یکی از مهم ترین توصیه های یک طراح داخلی در زمان مشاوره برای دیزاین حمام و سرویس بهداشتی لاکچری و مدرن در خانه های لوکس ، استفاده از ترفند مونوکرومیک می باشد. در واقع سبک مونوکروم یا تک رنگ ، دیزاین با انتخاب یک پالت رنگی می باشد که اگر به درستی به آن پرداخته شود ، جذابیت بصری فوق العاده ای خواهد داشت.

طراحی حمام و سرویس بهداشتی لاکچری

از آن جایی که طراحی های تک رنگ اثر آرامش بخش فوق العاده ای دارند ، اغلب در فضاهایی که نیاز به تمرکز و آرامش بیشتری است مورد استفاده قرار می گیرند. اتاق خواب ، اتاق مطالعه ، تی وی روم ، سالن پذیرایی ، حمام مستر و سرویس بهداشتی لاکچری می تواند بهترین فضاها برای اجرای و پیاده سازی این سبک باشد.

با سبک مونوکروم بیشتر آشنا شوید!

در این سبک محدودیتی برای استفاده از رنگ ها وجود ندارد! در قدم اول باید رنگ موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید، سپس برای این‌که یک ترکیب کروماتیک به وجود آورید باید سایه‌های روشن‌تر و تیره‌تر رنگ اول را انتخاب کنید.
به عبارتی دیگر ، طراحی بر اساس رنگ‌های کروماتیک یعنی به کار بردن تنالیته‌های تیره و روشن از یک رنگ!

طراحان داخلی بر این نظر هستند که اگر تمام رنگ‌ها را در یک طیف به کار گیرند، یک آهنگ بصری موزون و هماهنگ ایجاد می کنند. چیزی که می تواند با قدرت بیشتری دکوراسیون شما را به نمایش بگذارد، انتخاب سایه روشن مناسب است.

ایجاد تعادل ؛ هدف سبک مونوکروم در معماری

اگر برای اجرای سبک تک رنگ یا مونوکروم در دکوراسیون داخلی ویلا یا آپارتمان از طراحی یکنواختی استفاده کنید، ظاهر جذابی نخواهد داشت و اتاق یا محیط سالن به یک فضای خسته‌کننده و کسل‌کننده تبدیل می‌شود؛ چیزی که هیچ تنوعی در آن دیده نمی‌شود و نظر مخاطب را به خود جلب نمی‌کند.

به همین منظور برای ایجاد تعادل از طریق کنار هم قرار دادن اشیای تک رنگ با تناژهای تیره و روشن با افزودن رنگ سفید به رنگ اصلی ، تناژ ملایم تر و روشن تری خواهید داشت و با افزودن رنگ مشکی ، تناژهای تیره تر به دست می آید. این قاعده اگر در طراحی حمام و سرویس بهداشتی لاکچری منزل یا باغ ویلای شما نیز رعایت شود ، یک طراحی منحصر به فرد به حساب خواهد آمد.

 نکات مهم در طراحی حمام و سرویس بهداشتی لاکچری تک رنگ

اگر فضای کمی در اختیار دارید یا محیط حمام از نور طبیعی خورشید برخوردار نمی باشد ، بهتر است از رنگ های روشن و شاد به عنوان رنگ اصلی و طیف های روشن برمبنای رنگ اصلی مدنظر استفاده کنید.
اما در صورتی که فضای بزرگی با نور کافی در اختیار دارید ، می توانید از رنگ های تیره به عنوان رنگ اصلی و حتی تناژهای تیره تر از آن برای سایه پردازی استفاده نمایید.

طراحی حمام مدرن و سرویس بهداشتی لاکچری با رنگ های اصلی تیره

سبک تک رنگی با رنگ خاکستری

طراحی داخلی به سبک مونوکروم با رنگ خاکستری ، یکی از خاص‌ترین ایده‌های طراحی دکوراسیون می باشد. خاکستری، رنگ خنثی و در عین حال پیچیده و کلاسیک است. رنگ خاکستری در اکثر تزئینات داخلی ویلا و آپارتمان های لوکس و گران قیمت به کار می رود.

سبک تک رنگ با رنگ خاکستری ممکن است اندکی دشوار به نظر آید. یک فضای خاکستری هیچ جذابیتی ندارد، اما اگر خاکستری روشن ، خاکستری تیره ، دودی و نقره‌ای را در این گروه قرار دهیم می‌توان محیط را به یک فضای آرامش‌بخش و مدرنیزه طراحی کرد.
در تصویر زیر استفاده از وان حمام جزیره در کنار کارگذاری شیرآلات جزیره در مرکز حمام تک رنگ ، دید بصری جالب توجهی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید : خرید وان حمام لوکس

اگر علاقمند به خرید جکوزی هستید ، جکوزی دو نفره می تواند انتخاب مناسبی برای حمام مستر خانه مدرن شما باشد.

