استفاده از رنگ های پاستلی ، یک ایده هوشمندانه در طراحی دکوراسیون حمام به شمار می رود. رنگ های پاستلی قادرند تا فضای کوچک را بزرگتر نشان دهند (به فضا عمق و وسعت بیشتری می بخشند) و یک محیط دلنشین و فرح بخش را به وجود آورند. رنگ های پاستلی ، احساسات شما را به خوبی جاری می سازند.
این روز‌ها رنگ‌های پاستلی بسیار محبوب شده‌ اند و نماد دکوراسیون مدرن هستند و طرفداران بیشتری نسبت به رنگ‌های کلاسیک مانند قهوه‌ای ، زرشکی ، کرم و … دارند.
اگر از رنگ‌ های یکنواخت خسته شده‌ و دوست دارید در دکوراسیون خانه خود تنوعی ایجاد کنید ، استفاده از رنگ های پاستلی انتخاب خوبی می باشد.

طراحی دکوراسیون حمام با رنگ های پاستلی

طراحی هر یک از قسمت های خانه اگر به درستی اجرا و پیاده سازی شوند ، می توانند بر عملکرد روزانه ساکنان آن تأثیر بسزایی بگذارند و به دنبال آن احساس آرامش را بر افراد حاکم سازند.

طراحی دکوراسیون حمام
اگر در زمان استفاده از رنگ های پاستلی در طراحی دکوراسیون حمام ، چند نکته مهم را رعایت نکنید ، پس از مدتی فضا تکراری شده و خسته کننده به نظر خواهد رسید.

رنگ های پاستلی چیستند؟ | طراحی دکوراسیون حمام پاستلی

رنگ های پاستلی تُناژ رنگ‌های واقعی را دارند ، اما بسیار روشن و نزدیک به رنگ های خنثی یعنی خاکستری ، مشکی و سفید هستند. به عبارت دیگر اگر به رنگ‌های موجود در چرخه رنگ ، رنگ سفید اضافه کنیم ، آن ها را تبدیل به رنگ پاستلی کرده‌ایم.
در تعریف علمی آن به هر رنگی که میزان اشباع یا خلوص (شدت) رنگ در آن کم تا متوسط باشد، رنگ پاستلی گفته می‌شود.

رنگ های پاستلی عبارتند از :

  • بنفش یاسی
  • سبز نعنایی
  • هلویی
  • صورتی روشن
  • کاراملی
  • آبی ملایم

استفاده هریک از این رنگ ها در طراحی دکوراسیون حمام سلیقه ای است و ممنوعیتی ندارد ، اما توجه داشته باشید که رنگ های سبز نعنایی ، هلویی و آبی یا صورتی ملایم از بهترین رنگ های پاستلی برای حمام به شمار می روند.

برای مثال رنگ آبی و تنالیته های ملایم آن ، احساس مکانی تمیز و بهداشتی را القا نموده و در فضا عمق و دلبازی بیشتر ایجاد خواهد کرد.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون حمام به وسیله رنگ های پاستلی

با آماده کردن یک پالت رنگی هماهنگ با رنگ های پاستلی می توانید در طراحی داخلی حمام ، تفاوت های قابل توجهی ایجاد کنید که در کمتر خانه ای دیده می شود. همچنین با نورپردازی مناسب و صحیح ، فضایی ایده آل و مناسب شکل خواهد گرفت.

هارمونی بخشیدن به رنگ های پاستلی با رنگ های خنثی

یکی از بهترین روش‌ها برای ست کردن رنگ‌های پاستلی ، قرار دادن آن ها در کنار رنگ‌های خنثی است. وجود رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های پاستلی باعث می‌شود این رنگ‌ها قوی تر و زنده تر از همیشه به نظر برسند. همچنین ترکیب این رنگ‌ها با سفید، سیاه و خاکستری، بژ و یا تناژهای کرم و نسکافه‌ای، از میزان فانتزی بودن رنگ‌های پاستلی می کاهد و در عین حال ، یک دکوراسیون عالی و شیک ایجاد خواهند کرد.

