن می شود. سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد که در نتیجه سلامت کلی بدن را به همراه خواهد داشت. همچنین دمای بدن شما را افزایش می دهد که از رشد باکتری های مضر جلوگیری خواهد نمود.

در مطلب « 5 تمرین ورزشی در جکوزی خانگی » می توانید با تعدادی از تمرینات ورزشی ساده در وان آب گرم آشنا شوید.

سخن پایانی – تاثیر جکوزی بر سلامتی

در صورتی که روزی 15 تا 30 دقیقه خود را در آب غوطه ور سازید، گردش خون خود را افزایش می دهید. این امر باعث ایجاد آنتی بادی ها و گلبول های سفید بیشتر می شود و به دفع سموم مضر از بدن کمک می کند. هنگامی که از وان آب گرم خارج می‌شوید، کاهش دمای بدن سبب تولید ملاتونین بیشتر می گردد. این کیفیت خواب را بهبود می بخشد، به این معنی که بدن ما توانایی بیشتری برای مبارزه با بیماری ها خواهد داشت. همه افراد برای ورزش وقت نمی گذارند، اما وان آب گرم راهی ایمن و راحت برای گنجاندن فعالیت بیشتر در روز است!

لوازم بهداشتی ساختمانی وارداتی لوکس / شیرآلات خارجی

شما عزیزان علاقمند به نصب جکوزی در حمام خانه خود می توانید جدیدترین و مدرن ترین مدل های جکوزی وارداتی را در سایت « ژیمان » مراجعه نمایید. این محصولات از سنگ کوارتز ساخته شده اند و از دوام و کیفیت بالایی برخوردارند.

برای مشاهده محصولات و خرید ” وان جکوزی خارجی ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده حضوری می توانید به شوروم ما مراجعه نمایید.

مدل های جکوزی دو نفره مدرن خارجی ژیمان برای حمام مستر شما بهترین گزینه به شمار می روند، زیرا علاوه بر کیفیت زیبایی ظاهری منحصر به فردی به دکوراسیون شما می افزایند.

جکوزی دو نفره