جکوزی خانگی فرصت مناسبی را برای شما و خانواده‌تان فراهم می‌کند تا کمی استراحت کنید و از باهم بودن لذت ببرید! جکوزی های خانگی باکیفیت بالا به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آن ساده باشد، اما بهتر است اقدامات احتیاطی خاصی در هنگام استفاده از آن درنظر گرفته شود. نکات ایمنی جکوزی در خانه شامل ایجاد یک محیط امن در اطراف وان، تمیز نگه داشتن آب و انجام عادات خوب برای سلامت و بهداشت مطلوب است. با پیروی از این نکات ساده ایمنی، در حالی که خانواده شما از تمام مزایای آب گرم بهره مند می شوند، از آرامش خاطر لذت خواهید برد.

نکات ایمنی جکوزی

در اینجا چند نکته مهم برای ایمن نگه داشتن محیط جکوزی به شرح ذیل است:

1- رعایت اقدامات احتیاطی الکتریکی

با پیروی از این دستورالعمل های ساده اما ضروری از خطر برق گرفتگی یا آسیب گران قیمت به جکوزی خود جلوگیری کنید:

به یک متخصص مجاز اجازه دهید تا نصب قطعات الکتریکی جکوزی شما را برعهده گیرد. به دلیل احتمال برق گرفتگی، سیم کشی جکوزی کاری نیست که توسط آماتورها انجام شود. همین قانون در مورد ترتیبات نورپردازی یا هر نوع قابلیت سرگرمی مانند مانیتورهای تلویزیون یا سیستم های صوتی که ممکن است بخواهید به جکوزی خود اضافه کنید، نیز صدق می کند.

نکات ایمنی جکوزی

هرگز از دستگاه های الکترونیکی با سیم های اتصال در نزدیکی وان آب گرم خود استفاده نکنید. اگر این دستگاه ها با آب تماس پیدا کنند، ممکن است سبب برق گرفتگی گردند. به جای آن از دستگاه‌هایی که با باتری کار می‌کنند، استفاده نمایید یا کلاً از آن ها صرف نظر کنید. هرگز از وان آب گرم در فضای باز یا جکوزی ویلایی خود در هنگام رعد و برق استفاده نکنید. صاعقه می تواند به آب برخورد کند و باعث برق گرفتگی شود.

توجه : با آگاهی از محل نصب تابلو برق جکوزی خود، در مواقع اضطراری می توانید برق را به طور ایمن قطع کنید.

2- مراقبت از آب و تنظیم PH از دیگر نکات ایمنی جکوزی  

در حال حاضر سیستم های پیشرفته ای برای کیفیت بخشیدن به آب وان خانگی طراحی شده اند تا آن را تمیز و شفاف نگه دارند. در هنگام خرید جکوزی خانگی در مورد سیستم های مراقبت از سلامت آب و لوازم جانبی آن تحقیق کنید تا مطمئن شوید که جکوزی همواره برای شما و خانواده شما ایمن است.

برای حفظ تعادل pH و جلوگیری از آلودگی، یک برنامه منظم مراقبت از آب را درنظر بگیرید. یک کارشناس فروش خبره، می تواند به شما در تعیین بهترین روش برای مدل جکوزی موردنظر کمک نماید. تمام دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید و از یک برنامه روتین برای آزمایش کیفیت آب خود پیروی نمایید.

تنظیم PH وان آب گرم

3- مراقبت از وضعیت بهداشت جکوزی

از دیگر نکات ایمنی جکوزی می توان به وضعیت بهداشت وان آب گرم اشاره نمود. برای این منظور قبل از غوطه ور شدن در آب، دوش بگیرید. اطمینان حاصل کنید که همه کسانی که از جکوزی شما استفاده می کنند نیز از این قانون پیروی می نمایند. با این کار میزان آلودگی و باکتری های وارد شده به آب را به حداقل می رسانید که به تمیز و شفاف ماندن آن برای مدت طولانی تری کمک خواهد نمود.

رعایت بهداشت وان آب گرم

4- مراقبت از وضعیت ایمنی بدن

1- از دیگر نکات ایمنی جکوزی توجه به آبرسانی بدن می باشد. هیدراته بمانید! ماندن در آب گرم به مدت یک یا دو ساعت می تواند کمی احساس ضعف در شما ایجاد کند، به همین دلیل است که قبل از غوطه ور شدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. بهتر است از قرار دادن لیوان شیشه ای در اطراف جکوزی خود خودداری کنید. شکستن شیشه در حمام، می تواند بسیار خطرناک باشد. اطمینان حاصل کنید که از بطری ها و لیوان های پلاستیکی برای نوشیدن استفاده می کنید.

2- قبل از ساعات غوطه ور شدن در جکوزی یا در طول آن، از مصرف الکل خودداری کنید. وقتی الکل و آب گرم با هم ترکیب شوند، ممکن است باعث کم آبی در بدن گردند. حتی می تواند دمای بدن شما را به سطوح خطرناکی برساند. به علاوه ممکن است سطح هوشیاری ذهن تان را پایین آورد و این خطر غرق شدگی را افرایش می دهد.

3- اگر شرایط پزشکی خاصی دارید یا باردار هستید، باید بیشتر نکات ایمنی جکوزی را رعایت نمایید. آب داغ می تواند با تغییر افزایش دمای بدن شما را دچار مشکلاتی نماید. این شرایط شامل فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی، مشکلات گردش خون یا دیابت می باشد. اگر داروهایی مصرف می کنید که باعث خواب آلودگی می شوند، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نکات ایمنی جکوزی در مورد خردسالان

کودکان باید در حین استفاده از جکوزی زیرنظر یک بزرگسال مسئول قرار گیرند. جکوزی می تواند خطرات زیادی برای کودکان نوپا و خردسالان به همراه داشته باشد. خطر غرق شدگی یا خطرات گرمای بیش از حد و کم آبی، از جدی ترین موارد است. یک پزشک می تواند به شما توصیه کند که آیا وان آب گرم برای استفاده کودک شما بی خطر است یا خیر.

نکات ایمنی جکوزی برای کودکان

سخن پایانی

جکوزی ها آرامش بخش هستند و می توان بعد از یک روز طولانی از آن لذت برد. این یک موهبت برای همه است، اما در صورت عدم مراقبت مناسب در حین استفاده، می تواند خطرناک باشد. بنابراین، با رعایت نکات ایمنی جکوزی لحظات شادی را برای خود و اعضای خانواده به ارمغان آورید!

تجهیزات بهداشتی لوکس ژیمان

« ژیمان » وارد کننده انواع تجهیزات بهداشتی مدرن و لوکس ساختمانی از برندهای مطرح سطح بین المللی می باشد. این شرکت نمایندگی شیرآلات خارجی در ایران است. برند « دنیل ایتالیا » تولید کننده بهترین شیرآلات توکار و روکار با آبکاری برتر توسط پیشرفته ترین دستگاه های رباتیک می باشد. جدیدترین محصولات این برند را می توانید در کالکشن های مختلف در سایت ” ژیمان “ مشاهده نمایید.

شیرآلات ایتالیایی دنیل

انواع وان و جکوزی ژیمان

مدل های برتر و منحصر به فرد برند خارجی را می توانید در سایت ” ژیمان “ مشاهده بفرمایید. این محصولات از دوام و استحکام بالایی برخوردارند و ثبات رنگی فوق العاده ای دارند. وان دونفره عاشقانه ،، جکوزی دو نفره و انواع وان و جکوزی چند نفره در مدل های متنوع با کیفیت عالی به فروش می رسند.

وان جکوزی خارجی