سرویس بهداشتی لاکچری

سرویس بهداشتی لاکچری

سبک تک رنگی با رنگ سفید

رنگ سفید در طراحی داخلی به سبک مونوکروم برای ویلا یا آپارتمان جلوه‌ای آرام، ظریف و خالص را به نمایش می‌گذارد. فرض کنید رنگ سفید را در حمام و سرویس بهداشتی لاکچری خود اجرا نمودید ، علاوه بر این که آرامش‌دهنده است، روشنایی و درخشندگی خاصی را در محیط به وجود می‌آورد و باعث دلبازتر شدن فضاهای با مساحت کم می شود. رنگ سفید، بهترین رنگ برای دکوراسیون حمام است.

سایر لوازم و تجهیزات را از سفید کدر، سفید مات و حتی رنگ سفیدی که بافت‌های مختلف دارد به کار ببرید. در کنار شیدهای رنگی ذکر شده افزودن اندکی رنگ سیاه به دیوارها یا تجهیزات (مثلاً نصب وان حمام مشکی ) تضاد بی نظیری را به وجود می آورد و فضا را از حالت یکنواخت به سوی تعادل سوق می دهد.

همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می نمایید در طراحی سرویس بهداشتی مدرن ، از روشویی کاسه ای بهره گرفته شده که نسبت به روشویی های کابینت دار از زیبایی بصری بیشتری برخوردار است.

سرویس بهداشتی لاکچری

مطلب پیشنهادی : خرید شیرآلات ایتالیایی ،، بهترین شیرآلات خارجی

سرویس بهداشتی لاکچری

وال هنگ یا همان توالت فرنگی توکار در تصویر زیر ، نمونه ای از نصب تجهیزات بهداشتی به روز است که موجب می گردد علاوه بر اشغال فضای کمتر ، جلوه بهتری را به محیط ببخشد.

مطلب پیشنهادی : خرید وال هنگ یا توالت فرنگی معمولی؟

سبک تک رنگی با رنگ قهوه ای

رنگ قهوه‌ای برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مونوکروم یک رنگ پرطرفدار و هیجان‌انگیز است. انتخاب این رنگ معمولاً برای سالن پذیرایی یا تی وی روم کاربرد بیشتری دارد. در صورتی که این رنگ را به عنوان رنگ غالب برای حمام و سرویس بهداشتی لاکچری خود برمی گزینید ، بهتر است از رنگ های کرم ، شیری یا بژ برای سایه روشن استفاده نمایید.

سرویس بهداشتی لاکچری

نتیجه گیری | اجرای سبک مونوکروم در طراحی حمام و سرویس بهداشتی لاکچری و شیک

طراحی سبک مونوکروم کار ساده‌ای نیست! تصور نکنید که به خاطر تک رنگی بودن این سبک طراحی دکوراسیون، فقط یک رنگ را باید در اتاق یا سالن اجرا کنید! اگرچه شما یک رنگ اصلی را پیاده‌سازی می‌کنید، اما در حقیقت در همان طیف رنگی باید از رنگ‌های روشن‌تر یا تیره‌تر به درستی استفاده کنید. به عبارت ساده‌تر ، شما باید با یک رنگ بتوانید سایه‌های متنوعی را در فضا ایجاد کنید تا جلوه خیره‌کننده‌ای به وجود آید.

جذابیت سبک مونوکروم برای معماری و دکوراسیون در حقیقت همین مسئله است. با به کارگیری یک رنگ، شما نمای ظاهری و بافت را جالب ‌توجه نگه می‌دارید و به طرز حرفه‌ای، آن‌ها را با یکدیگر مخلوط می‌کنید.

ژیمان | عرضه کننده تجهیزات بهداشتی لوکس خارجی

ژیمان به عنوان یک شرکت معتبر واردکننده تجهیزات بهداشتی از بهترین برندهای خارجی ، با بهره مندی از دانش و تخصص کارشناسان خود ، نمونه های پُرکابرد برای هریک از سبک های دکوراسیون داخلی (انواع سبک های کلاسیک و مدرن ) را برگزیده است تا طراحان داخلی بتوانند ایده های خلاقانه خود را در خانه های لاکچری و فوق مدرن اجرا و پیاده سازی نمایند.

برای مشاهده محصولات ژیمان کافی است بر روی هریک کلیک نمایید:

وان و جکوزی خارجی ،، چینی آلات بهداشتی bathco ،، شیرآلات Daniel ( شامل شیرآلات هوشمند و شیرآلات توکار ) ،، روشویی ایستاده و انواع توالت فرنگی Bathco