رنگ های طوسی یا خاکستری ، از دیگر مکمل های رنگ پاستلی می باشند. بهتر است بدانید استفاده از این رنگ ها کنار یکدیگر ، در تمامی مجلات و نمونه کارهای طراحان معروف به چشم می خورد که جلوه ای بسیار مدرن و امروزی به طراحی دکوراسیون حمام می دهد.

طراحی دکوراسیون حمام

مطلب پیشنهادی : خرید توالت فرنگی خارجی BATHCO

استفاده از طیف های مختلف یک رنگ در طراحی دکوراسیون حمام

یکی از روش های حرفه ای ترکیب رنگ های مختلف با رنگ پاستلی، استفاده از طیف های مختلف آن رنگ در یک مکان است. برای مثال اگر یکی از تجهیزات حمام به رنگ صورتی پاستلی می باشد، می توان چندین وسایل دیگر را به طیف های تیره و یا روشن رنگ صورتی انتخاب کرد. 

در تصویر زیر استفاده از روشویی کاسه ای به رنگ پاستلی و کارگذاری شیرآلات توکار ، جلوه ای زیبا و مدرن به فضای حمام بخشیده که هر بیننده ای از دیدن آن لذت خواهد برد.

طراحی دکوراسیون حمام

مطلب پیشنهادی : خرید شیرآلات لاکچری برند ایتالیایی

رنگ های پاستلی مناسب برای فضاهای کوچک

توصیه می شود که به جای استفاده از رنگ های زنده و درخشان ، به خصوص برای مکان های کوچک و باریک ، رنگ های آرامش بخش پاستلی و یا رنگ های روشن را به کار برده و به مکان عمق و وسعت بیشتر ببخشید.

طراحی دکوراسیون حمام

طراحی دکوراسیون حمام

ریسک کمتر با تُنالیته های مختلف رنگ های پاستلی در طراحی دکوراسیون حمام

رنگ های پاستلی از جمله رنگ هایی هستند که استفاده از آن ها ریسک کمتری را به همراه دارد. به همین دلیل اگر شما فردی هستید که در استفاده از رنگ های شاد و غیرمتعارف در محیط اطراف خود احساس نگرانی می کنید، انتخاب رنگ های پاستلی می تواند شروع مناسبی به شمار رود.
دل را به دریا بزنید و خود را تنها به یک رنگ محدود نکنید و از جادوی ترکیب رنگ های زیبای پاستلی بهره ببرید. بررسی تصاویر خانه هایی که توسط افراد حرفه ای طراحی شده اند می توانند در این زمینه برای شما الهام بخش باشند.

طراحی دکوراسیون حمام

طراحی دکوراسیون حمام

مطلب پیشنهادی : خرید وان حمام لوکس و تأثیر آن بر طراحی دکوراسیون حمام

ژیمان | وارد کننده معتبر تجهیزات ساختمانی مدرن

متخصصان طراحی داخلی ژیمان با در نظر گرفتن کلیه سبک های دکوراسیون ، محصولاتی را عرضه می نمایند که کاملاً کاربردی هستند و با هر نوع دکوراسیونی مطابقت دارند.

انتخاب برند معتبر در واردات یک محصول از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل است که کارشناسان این شرکت ، با بررسی کامل برندهای موجود در زمینه تولید تجهیزات بهداشتی ، مطرح ترین های جهانی را برگزیده و محصولات لاکچری و مُد روز را با بالاترین کیفیت وارد کشور نموده و به فروش می رسانند.

ژیمان عرضه کننده انواع تجهیزات سرویس بهداشتی لوکس نظیر:

انواع وان و جکوزی مدرن ، بهترین شیرآلات خارجی ( شیرآلات DANIEL ایتالیایی) ، چینی آلات بهداشتی BATHCO اسپانیایی